Lassefars log


Lassefar
 Share

Recommended Posts

Det har været meget sløjt med træning her de seneste måneder, så derfor denne log til at hjælpe lidt på fokus. Jeg vil således allerede nu gerne forpligte mig til at poste et billede om en måned.

Køn: Mand

Alder: 26

Højde: 173 (høj flot fyr tøser!)

Vægt: 78 kg.

PR's:

Squat: 1x145 kg.

Bænkpress: 1x120 kg.

Dødløft: 1x180 kg.

Jeg har længe trænet hhv. full-body og 2-split men har nu besluttet at forsøge mig med et traditionelt 80'er BB 4-split. Lidt mere frekvent træning men kortere sessioner. Progressionen bliver lidt på slump med en blanding af øget belastning og reps. Kosten forsøger jeg at holde nogenlunde fornuftig alt efter hvordan jobbet tillader det. Programmet er som følger:

Dag 1 Ryg, baglår: Workset

UG Chin-ups 3

Dead-lift 5

BB Rows 3

T-bar rows 3

Leg curl 5

Dag 2 Bryst, læg:

DB BP 5

BB inc. BP 5

Inc. flyes 4

Calf ext. 8

Dag 3, Forlår, biceps:

Squat 5

Leg press 5

Leg ext. 4

BB Curl 4

DB inc. hammer curl 4

Alt. seated DB curl 3

Reverse BB curl 3

Dag 4 Skulder, triceps:

DB Press 4

Lat. Raise SS1 3

Rear lateral SS2 3

Front plate lift 3

Dips 4

French press 4

Triceps ext. 4

Jeg er sgu noget af en diskopumper... Kritik og forslag til forbedringer modtages med kyshånd!

Næste session er i morgen aften og jeg er nået til dag 3, stay tuned!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning som følger:

19:57 - 21:00

Dag 3, Forlår, biceps:

Squat: 1x10@60 kg. 5x10@90 kg.

Leg press 5x10@ whatever

Leg ext. 4x10@ 55 kg.

BB Curl 4x10@35 kg.

DB inc. hammer curl 4x8@15 kg.

Alt. seated DB curl 3x8@15 kg.

Reverse BB curl 3x10@22 kg.

Da jeg kom hjem fra træning lavede jeg en lille video af mig selv hvor jeg flexede. For at i kan få et billede af hvem i har med at gøre i denne log kommer den her, enjoy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Start: 17:00 - 18:15

Dag 4 Skulder, triceps:

Ass. opvarmning med håndvægte.

DB Press 5x8@28 kg.

Lat. Raise SS1 3x10@11 kg.

Rear lateral SS2 3x10@7 kg.

Front plate lift 3x10@20 kg.

Dips 1x12@undertegnede 4x10@undertegnede+20 kg.

French press 4x10@40 kg.

Triceps ext. 4x10@whatever

+ lidt mave.

Hurtigt hjem og indtage en shake bestående af whey protein og sortkrudt 50/50 - POW! Right in the kisser!!

Under træningen gik jeg og tænkte lidt på den altid yndige Juliette. Hun er sgu lidt af en fox!!

I morgen står den på ryg og baglår.

post-7963-1205691559_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så blev det mandag, og som den helt jeg er trodsede jeg sneen og begav mig afsted til træning.

Dag 1 Ryg, baglår:

UG Chin-ups 4x10@undertegnede

Dead-lift opv. 1x10@60 kg. 5x5@140 kg.

BB Rows 3x12@70 kg.

T-bar rows 1x10@65 kg. 1x8@80 kg. 1x10@65 kg.

Leg curl 5x10@whatever

På vejen hjem fra træning kom jeg til at tænke på min diskussion med SAS for et par dage siden og besluttede på denne baggrund at lade min bil holde i tomgang til jeg skal på arbejde i morgen tidlig. Så er den også dejlig varm. Aaaah!

Til læserne af denne log (mon der overhovedet er nogen?) vil jeg lige smide lidt forkælelse i form af, the man, the myth: QUAGMIRE!! :w00t:

Edited by Lassefar
Link to comment
Share on other sites

Der er skam læsere af logbogen, Lasse. Og du er ikke den eneste der gør sit for miljøet. Hver gang jeg ser en diesel med partikelfilter, gearer jeg lige et gear ned således min 2,0 benziner lige udleder lidt mere CO2. På den måde udligner det den forskel partikelfilteret ellers ville udgøre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er skam læsere af logbogen, Lasse. Og du er ikke den eneste der gør sit for miljøet. Hver gang jeg ser en diesel med partikelfilter, gearer jeg lige et gear ned således min 2,0 benziner lige udleder lidt mere CO2. På den måde udligner det den forskel partikelfilteret ellers ville udgøre. :smile:

Det glæder mig at høre, har også læst lidt i din log, det lyder sgu som noget værre noget med den der madforgiftning :crazy: . Nu kan jeg i øvrigt se at du jo er en slags "metal-aficionado" så jeg har faktisk et spørgsmål til dig. Jeg har for et pat dage siden købt det seneste album fra Slipknot - Subliminal verses, og syntes det er super fedt. Kan du anbefale mig noget andet i samme boldgade, helst ikke hårdere (hvis jeg bare havde en krone for hver gang jeg havde sagt det til præsten i min katolske menighed) men nogenlunde i samme stil?

