Dørribbe - erfarigner - gode råd!


AGV
 Share

Recommended Posts

Hej :smile:

Overvejer at købe en af følgende to dørribber som dem der er vist på billederne nedenunder. Har du prøvet en dørribbe lignende disse to modeller og hvad synes du? Frygter at det er lidt FOR billig og at jeg måske bliver skuffet. Hvad er jeres meninger og/eller erfaringer?

http://www.sport-tiedje.dk/kettler/tuerreck.htm

tuerreck_detail.jpg

http://www.sport-tiedje.dk/bremshey/tuerreck.htm

tuerreck_detail.jpg

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 stykker af den øverste model, og har også yderligere en anden udgave. begge er købt i Stadium - desværre til en højere pris :-(

Men jeg kan best lide den øverst nævnte kettler model.

jeg synes godt om at stangen ikke er så tyk, det gør det lettere at holde fast i den. Synes bestemt at den er i en god og holdbar kvalitet. Har haft den i ca. 2 år og har bl.a. haft en ven til at hænge i den med en samlet vægt på ca. 130kg. uden problemer med holdbarheden!

denne model har jeg hængende en af i mit hjem, monteret i en karm, med de to skrue-"dimser" som følger med. det er 2 små gummiknupper, med en skrue igennem. stangen bliver så sat uden på disse og spændes derefter yderligere hårdt ud mellem karmene. så det er ikke blot friktionen der holder stangen oppe.

MEN

På mit arbejde har jeg endnu en af disse kettler stænger, monteret. Og denne er monteret UDEN disse gummiknubber - altså blot spændt hårdt ud i dørkarmen. (dette er dog en ret solid dørkarm!)

og her har denne være belastet med op til 106kg. uden at flytte sig.

jeg piller den ned måske 1 gang pr. 2 mdr. for at rykke den højere op/på plads igen, da den rykker sig ganske minimalt lidt.

skal nævnes at jeg pr. uge tager mellem 100-800 rep! med mellem min egen vægt på 64kg. og 106kg. så den kan holde til en hel del.

(har også haft denne i ca. 1½ år.

Link to comment
Share on other sites

Tasty Lars > Kan ikke finde nogen i en bedre/dyrere kvalitet med mindre det er nogle hvor man skal til at skrue i væggen.

Bo th > Godt at høre dine erfaringer. Da du jo har rimelige gode erfaringer med de to produkter så jeg har jeg bestilt det ene. Det på den på det nederste billede, da mine dørkarme kun lige akkurat er brede nok til den fra det øverste billede. Er bange for at dette måske kan give problemer. Tak for hjælpen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share