Nu er det nok..


reconstrucdead
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en ung mand på 20 år. Lige siden min kæreste skred for et års tid siden er det gået meget ned af bakke. Meget druk, og meget usund livsstil er ført til en vægt på 150 kg (vejede 125 da jeg var med hende) - over det års tid. Har ikke været på vægten længe, indtil i dag, da jeg var hjemme hos de gamle, og jeg blev chokeret. Det her vil jeg simpelthen ikke være med til, der skal ske noget, og det skal ske nu!

Jeg vejer somsagt 150 kg, er 193 cm høj, og det er ikke nemt for folk at se jeg vejer så meget, derfor jeg os selv blev chokeret (folk gætter typisk på de 110 kg). Der skal virkelig ske noget. Min motivation er ekstremt højt lige nu, i det jeg skriver, er nærmest rasende på mig selv for at lade mig synke så dybt.

Jeg er villig til at droppe alt usundt kost, og spise det med så lidt kalorie i som muligt, vil droppe alle by og drukture i fremtiden, måske fordi min selvtillid lige har ramt minus 100, men jeg har virkelig brug for hjælp her. Lige fra indkøbsliste til hvad jeg skal spise. Jeg er på SU så har ikke det store rådighedsbeløb. Det skal på lang sigt selvfølgelig laves om til en livsstils ændring.

Jeg har en motionscykel (som jeg tydeligvis ikke har brugt nok), og har tænkt mig at tage 30 min på den om dagen i rask tempo og måske skrue op til 2 * 20 min. Er det for lidt?

Håber virkelig nogen har tid til at hjælpe mig lidt, vil som udgangsmål gerne ned på 140, så 130, osv ned til 100. Lidt af gangen. Hvor lang tid tror I det kan tage, hvis jeg holder det kørende?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Du bør erhverve de få kundskaber, der skal til for selv at kunne klare indkøbene uden "listen"!

Og hop ikke på kuponhæftekure, men husk hele tiden på, at der ingen magi er i fedme eller fedttab, og det vigtigste er din motivation.

Med så stor en overvægt bør du starte hos lægen, der sikkert også kan henvise til en god diætist, hvis han/hun ikke selv føler sig kompetent på området.

Prøv ikke at realisere urealistisk store vægttab, der dels er usunde og dels kan give dig alle mulige helbredsproblemer.

Dit fedttab skal ske over lang tid pga. den betydelige overvægt du har anskaffet dig, så et realistisk bud er et snitfedttab på 1/2kg pr. uge set på årsbasis.

Sæt dig nogle mindre delmål og glæd dig så når de nås, ellers kan det let blive uoverskueligt, hvis du starter ud med et ønske om at trimme ned til din idealvægt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også starte ved min læge... bare for lige at få tjekket blodtryk og de gængse målinger!!

Hvis du er motiveret for vægttab, så syntes jeg umiddelbart, at det er spild af penge at tage den lette løsning med en diætist! De kan give dig, hvad du skal spise her og nu og nogle gode råd for fremtiden, men det batter altså meget mere, hvis du selv har erhvervet dig den viden, for så er motivationen 100 procent med.., og du kan til hver en tid anvende den viden senere hen...!

Kort er cirka 70-80 procent er et vægttab kost(nogen mener mere, andre mener mindre)..., så du skal starte her! Alt forarbejdet mad aka. færdig retter, fast food, div. morgenmadsprodukter med mere er no go, alt sukker vand er no go (herunder kakao og juice), chips mv. no go!

Hvis du cutter alt det ud af din kost og erstatter det med fedtfattigt pålæg, kød, groft brød, alt grønt, nødder, fedtfattige mælkeprodukter mv. samt øger din krops forbrænding v. motionscykel (eller andet kredsløbsarbejde) eller styrketræning er du nået langt... Styrketræning er en god ide, da det sætter gang i opbygning af muskelmasse, og det betyder, at du ikke mister så meget muskelmasse under dit vægttab. Det er vigtigt, da det er muskelmassen, der forbrænder mest energi i hvile og arbejde!

