Underlig følelse i ben efter knæskade


AZAK
 Share

Recommended Posts

HEY

Jeg nu løbetrænet i 3 år, men er løbet ind i et problem.

Jeg var på det tidspunkt 15 år gammel og løb 6 km på asfalt hver 2. dag (ved godt det ikke var så smart)

Jeg trænede rimeligt hårdt til et løb for ca. 1 år siden, og fik der en knæskade( i højre knæ), som gjorde at jeg ikke kunne løbe i 2 måneder.

Det blev for trælst i længden og jeg købte et knæbind og tænkte "hvis jeg tager det roligt, så går det nok", knæskaden gik over og

idag har knæet det fint, men der er en underlig følelse i benet.

Når jeg går, føles det som om jeg halter, men man kan ikke se det.

Mit højre ben mærkes stift når jeg går, og det er som om jeg hælder lidt til højre.

Når jeg cykler sidder min højre fod længere ude på pedalen end den venstre, og hvis jeg flytter den ind, begyndere benet at sove,

Det samme sker når jeg løber, min højre fod laver automatisk en overpronation, og når jeg kompensere for det begynder benet at sove.

Jeg er lidt rådvild, men da jeg går meget op i at være i god form vil jeg gerne have løst problemet

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Jonas Munk Vestergaard

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget mystisk i mine ører.

Hvilken skade var det du havde fået i højre knæ?

Det kunne være noget med en nerve der sidder i klemme, men det er stort set umuligt at sige ud fra noget man har på tekst. Jeg vil anbefale dig at opsøge din læge, det kan være du er heldig at han kender nogle tests til undesøgelse af dit knæ eller at han sender dig videre til en fysioterapeut.. Hvis ikke kan du selv opsøge fyssen (alt efter hvor meget det generer dig og hvor mange penge du ønsker at ofre på det.)

Mvh Miss E

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share