Sign in to follow this  
N Gadegaard

Havregryn: Grove vs. fine?

Recommended Posts

Jeg ved ikke om man kan sige grove havregryn er 'sundere', men for tarmsystemet er de da en smule 'bedre', idet det giver fordøjelsessystemet noget mere at slås med.

Jeg selv spiser dog nok rugbrød og andet grønt i løbet af dagen til, at det ikke er bidende nødvendigt at vælge de grovvalsede fremfor de finvalsede. Men der er da ingen tvivl om, at de grove er sundere/bedre end de fine. Hvor stor forskellen så er, det er så et godt spørgsmål. Jeg tror ikke det er det helt store.

De grove er umulige at tygge og tager 60 dage at spise.

60 dage er lang tid :tongue:

Men ja, foretrækker klar de finvalsede. I øvrigt bør man nok passe på med at være så detaljefokuseret, at man knap nok tør leve livet. Havregryn er jo sundt ligemeget hvad, og spiser man en fornuftig, varieret og fiberig kost i løbet af dagen er arten af ens havregryn vel ret lige gyldig.

Projac

Rigtigt nok, at det temmeligt sikkert er fløjtende ligemeget hvad man vælger. Og ja, det er også kun sundere for maven/tarm-systemet og ikke kcal mæssigt.

Han spurgte dog hvad forskellen var og om det er sundere. Hvilket der vist er blevet svaret på.

vh

Han spurgte dog hvad forskellen var og om det er sundere. Hvilket der vist er blevet svaret på.

Vil du have at en tråd skal stoppe fordi der blevet svaret på spørgsmålet? :laugh: du har vist ikke brugt nok tid på mol så!

der er kun en logisk udvikling af denne tråd: Grovvalsede VS finvalsede! Denne head to head competition er dømt til at blive mindst lige så interessant og vigtig som Clinton VS Obama!

Gravvalsede for the way!

Hvis i ikke kan tygge dem skal i vist til tandlægen for at få nyt gebis. Finvalsede, fx ota's solgryn, bliver mere til mos eller en kedelig havregrød efter min mening.

Normalt køber jeg gerne økologisk men de økologiske grovvalsede jeg har smagt har indeholdt skaller og det er ikke lige min kop te.

Gravvalsede for the way!

Helt sikkert. Grovvalset FTW! :4mewantfood:

Vi må da have lavet en poll for at få afgjort, hvem den egentlige vinder er...

De grove er umulige at tygge og tager 60 dage at spise.

Det er et spørgsmål om vane - ikke andet!

Jeg har tidligere sværget til de finvalsede, men efter i en periode at have spist de grove så smager de nu pludselig bedste :tongue:

Jeg har tidligere sværget til de finvalsede, men efter i en periode at have spist de grove så smager de nu pludselig bedste :tongue:

Velkommen til her hvor græsset er grønnere og pigerne kønnere :laugh:

Turned to the dark side you have?yoda.gif