Men vægttab er meget simpelt: indtag af energi minus forbrug af energi = vægttab

Håber du kommer godt i gang! Yet

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Her er det træningsprogram og kostplan jeg har kørt med siden 20-12-2007, jeg træner 6 dage om ugen i ca. 3 timer, det betyder der ikke er meget fritid, ingen fester, nul druk og ingen fastfood(bortset fre en Pizza om lørdagen) Jeg har tabt ca. 16 kg siden jeg startet på programmet, min vægt er på ca. 110 kg nu, jeg har været oppe på 164,8 kg for 8 år siden, 148,4 kg for 7 år siden og 133 kg for 2 år siden, så det kan godt lade sig gøre at tabe en del, det kræver bare viljen og det ser ud til du har den.

Da jeg startet den 20-12-2007 tabte jeg ca. 2,5 kg om ugen, nu er jeg nede på 0,5 kg, det skal du nok også regne med.

Det er en god ide at vælge en veje og måle dag, så du kan se der sker noget og ikke veje dig hver dag, det er vigtig at måle sig, da når det ikke sker så meget på vægten vil du kunne se der sker noget med dine mål, mål bryst, mave, talje, røv, lår og evt, overarm, underarm samt læg, hvis der er fedt på dem, jeg er holdt op med at måle den, da der stortset kun er muskler nu.

Det er også en god ide at sætte nogle opnålige delmål, samt oprette en trænings/vægttabslog, hvor du kan få gode råd og støtte.

Held og lykke med dit projekt, du er kommet det første stykker af vejen ved at sige til dig selv, nu skal der ske noget :4thumbup:

Her er min træningsprogram.

½ time Crosstrainer.

Underkrop, program A den ene dag, program B den anden.

½ time Crosstrainer.

Overkrop, program A den ene dag, program B den anden dag.

Derefter slutter jeg af med ½ time eller en time cykel, evt. ½ time cykel og ½ time crosstrainer.

img-resized.png Reduced 68%post-10700-1203016219_thumb.jpg 789 x 768 (111.98K)//

img-resized.png Reduced 68%post-10700-1203016229_thumb.jpg 783 x 768 (128.69K)//

Madplan.

Morgenmad.

2 stykker knækbrød med mager ost eller Finax BranMusli med minimælk.

Kl 9.30 en rugbrød uden pålæg.

Middag.

2 rugbrød med makral, tun eller mager pålæg.

Kl 14 et stykke frugt.

Aftensmad.

Noget sundt, men ikke for store potioner.

Rugbrødet er uden sukker og med meget lidt fedt, samt uden smørelse.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Først og fremmest tillykke med din beslutning. Jeg kan udemærket relatere til din situation, da jeg selv har været i en lignende. ed at benytte mine egne erfaringer, tror jeg også je har en ide om hvad det er du har brug for...

Derfor lige et par spørgsmål...

Har jeg ret i, at du føler, at projektet er lidt uoverskueligt lige nu? Føler du dig forvirret af kostomlægning? altså, hvordan du skal gribe det an, hvordan du undgår at gøre det forkert og så videre? Syns du det er besværligt at danne dig et indtryk af hvordan du kommer ordentligt igang uden at falde tilbage igen?

Som sagt... Jeg kender situationen. I min egen prime time som studerende toppede jeg på 138 kg. Det er ved at være et år siden nu, og i dag viser vægten 104 kg. Det er først her inden for de seneste måneder det for alvor har taget fart, så jeg VED at jeg har fundet metoden.

Jeg har et 100% gennemarbejdet kostprogram der passer præcist til mig. Det kan jeg sagtens rette lidt til, så det kommer til at passe til dig i stedet. Jeg skal bare bruge en del forskellig data fra dig og den måde du lever på generelt. Så hvis du er interesseret i min hjælp, så sig endelig til. Så springer jeg gerne til!