Link to comment
Share on other sites

Det glæder mig at høre, har også læst lidt i din log, det lyder sgu som noget værre noget med den der madforgiftning :crazy: . Nu kan jeg i øvrigt se at du jo er en slags "metal-aficionado" så jeg har faktisk et spørgsmål til dig. Jeg har for et pat dage siden købt det seneste album fra Slipknot - Subliminal verses, og syntes det er super fedt. Kan du anbefale mig noget andet i samme boldgade, helst ikke hårdere (hvis jeg bare havde en krone for hver gang jeg havde sagt det til præsten i min katolske menighed) men nogenlunde i samme stil?

Ja, det maveonde var ikke for pattebørn. Jeg er normalt ikke pivet, men når mellemgulvet spænder op i 12+ timer, så måtte jeg overgive mig som den lille tøs jeg er. :laugh:

Angående Slipknot; lige præcis den skive er også den jeg synes er bedst med dem. 'Duality' er en neoklassiker indenfor 'NU-metal', en genre jeg ellers ikke er den store fan af. Men lige præcis 'Subliminal...' er sgu en ganske gedigen skive. Hvis jeg skulle anbefale en skive med samme hårdhed, dog uden dødsmetalvokal eller andet gøjl der gør den snæver i sin appeal, så skulle det være den seneste skive med Machine Head. Den hedder 'The Blackening'.

Machine Head har en sjov historie. Deres debutalbum 'Burn My Eyes' var en monstersællert tilbage i 1996. Fantastisk plade. Jeg hører den stadig, og den er ikke blevet dårligere med tiden. De fulgte den op med 'The More Things Change...' som også var ganske god. Ikke så god som forgængeren, men stadig over middel. Derefter gik det dog hastigt ned af bakke og de udsendte en serie rigtig sløje skiver. Men så skal jeg fan'me ellers love for, at de fik hevet metallet ned i nosserne igen og gav alle os i metalhorden et solidt spark i røven med 'The Blackening'. Den er intet mindre end fantastisk. Her er lige et par YouTube links som appetitvækker:

Machine Head - Now I Lay Thee Down

Machine Head - Aesthetics Of Hate

Machine Head - Clenching The Fists Of Dissent

Tjek også deres videoer ud for 'Halo' som også er fra 'The Blackening', og vil du komme i bukserne på dig selv, så tjek 'Davidian' ud som er fra deres debutplade 'Burn My Eyes'. Deri laver forsangeren sloganet "Let Freedom Ring With A Shotgun Blast!!" hvilket jeg har skreget af mine lungers fulde kraft rigtig mange gange! :devil:

Så min umiddelbare anbefaling må være 'The Blackening' og 'Burn My Eyes' med Machine Head. Dem tror jeg aldrig nogensinde du bliver trætte af. Jeg gør i hvert fald ikke. Ellers kender du vel også Pantera? Aner jo ikke rigtig hvor meget 'mædl' der er i dig, så vil heller ikke tale ned til dig hvis du i forvejen ved en masse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey KK, tusind tak fordi du gad give dig tid til et fyldestgørende svar. Det var lige sådan noget som Machine Head jeg ledte efter, det er fandme fedt!! :devil: Dem køber sgu noget med i morgen så der kan komme fuld tryk på under træningen (og på vej til arbejde osv. osv...).

Sandt at sige så har jeg aldrig interesseret mig synderligt for musik, men så for et lille års tid siden fik pludselig interesse for det og det er stadig tiltagende. Det er primært musik som det du foreslår der interesserer mig mest. Og så lige jazz som jo må siges at være i en lidt anden boldgade :laugh:

Nå men super fedt. Nu vil jeg lige bruge resten af aftenen må at tjekke nogle flere videoer ud med Machine Head. Tak for det!!

EDIT: Nu blev jeg lige nødt til at slutte comp'en til anlægget så der kunne komm fuld hammer på Clenching The Fists of Dissent!!

