Mere "højde" på Biceps


showtek
 Share

Recommended Posts

Det forholder sig sådan at jeg har trænet i lidt over 1 år nu, og synes generelt at jeg er blevet meget muskuløs. Men jeg synes min biceps hænger lidt i bremsen, det er ikke fordi jeg ikke stiger i kg, for det går sku fremad. Men den er bare ikke så markeret som de andre muskler, min arm er en del større bagpå (altså ved triceps). Jeg ville gerne have biceps til at "bule" lidt mere ud, ved albuen..

Nogle øvelser, forslag eller andre ting i kan bidrage med? :) håber i forstår hvad jeg mener..

Link to comment
Share on other sites

Du kører formentlig allerede curl osv. så tror ikke det er øvelser (du kan evt. kigge i øvelsesbiblioteket). Ved hammercurl, eller twistcurl får du også den lange muskel med, hvilket muligvis kan være med til at give lidt omkring albuen

Ellers handler det vel om at du så øge fokus på dine biceps (når det nu er det du ønsker :P). Hvis ikke du i forvejen træner hypertrofi vil det nok hjælpe på det også.

Link to comment
Share on other sites

Ahh peak hedder det :tongue: mount everest biceps, peak er typisk noget BB'er siger kan lad sig gøre, altså træne målrettet efter. Hvor andre siger, eks fys'er osv at det ikke kan lad sig gøre.

Det er muligt at ramme mere inderligt eller yderligt på biceps (på hver side en smule). Med mere masse osv jo mere peak, om der er øvelser der kan hjælpe på peak vil jeg gi videre til mere BB typer...... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Der er ikke nogen der har nævnt fedtprocent? Hvis man er tilstrækkelig fed så ligner armen en helt flad kølle, hvorimod at den kan ligne den rene gletscher hvis fedprocenten er i bund - også selvom at biceps egentlig ikke er voldsomt veludviklet.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen der har nævnt fedtprocent? Hvis man er tilstrækkelig fed så ligner armen en helt flad kølle, hvorimod at den kan ligne den rene gletscher hvis fedprocenten er i bund - også selvom at biceps egentlig ikke er voldsomt veludviklet.

Jeg er 186cm høj, vejer ca. 76 kg. Min fedtprocent er 10,4% :)

Men det vil sige at jeg skal søge efter øvelser som kan give mig peak? Ville være rart at få lidt input fra et par BB'ere nu ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 186cm høj, vejer ca. 76 kg. Min fedtprocent er 10,4% :)

Men det vil sige at jeg skal søge efter øvelser som kan give mig peak? Ville være rart at få lidt input fra et par BB'ere nu ;)

Du kunne starte med at få smidt noget masse på kroppen.

Jeg tror aldrig jeg har set en normalt bygget mand med peak på biceps, det viser sig først når du har fået ordentligt med masse på.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg udemærket godt klar over, jeg har trænet et år nu - så ville mene resultaterne burde have vist sig, som de også har gjort alle andre steder end der.

nu kan man jo godt have resultater uden peak på biceps, kræver jo først og fremmeste lidt masse og med din højde og vægt tror jeg der skal noget mere kød på før du opnår det ønskede resultat

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg udemærket godt klar over, jeg har trænet et år nu - så ville mene resultaterne burde have vist sig, som de også har gjort alle andre steder end der.

Is på... 1 år er ingenting i træningssammenhæng, med mindre du er et fysisk fænomen. Mange skal træne meget længere tid inden de ser repektable resultater (jeg selv inkl.). Desuden så synes jeg ikke at du kan forvente et monster peak på biceps når du vejer 76 kg fordelt på 186 cm. Der skal simpelthen noget mere lean mass til.

Link to comment
Share on other sites

Du skal med din højde ihvertfald have 10cm mere på før man kan snakke om noget peak, og det ved samme fedt%!

Hvis du træner målrettet kan du måske nå det på 3-4år :wink:

Det har du nok ret i, så er spørgsmålet bare om jeg gider have så store arme alligevel.. Men - den tid den "sorg" ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share