En sidste kommentar... Jeg mener det er 100% rigtigt hvad andre har svaret på dit indlæg. Du bør ikke tabe dig mere end 0,5 kg om ugen. Men mit gæt er, at det er du temmelig ligeglad med lige nu? Jeg ved godt, at jeg ikke får mange nye venner her inde ved at sige det, men jeg forstår dig! Du kan sagtens tabe dig mere end 0,5 kg om ugen... Uden problemer... Du skal selvfølgelig bare ikke blive ved i alt for lang tid... I den periode hvor jeg tabte mig mest, smed jeg 2,5 kg om ugen i 6 uger... Og jeg havde det fantastisk!

Jeg tror helt sikkert jeg kan hjælpe dig i den rigtige retning. Derfor har jeg heller ikke lyst til at fylde dig med en masse kostplaner, træningsprogrammer og andet lige nu. Jeg ved hvordan det er at stå i din situation, og det er vigtigt, at du ikke bliver forvirret, og føler du forstår hvad du gør og hvorfor.

Så sig endelig til! Så går vi igang... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nogle super gode svar - har sendt en PM, Huusman :)

Jeg er faktisk ligeglad med hvad jeg taber om ugen, jeg ved at det går stærkt i starten og så trapper ned, men der skal bare ryge så lidt væske som muligt og så meget fedt. Jeg ha med så meget som MULIGT så hurtigt som muligt, er villig til at leve af grøntsager og kød only nærmest. ;) Men humøret er steget med motivationen og håber virkelig det vil lykkedes den her gang.

Mit første mål vil være at tabe xx kilo inden mine lillesøstres konfirmation d. 18 april - hvor meget tror I, at jeg med god vilje, god kost og god motion vil kunne nå ned på inden der? Min præcise vægt er pt. 149,3 kg.

Link to comment
Share on other sites

Nogle super gode svar - har sendt en PM, Huusman :)

Jeg er faktisk ligeglad med hvad jeg taber om ugen, jeg ved at det går stærkt i starten og så trapper ned, men der skal bare ryge så lidt væske som muligt og så meget fedt. Jeg ha med så meget som MULIGT så hurtigt som muligt, er villig til at leve af grøntsager og kød only nærmest. ;) Men humøret er steget med motivationen og håber virkelig det vil lykkedes den her gang.

Mit første mål vil være at tabe xx kilo inden mine lillesøstres konfirmation d. 18 april - hvor meget tror I, at jeg med god vilje, god kost og god motion vil kunne nå ned på inden der? Min præcise vægt er pt. 149,3 kg.

Det kommer helt an på hvor god kost og god motion, men 2 måneder med lidt mad, masser af motion og styrketræning skulle det værer muligt at smide 20 kg.

Link to comment
Share on other sites

hmm en 10 kilo vil jeg mene er yderst realistisk. måske mere, men set på lang sigt så er jeg af den overbevisning at man skal venne sig til en anden livsstil gradvist da his du fx taber 2,5kg om ugen de første par uger kan motivationen hurtigt falde når du pludselig kun taber 0,5kg...

men held og lykke!

og fedt navn :4thumbup: (går ud fra det er inspireret af d:a:d)

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok langt tid siden, jeg har posted herinde, men jeg synes virkeligt at dit projekt virker som noget, der er værd at give en hånd med.

Meget godt er allerede sagt, og hvis du har én til at hjælpe med at få styr på kosten, som selv har været der, så er du hjulpet langt. Jeg vil foreslå at du/I poster jeres kost-forslag her, så de evt. kan forbedres.

Jeg tror at en oprydning i din kost plus noget let motion (start langsomt op!) vil være alt du kan overskue i begyndelsen - og alt rigeligt til et godt vægttab. Jeg tror ligesom de andre, at du sagtens kan smide et par kg. om ugen det første pæne stykke tid - 20 kg. inden konfirmationen er slet ikke urealistisk. Kondicyklen er god, da den er blid ved led mm. nu her mens du vejer en del.

Efter du har fået godt styr på kosten, og får motioneret regelmæssigt, skal du til at kigge på styrketræning. Men særligt at få styr på kosten er alfa og omega - og det tager noget tid at lære.

Når du kommer så langt, at du føler, du har overskud til også at kigge på vægttræning, vil jeg foreslå, at du poster en tråd i træningsprogram forummet, hvor du, ligesom her, forklarer din situation. Jeg har lidt idéer til, hvad du kunne følge, men jeg tror du skal passe på ikke at ende i "information overload" her i begyndelsen.

