Havregryn: Grove vs. fine?


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om man kan sige grove havregryn er 'sundere', men for tarmsystemet er de da en smule 'bedre', idet det giver fordøjelsessystemet noget mere at slås med.

Jeg selv spiser dog nok rugbrød og andet grønt i løbet af dagen til, at det ikke er bidende nødvendigt at vælge de grovvalsede fremfor de finvalsede. Men der er da ingen tvivl om, at de grove er sundere/bedre end de fine. Hvor stor forskellen så er, det er så et godt spørgsmål. Jeg tror ikke det er det helt store.

Link to comment
Share on other sites

De grove er umulige at tygge og tager 60 dage at spise.

60 dage er lang tid :tongue:

Men ja, foretrækker klar de finvalsede. I øvrigt bør man nok passe på med at være så detaljefokuseret, at man knap nok tør leve livet. Havregryn er jo sundt ligemeget hvad, og spiser man en fornuftig, varieret og fiberig kost i løbet af dagen er arten af ens havregryn vel ret lige gyldig.

Projac

Link to comment
Share on other sites

Han spurgte dog hvad forskellen var og om det er sundere. Hvilket der vist er blevet svaret på.

Vil du have at en tråd skal stoppe fordi der blevet svaret på spørgsmålet? :laugh: du har vist ikke brugt nok tid på mol så!

der er kun en logisk udvikling af denne tråd: Grovvalsede VS finvalsede! Denne head to head competition er dømt til at blive mindst lige så interessant og vigtig som Clinton VS Obama!

Gravvalsede for the way!

Hvis i ikke kan tygge dem skal i vist til tandlægen for at få nyt gebis. Finvalsede, fx ota's solgryn, bliver mere til mos eller en kedelig havregrød efter min mening.

Normalt køber jeg gerne økologisk men de økologiske grovvalsede jeg har smagt har indeholdt skaller og det er ikke lige min kop te.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share