Håbløs uvidenhed eller.. :-)


Zipcode
 Share

Recommended Posts

Bliver nød til at poste denne artikel som jeg fandt via et link på BT:-)

At jeg ender under kvinder er så hvad det er - men brevkasseredaktøren i kost og motion som må gå udfra ved noget om emnet - påstår at hvis man træder hård på en motionscykel, så omdanner man fedt til muskler :bigsmile:

http://kvinder.bt.dk/index.php?id=2030&amp...e3btmailbox_pi2[showUid]=809

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg også hørt, at træner man hårdt omdanner man fedtet til muskler og musker vejer mere end fedt.

Det eneste jeg ved, er at det tager forholdsvis lang tid ved høj belastning med høj puls af forbrænde et kilo fedt, og om noget af det så bliver til muskler ved forbrændingen, ved jeg ikke. Jeg benytter mig mere af at se på resultater ved at kroppen forandrer sig, når fedtet tabes.

Edited by Løbekvinden
Link to comment
Share on other sites

Det har jeg også hørt, at træner man hårdt omdanner man fedtet til muskler og musker vejer mere end fedt.

Det eneste jeg ved, er at det tager forholdsvis lang tid ved høj belastning med høj puls af forbrænde et kilo fedt, og om noget af det så bliver til muskler ved forbrændingen, ved jeg ikke. Jeg benytter mig mere af at se på resultater ved at kroppen forandrer sig, når fedtet tabes.

Det kan ikke lade sig gøre at omdanne fedt til muskler. "Byggestenene" for muskler er protein og det indeholder fedt i sagens natur ikke noget af :smile:

Man kan ved hård træning - hvis man dermed kommer i kalorieunderskud - smide noget fedt og måske dermed virke mere muskuløs. Motionscykling eller fx løb er desuden ikke nogen effektiv måde at opbygge muskelmasse på.

Edit: Håbløs kommatering :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen Bodholdt

det må hun ha misforstået.

Groft sagt kan man sige når man er på slankekur, taber man først vand, derefter muskler og til sidst fedt, det er derfor det er vigtig at træner for at bevare muskel massen.

fedt kan ikke omdanelse til muskler, og man ikke få flere muskler, det er muskel fiberne der bliver tykker også det der er imellem fiberne.

Jørgen

Edited by Jorgen Bodholdt
Link to comment
Share on other sites

det må hun ha misforstået.

Groft sagt kan man sige når man er på slankekur, taber man først vand, derefter muskler og til sidst fedt, det er derfor det er vigtig at træner for at bevare muskel massen.

fedt kan ikke omdanelse til muskler, og man ikke få flere muskler, det er muskel fiberne der bliver tykker også det der er imellem fiberne.

Jørgen

Der er vist også en del du har misforstået. Så kroppen brænder først protein af til sidst da det er mere besværligt at lave om til energi end fedt og kulhydrater. Vand indeholder ingen energi, så det er ikke rigtig med i regnestykket. Du har dog rigtig fat i man ikke kan få flere muskler, men man kan nu godt få flere muskelfibre i de enkelte muskler.

Link to comment
Share on other sites

Der er vist også en del du har misforstået. Så kroppen brænder først protein af til sidst da det er mere besværligt at lave om til energi end fedt og kulhydrater. Vand indeholder ingen energi, så det er ikke rigtig med i regnestykket. Du har dog rigtig fat i man ikke kan få flere muskler, men man kan nu godt få flere muskelfibre i de enkelte muskler.

Naah flere muskelfibre i de enkelte muskler får man nu heller ikke, MEN flere myofibriller i de enkelte muskelfibre derimod, den er vist god nok :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror noget af problemet er selve talemåden, 'at man ved motion omdanner fedt til muskler'. For selvfølgelig er det ikke det, man gør. Men man øger muskelmassen og dermed får man relativt mere muskler og mindre fedt, når man træner. Hvis man samtidig taber sig, vil det på kroppen jo se ud som om, man har omdannet fedt til muskler. I virkeligheden har man smidt fedtet og fået større muskler - og de er så bygget op af andet end fedt.

Måske skyldes misforståelsen også, at folk, der bulker, bliver lidt småkvabsede for derefter at blive muskuløse. Det får nogle til at tro, at det er fedtet, de skal opbygge musklerne af ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share