Held og lykke med det! Og lad os høre, hvordan det går undervejs!

Link to comment
Share on other sites

Hey igen, og endnu engang tak for de gode svar (btw, apprenti, ja det er fra DAD ;)). Jeg gjorde mit første indkøb i dag, og købte følgende:

2 pakker skovhuggerbrød, mørkt rugbrød, fryser den ene pakke ned (I ved hvad det er for noget.. )

2 pakker hamburgerryg, røget.

2l skummetmælk

1kg gulerødder

2 pakker frosne grøntsager

1800gram fersk kyllingeinderfilet

Noget saftevand uden sukker, og cola light (gir mig kun kræft og alt andet, men det tar vi til den tid!)

Har en 3 kg frugt som jeg købte i torsdags, der er lidt pære, æbler, banan og clementiner :)

Og snupper en 30 mins cykling inden jeg smutter i seng :)

Rettelser til kost modtages gerne, ser selv ikke noget galt med det.

Spirit er stadig høj!

Link to comment
Share on other sites

Hej reconstrucdead

Din planlagte måde at tabe dig på er næsten 100% identisk med den måde jeg er gået fra str.XXL til L på ca 1 år.

Jeg udskiftede svinekød med kylling og mager okse, og det hvide brød røg ud til fordel for det grove brød.

Jeg anskaffede mig en kondicykel og en træningsbænk(har netop udvidet maskinparken med en romaskine :), og pålagde herefter mig selv at bruge dem HVER dag.Nu titter både arm, og mavemusker frem efter mange års skjul bag fedtet.

Tilmed har jeg fået masser af energi,og en ganske fornuftig kondi.Jeg cykler 45 min om dagen, efterfulgt af 15 min på romaskinen, og en gang vægttræning.Det glæder mig at høre at du ikke agter at skyde "genvej" og bruge diverse piller eller lignende.Det forsøgte jeg nemlig i starten med skyhøjt blodtryk og en konstant følelse af at være "blæst i skallen" til følge.Den naturlige vej er sgu bedre, det kræver bare lidt mere arbejde og tålmodighed.

Held og lykke med det,og skriv endelig igen så vi kan følge med i dine fremskridt.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen, og endnu engang tak for de gode svar (btw, apprenti, ja det er fra DAD ;)). Jeg gjorde mit første indkøb i dag, og købte følgende:

2 pakker skovhuggerbrød, mørkt rugbrød, fryser den ene pakke ned (I ved hvad det er for noget.. )

2 pakker hamburgerryg, røget.

2l skummetmælk

1kg gulerødder

2 pakker frosne grøntsager

1800gram fersk kyllingeinderfilet

Noget saftevand uden sukker, og cola light (gir mig kun kræft og alt andet, men det tar vi til den tid!)

Har en 3 kg frugt som jeg købte i torsdags, der er lidt pære, æbler, banan og clementiner :)

Og snupper en 30 mins cykling inden jeg smutter i seng :)

Rettelser til kost modtages gerne, ser selv ikke noget galt med det.

Spirit er stadig høj!

Yes keep up the spirit, pas på med for meget frukt, Jeg købet Økologisk kernerugbrød i notto, det er kun 1,5 g, fedt og 2,5 g sukkerarter, det er lidt mindre end skovhugger ellers ser det fint ud og få så oprettet en log! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yes keep up the spirit, pas på med for meget frukt, Jeg købet Økologisk kernerugbrød i notto, det er kun 1,5 g, fedt og 2,5 g sukkerarter, det er lidt mindre end skovhugger ellers ser det fint ud og få så oprettet en log! :smile:

For meget frugt? Is that possible? :)

Well, har lige taget 24 minutter på cyklen, 6,8 km, 233 kalorie(noget) - har haft pulsen godt oppe det meste af tiden (ihvertfald forpustet og en hamrende brystkasse), kørte lidt op og ned i sværhed, og brugte de sidste 500 meter på at lige få pulsen ned og såen - er godt nok os godt svedig og smadret nu, men det er great at være igang igen :) Er det godt nok, eller skal der mere til? Får nok kun cyklet én gang om dagen hvis jeg skal være realistisk, har ikke så meget tid til andet..

