Smerter over knæskallen


miss E
 Share

Recommended Posts

Jeg har springerknæ og forsøger nu at genoptræne dette.

Mit problem er at jeg nu i stedet for at mærke smerterne på undersiden af knæskallen som jeg plejer kan mærke dem fra begge knæ over knæskallen (regner med at det er Quadricepssenen der brokker sig.) Smerterne kommer i jag når jeg bøjer ned i knæene. Men jeg kan ikke altid reproduere smerterne og jeg kan også få dem til at gå væk hvis jeg fokuserer meget på at styre mine knæ eller bremser bevægelsen helt idet smerten opstår eller laver bevægelsen hurtigt. Der er kun problemer når jeg laver knæbøjniger med vægten på et ben og når jeg ikke går særligt dybt ned i knæ. Laver jeg en dyb eller en hurtig knæbøjning mærker jeg som regel intet.

Jeg vil høre om der er nogle der kender til dette? Om de ved hvorfor de smerter opstår og hvad man gør for at undgå dem..

Håber nogle kender til dette..

Mvh. Elisa

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med mit eget skadesforløb (som begyndte med et springerknæ) fik jeg af ortopædkirurgen at vide, at smertene godt kunne føles diffust rundt omkring knæskallen, når man bevæger/vrider leddet. Men at dette ikke nødvendigvis var tegn på en ny skade/overbelastning over knæet.

Hvor længe har smerterne stået på? Hvor længe har du været i gang med genoptræningen? Hvilke øvelser laver du?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share