Edited by Lassefar
Link to comment
Share on other sites

No worries, mate. Metal er mit foretrukne område. Glad for, at jeg har kunnet sprede budskabet lidt angående Machine Head. Hvis man tjekker outro'en i 'Davidian' fra 3:45 og frem til 5:et eller andet, så burde man blive solgt på stedet. Det er så forbandet tungt, at man ikke kan andet end kaste sig betingelsesløst på jorden og elske det nummer fra ende til anden.

Her er deres diskografi, og man kan lytte til langt de fleste sange derinde. :smile:

EDIT: Jeg kan se, at 'A Farewell To Arms' og 'Halo' også er at finde på YouTube. Det er jo næsten hele 'The Blackening' skiven gratis på prøve. :devil: De to numre er altså mindst lige så fede som de andre jeg har linket til fra den plade. Gennemført skive, imho!!

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Efter at have brugt hele formiddagen + en god del af eftermiddagen på at agere tutor i erhvervsøkonomi for nogle økonomi studerende var jeg en kende ør i bolden. Trænes skulle der dog under alle omstændigheder.

Dag 4 Skulder, triceps:

Lidt ass. opvarming.

DB Press 5x8@30 kg.

Lat. Raise SS1 3x10@10kg.

Rear lateral SS2 3x10@7 kg.

Front plate lift 1x10@20 kg. Skulle egentlig have haft tre sæt, men min skulder begyndte at gøre nas :cry3: så jeg stoppede der.

Dips 4x10@bw+20 kg.

DB triceps ext. 2x10@14 kg. 2x8@14 kg.

Triceps ext. 4x10@whatever.

Nu træner jeg i fitnessdk på nørrebro, og der er mig en gåde at folk dette sted ikke kan finde ud af at lægge vægtene på plads efter brug. Det ser satme ud som om der er sprunget en granat i håndvægts sektionen hver eneste gang man komme derned. Derudover flyder der affald mange steder samt en masse andet crap jeg ikke orker at skrive om nu. Det kunne være at personalet skulle til at opholde sig lidt mere nedenunder i stedet for at stå ovenpå i receptionen alle mand...

Desuden er jeg ved at blive for fed, jeg har derfor besluttet at cutte nu. 1. step vil være at anskaffe mig en ordentlig cykel og så cykle på arbejde frem for at køre. Mit valg er umiddelbart faldet på en "Avenue Broadway 8G Alfine". Hvis der er nogen cykel-kyndige der læser dette imødeses kommentarer meget gerne. Mit cykelbehov er ca. 15-20 km. pr. dag.

Link to comment
Share on other sites

Solid biceps-runde!! :devil:

Fik du hørt og købt noget Machine Head? Og hvis ja, er det noget der fænger?

Det håber jeg. For din skyld hørte jeg 'The Blackening' til træning i dag.

... okay, det var sgu nok mest for min egen skyld. :4thumbup:

Jaa, men nu er biceps jo den vigtigste muskelgruppe, så den skal plejes.

Yep, jeg har købt The Blackening - super fed. Tror jeg vil anskaffe mig deres første CD i løbet af næste uge, jeg kan mærke at denne genre lige er mig, det er umuligt ikke at blive revet med når den kører.

Link to comment
Share on other sites

Hurtig træning i dag, sprang læg over, den må jeg tage i morgen.

Dag 2 Bryst, læg:

DB BP: opv. 1x10@20kg. 3x9@40 kg 2x8@40 kg.

BB inc. BP 5x5@90 kg.

Inc. flyes: 1x12@17 kg. 3x12@20kg.

Nåede ikke lægtræning.

Herefter hurtigt på Halifax og få en "Palermo-burger". Satan og helvede det var godt :4mewantfood: men også en meget dyr burger (110 kr).

Næste træning er i morgen hvor den står på Lår, læg og den vigtigste muskelgruppe af dem alle - biceps!!

Link to comment
Share on other sites

Tjek også deres videoer ud for 'Halo' som også er fra 'The Blackening', og vil du komme i bukserne på dig selv, så tjek 'Davidian' ud som er fra deres debutplade 'Burn My Eyes'. Deri laver forsangeren sloganet "Let Freedom Ring With A Shotgun Blast!!" hvilket jeg har skreget af mine lungers fulde kraft rigtig mange gange! :devil:

Ditto!

Tjek også Panteras "Vulgar Display Of Power" ud, den er et fucking mesterværk :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ditto!

Tjek også Panteras "Vulgar Display Of Power" ud, den er et fucking mesterværk :devil:

Den er noteret, takker. Er lidt af en noob inden for metal genren, så jeg har faktisk aldrig hørt Pantera. Det "hårdeste" jeg hørte indtil for en måneds tid siden var Audioslave og Velvet revolver så kom endelig med flere gode forslag da jeg som sagt famler lidt i blinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share