Link to comment
Share on other sites

For meget frugt? Is that possible? :)

Well, har lige taget 24 minutter på cyklen, 6,8 km, 233 kalorie(noget) - har haft pulsen godt oppe det meste af tiden (ihvertfald forpustet og en hamrende brystkasse), kørte lidt op og ned i sværhed, og brugte de sidste 500 meter på at lige få pulsen ned og såen - er godt nok os godt svedig og smadret nu, men det er great at være igang igen :) Er det godt nok, eller skal der mere til? Får nok kun cyklet én gang om dagen hvis jeg skal være realistisk, har ikke så meget tid til andet..

Ja for meget frugt er faktisk muligt, da det det indeholder meget energi, kulhydrat.

Men i forhold til din tidligere kost, er det nok ikke noget du skal bekymre dig om i starten. Faktisk kan for meget information i starten være mere forvirrende en hjælpende.

Prøv eventuelt programmet Krop&Kost der er et exel regneark, Nemt at bruge hvis du samtidigt har en vægt. Så kan du også samtidigt se at alt ikke er tabt hvis du en enkelt dag skulle "falde i"

Find det her...

http://www.bestrong.dk/pages/download.html

Under Krop&Kost....

Link to comment
Share on other sites

Hej reconstrucdead

Din planlagte måde at tabe dig på er næsten 100% identisk med den måde jeg er gået fra str.XXL til L på ca 1 år.

Jeg udskiftede svinekød med kylling og mager okse, og det hvide brød røg ud til fordel for det grove brød.

Jeg anskaffede mig en kondicykel og en træningsbænk(har netop udvidet maskinparken med en romaskine :), og pålagde herefter mig selv at bruge dem HVER dag.Nu titter både arm, og mavemusker frem efter mange års skjul bag fedtet.

Tilmed har jeg fået masser af energi,og en ganske fornuftig kondi.Jeg cykler 45 min om dagen, efterfulgt af 15 min på romaskinen, og en gang vægttræning.Det glæder mig at høre at du ikke agter at skyde "genvej" og bruge diverse piller eller lignende.Det forsøgte jeg nemlig i starten med skyhøjt blodtryk og en konstant følelse af at være "blæst i skallen" til følge.Den naturlige vej er sgu bedre, det kræver bare lidt mere arbejde og tålmodighed.

Held og lykke med det,og skriv endelig igen så vi kan følge med i dine fremskridt.

Har altid holdt mig fra piller osv. :) Må jeg høre hvor meget du tabte dig? Viljen er stadig høj, selvom jeg syndede og åd et par kiks i dag da min roommate tilbød (må bare gøre det godt igen på cyklen i aften). Men ellers sundt =)

Vil have det med frugterne i baghovedet. Sov forresten som en sten i nat, uden at vågne én eneste gang, det er fandeme længe siden jeg har gjort det.. Det var dælme rar'! :D

Link to comment
Share on other sites

Tja,jeg har egentligt ikke holdt øje med vægten undervejs, men sidst jeg vejede mig stod den på 82 kg, og jeg ved at jeg tidligere har vejet 105-110 kg så der er ihvertfald røget en god sjat kg .

Hvad angår det at "synde", må jeg indrømme at jeg ikke har jeg ligget på den lade side.Der er skam både røget øl,chips,kager og junkfood ned i den periode, men jeg har ikke indtryk af at det har det store at sige når det sker sjældent og den grundliggende kost er i orden.Jeg plejer at drikke en proteinshake når lækkersulten melder sig, for det mætter meget, uden at indeholde alt for mange kalorier og fedt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i det, andre har sagt: Det vigtige er, at du lægger din kost grundlæggende om (rugbrød i stedet for toastbrød, olie i stedet for smør osv. osv.). Så er der også plads til, at du ind i mellem kan spise noget, der er mindre sundt.

