Aarghh! Væske i kroppen...


miniviking
 Share

Recommended Posts

Hej MOL brugere, der er nok nogle få af jer der har læst nogle af mine tidligere indlæg men facts er at jeg har været inlagt på sygehuset grundet hævelser af væske over hele min krop.

Lægerne har des. stadig ikke fundet ud af hvad det er men jeg har fået lov at passe min skole og være derhjemme.

Hævelserne kommer og går uden at jeg kan gøre noget ved det og det er mildest talt ¤#£[´ irreterende.

Men til sagen:

Jeg har taget lidt på (1,5kg) imens dette er stået på og har virkeligt neder på over at have mistet mit ellers hårdt tilkæmpede vaskebræt og veldefinerede krop. :cry3: dette er nok grundet at jeg har en virkelig hæftig appetit som en velvoksen BB kunne være stolt af, men det prøver jeg så at skære ned på nu da jeg gerne vil tabe mig igen.

Udover dette har jeg jo problemet med at mine hævelser er ret uforudsigelige, så jeg kan ikke køre min træning tre-fire gange om ugen som jeg ellers ville have kunnet hvis jeg ikke på de mærkligste tidspunkter forvandlede mig til en spærreballon :tongue:.

So here the deal:

- Er der nogen der af egen erfaring kan give mig nogle gode råd og anbefalinger om kost og (meget gerne) kostilskud som i har haft god erfaring med under vægttab? Noget der fx. kan kvæle en appetit ville være godt. :innocent:

- Er der en eller anden der kan poste et træningsprogram der "Tæver" Hele kroppen så meget at man som max. må udføre det to gange om ugen?(Dette fordi jeg er NØD til at træne når jeg ikke leger ballon, så kunne jeg bruge "ballonfasen" til at restituere)

Håber inderligt at i kan give mig nogle gode svar og noget jeg ville sætte virkeligt pris på var en kostplan til dage hvor jeg træner og en kostplan til dage hvor jeg laver nix.

Skriv hvad i skal bruge af info om mig, så skriver jeg hurtigst muligt.

MVH.

Minivikingen Emil.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig prøvet det, men har læst at når man bare er småsulten hjælper det ofte at gå en tur på 5 minutter eller sådan noget. Så man kommer på andre tanker :).

Ha ha ha wtf?? :laugh:

EDIT: For intet tager jo toppen af appetitten som en rask gåtur og frisk luft!

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha wtf?? :laugh:

EDIT: For intet tager jo toppen af appetitten som en rask gåtur og frisk luft!

Det er da meget normalt. Hvis man er meget sulten, venter man bare lidt, og så går fornemmelsen over.

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

hey, jeg har selv en del væske i kroppen nogen gange, og skal have testet nyrerne næste gang det sker, så er rimlig nygærig efter hvad du få at vide hold mig endlig opdateret

Har selv fået testet nyre, hjerte, lunger hoved og røv i over en uge hvor jeg lå til observation på Holbæk sygehus og det var ingen af delene... tværtimod var disse i noget af den bedste stand de nogensinde havde set.

Så de (lægerne) ved stadigt ikke hvad det er.

Link to comment
Share on other sites

Please... hvad skal jeg gøre? Jeg er simpelt hen så bombet når jeg kommer hjem fra en dag i skolen og har absolut ingen energi at tappe af. Så vil nogen please ikke nok svare på mit indlæg og give mig nogle ideer til hvad jeg skal gøre?

Please del ud af egen erfaring :bowdown: Jeg er virkeligt nede og rode rund i en ond cirkel bestående af træthed, enorm appetit, inaktivitet og had til mig selv over at have taget på og miste mit vaskebræt uden at kunne gøre noget ved det, for jeg ved ikke hvordan jeg gør det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget lidt på (1,5kg) imens dette er stået på og har virkeligt neder på over at have mistet mit ellers hårdt tilkæmpede vaskebræt og veldefinerede krop. :cry3:

1.5kg er jo ingenting i det lange løb, så prøv at anskue det over lidt længere tid. Hvis så lille en vægtøgning påvirker dig så meget psykisk, skulle du måske overveje hvorfor det betyder så meget.

Udover dette har jeg jo problemet med at mine hævelser er ret uforudsigelige, så jeg kan ikke køre min træning tre-fire gange om ugen som jeg ellers ville have kunnet hvis jeg ikke på de mærkligste tidspunkter forvandlede mig til en spærreballon :tongue: .

Generer hævningerne dig fysisk når du træner eller er det forfængeligheden der afholder dig fra at komme afsted? Hvis det er sidstnævnte, må du lære at ignorere hvad du tror andre måtte mene om dit udseende. Det er jo uholdbart hvis du ikke kommer ud af døren fordi du er bange for andres bedømmelse af dit udseende.

- Er der en eller anden der kan poste et træningsprogram der "Tæver" Hele kroppen så meget at man som max. må udføre det to gange om ugen?

prøv dette, der som udgangspunkt skal køres hver 4. dag:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...eningsprogram./

Du kan altid tilføje et par sæt og lidt iso øvelser, hvis du ikke mener det er hårdt nok.

Derudover kunne du jo overveje om en løbetur et par gange om ugen ikke var en god ide! Træning giver ofte et lille boost af energi, som kan medvirke til at komme ud af den onde cirkel.

Udfra dine indlæg er det meget svært at bedømme hvor hæmmet du er fysisk af sygdommen, både mht hævelser og træthed, og hvor meget der skyldes afledte psykiske reaktioner. Hvis det er sygdommen der fysisk gør dig træt er det jo ikke ubetinget en god ide at give den maks gas med træning.

Har du snakket med din læge om alle dine symptomer og hvordan du skal forholde dig til træning?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det du er igennem prøvede jeg for 4 år siden. Jeg tabte mig fra 118 til 65. Første gang jeg oplevede væsken i kroppen , blev jeg sindsyg bange. Mine ben, mave ansigt og hænder var hævede, huden var spændt vildt ud, og det gjorde ondt. På 3 dage havde jeg havde taget 4 kg på i væske.( spørg mig ikke om hvordan det kan lade sig gøre) Lægerne kunne ikke finde ud af en dyt, selvom jeg selvfølgelig også blev grundigt undersøgt.

Først gav de mig stærke vanddrivende piller, og anbefalede gåturer, nok søvn og vand.

Men De vanddrivende piller blev bare en dårlig vane, og min læge begyndte at spørge mere ind til hvad det kunne være der var det grundlæggende for det, nu vi vidste at det ikke var organerne det var galt med.

- Jeg kunne jo ikke svare, men en dag da jeg skulle ha lagt nyt træningsprogram, fortalte jeg træneren om mit problem. Hun fortalte at det kendte hun da godt til, det var stress.... og hun havde jo ret, jeg tænkte KUN på træning og kost. Jeg pressede mig selv mere og mere, og gav mig ikke selv lov til at slappe af og nyde processen. Jeg arbejde meget tidligt om morgenen ï den periode og kom som regl ikke tidlig nok i seng.

Det der hjalp mig mest var at overholde hviledagene og sove- samt at slippe kontrollen lidt, og bare nyde det man nu engang har.

Jeg får stadigvæk væste i benene hvis jeg skriver opgaver eller tænker for meget. Men slet ikke i samme grad som før.

Jeg ved ikke om det hjælper, det jeg skriver, om ik andet ved du at det nok skal gå over. Men du er nød til at finde ud af om der er ting i din hverdag som kan påvirke dig spykisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share