Keep up the good work! Opret evt. en log, for at have noget at holde dig til. Det gir også motivation at se tilbage på, på de dage, hvor humøret ikke er så højt.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa.. Vores tilgang til det at synde er nok forskellig :bigsmile:

Jeg har det med den slags som med smøger da jeg holdt op med at ryge.. Gik fra 40 til 0 og er stadig clean efter 8 år.

Hvorfor "smage" når man alligevel aldrig skal igan med det møg igen..

Her tænker jeg ikke på et enkelt stykke kvalitest kage (Dvs lavet af en konditor fx, og ikke en citronhalvmåne)

Men på MacD og divers andre fastfood joints, det er sgu bare med til at fastholde en i en dårlig vane. Overvej hvad du egentligt går glip af?

Når du er godt på vej vil du finde ud af at du selv kan lave fx. en burger der smager bedre og er sundere end det skidt du køber.

Her er kost programmet godt da du kan se hvad du kan tillade dig, eller hvor meget du så skal cykle for at smide det igen..

Dog lige en stor ros til dig for din insats. Vægttab er nemlig 75% omkring mad og 25% motion. Jeg har tabt mig unden den store motionstræning men primært styrke træning. Nu er jeg gået tilbage til at løbe fordi jeg savnede det, og kørte lidt træt i styrke træningen.

Det samme råd til dig når cyklen bliver træls og du får ondt i R...n af at sidde på den. Hav noget andet i baghånden som du syntes er sjov motion. For det er det der gør du fortsætter når lysten bliver lidt slidt.. For det gør den for alle.

Skulle det knibe med motivationen er jeg sikker på at mange herinde gerne vil støtte dig... Keep up the good work... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Vægttab er nemlig 75% omkring mad og 25% motion.

er det? man lærer noget nyt hver dag... Om man vil tabe sig ved hjælp af motion eller ændring af livsstil i forhold til mad må vel være op til den enkelte!

Man kan sagtens tabe sig ved kun at spise to muffins om dagen hvis man vil. Det er næppe ikke den metode der virker for de fleste, men hvis man ikke kan udstå synet af løbesko eller grøntsager kan det være en mulighed...

Undskyld jeg overdriver og er så sarkastisk men dit postulat er ubrugeligt og vi er alle forskellige derfor er vejen til vægtab også forskellig - ligesom med at synde. For nogen går vejen lige ud og er helt flad, for andre er den op og ned ad bakke, med huller i vejen og hårnålesving. Derfor vil det for sidste vejeksempel også tage meget længere tid hvis man kommer i mål men tilgengæld vil jeg tro man er blevet mere klog af de mange udfordringer.

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

er det? man lærer noget nyt hver dag... Om man vil tabe sig ved hjælp af motion eller ændring af livsstil i forhold til mad må vel være op til den enkelte!

Man kan sagtens tabe sig ved kun at spise to muffins om dagen hvis man vil. Det er næppe ikke den metode der virker for de fleste, men hvis man ikke kan udstå synet af løbesko eller grøntsager kan det være en mulighed...

Undskyld jeg overdriver og er så sarkastisk men dit postulat er ubrugeligt og vi er alle forskellige derfor er vejen til vægtab også forskellig - ligesom med at synde. For nogen går vejen lige ud og er helt flad, for andre er den op og ned ad bakke, med huller i vejen og hårnålesving. Derfor vil det for sidste vejeksempel også tage meget længere tid hvis man kommer i mål men til gengæld vil jeg tro man er blevet mere klog af de mange udfordringer.

??

Tror du vælger at misforstå mig...

Hvorfor er mit postulat ubrugeligt?

Jeg sige netop at hvis man først og fremmest vælger at se på maden som hjælp til et vægttab, så kan man groft sagt springe motionen over. Man skal nok tabe sig alligevel.

De undersøgelser jeg har læst blandt andet herinde http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...ocent/vaegttab/ mener jeg understøtter dette.

Jeg forstår nok ikke helt dit billede med bakkerne og vejen? Har jeg på noget tidspunkt påstået at der var en slags løsning der KUN virkede?? Nææ tror jeg nu ikke. Jeg gav et simplificerede sammendrag af hvad jeg mener at have læst mig frem til i forhold til hvad der virket på vægttab. Og her er kalorie indtaget det vigtigste at gøre noget ved.

Hvis du har andre oplysninger der viser noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen, har lige lavet og spist aftensmad (ved godt det er sent, men har vendt lidt op på nat og dag i den her weekend), der bestod af;

2 stk. kyllingfilet med lidt krydderi osv, stegt i meget lidt becel

lidt under 1/3 del af en grøntsagspose på 500gr.

en lille klat ketchup

Og et glas cola light

Derudover har jeg i dag fået 2 stk. rugbrød med hamburgerryg til morgenmad.

en gulerod og en rugbrød med kyllingepålægsfilet hen af dagen, da jeg blev lidt småsulten, og så aftensmad.

regner med et stk frugt eller en gulerod senere. :)

Har derudover drukket ½l mælk, ½l cola light og en masse vand. Har "syndet" med et par stykker kiks på et tidspunkt, da min kammerat tilbød

Hvordan ser det ud? Reasonable?

Link to comment
Share on other sites

Tjaa.. Vores tilgang til det at synde er nok forskellig :bigsmile:

Jeg har det med den slags som med smøger da jeg holdt op med at ryge.. Gik fra 40 til 0 og er stadig clean efter 8 år.

Hvorfor "smage" når man alligevel aldrig skal igan med det møg igen..

Her tænker jeg ikke på et enkelt stykke kvalitest kage (Dvs lavet af en konditor fx, og ikke en citronhalvmåne)

Men på MacD og divers andre fastfood joints, det er sgu bare med til at fastholde en i en dårlig vane. Overvej hvad du egentligt går glip af?

Når du er godt på vej vil du finde ud af at du selv kan lave fx. en burger der smager bedre og er sundere end det skidt du køber.

Her er kost programmet godt da du kan se hvad du kan tillade dig, eller hvor meget du så skal cykle for at smide det igen..

Dog lige en stor ros til dig for din insats. Vægttab er nemlig 75% omkring mad og 25% motion. Jeg har tabt mig unden den store motionstræning men primært styrke træning. Nu er jeg gået tilbage til at løbe fordi jeg savnede det, og kørte lidt træt i styrke træningen.

Det samme råd til dig når cyklen bliver træls og du får ondt i R...n af at sidde på den. Hav noget andet i baghånden som du syntes er sjov motion. For det er det der gør du fortsætter når lysten bliver lidt slidt.. For det gør den for alle.

Skulle det knibe med motivationen er jeg sikker på at mange herinde gerne vil støtte dig... Keep up the good work... :superman:

Jeg er ikke enig, jeg er gået fra 164.8 til 126,5 kg uden at ændre kost overhoved, men fra 162,5 til 109,4 kg er sket med både kost og motion, det giver klart mere, det kommer nok an på den enkle.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen, har lige lavet og spist aftensmad (ved godt det er sent, men har vendt lidt op på nat og dag i den her weekend), der bestod af;

2 stk. kyllingfilet med lidt krydderi osv, stegt i meget lidt becel

lidt under 1/3 del af en grøntsagspose på 500gr.

en lille klat ketchup

Og et glas cola light

Derudover har jeg i dag fået 2 stk. rugbrød med hamburgerryg til morgenmad.

en gulerod og en rugbrød med kyllingepålægsfilet hen af dagen, da jeg blev lidt småsulten, og så aftensmad.

regner med et stk frugt eller en gulerod senere. :)

Har derudover drukket ½l mælk, ½l cola light og en masse vand. Har "syndet" med et par stykker kiks på et tidspunkt, da min kammerat tilbød

Hvordan ser det ud? Reasonable?

Det ser fint ud, så længe det kun er en lille klat ketchup, går det ikke noget, men der er meget sukker i ketchup, kiks er ikke det bedste da der som regel er meget fedt i, det ville være godt hvis du tog en rugbrød, gulerod eller frugt i stedet, jeg har selv syndet meget i denne uge, så jeg skal ikke være for hellig :innocent:

Men som sagt ser det fint ud :4thumbup:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share