Kramper i ribbenen?


bubbi86
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at løbe, efter alt for lang tids holde pause fra motion. så jeg kan li så godt sige det med det samme, jeg er virkelig i dårlig form og jeg tager en lille tur hver aften, for ikke at gi op på halvvejen også senere hen sætte ruten op.

Jeg startede selvfølgelig med at ha psykopat ondt i benene, de første par dage, men det forsvandt på fjerde dagen også gik det bare derud af.

Jeg holdt pause på 5. dagen og på 6.dagen vågnede jeg op og havde virkelig virkelig ondt i ribbene, lige over maven og lige under mit bryst.

Det føles som en trykkene på det nederste af ribbenene og det kommer som kramper også føles det som om at de blir presset ind imod mine lunger.

Det kan gå væk i en times tid, for så at vende tilbage. Jeg var så ude af løbe igen på 6.dagen, men har holdt pause i to dage og jeg synes ikke at det blir bedre. Faktisk kun værre. Det virkelig ubehageligt og det kommer ik kun når jeg rør mig.

Selv når jeg sidder stille og roligt foran fjernsynet kommer kramperne. Har næsten ik fået noget søvn i nat, jeg føler at jeg blir klemt helt sammen og ikke kan trække vejret dybt.

Er det normalt? har jeg evt. trukket vejret forkert undervejs? Synes ellers min vejrtrækning blev bedre og bedre i løbet af dagene.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget som om du har fået trykket nogle ribben.. !!

Jeg tvivler dog på det kan være sket under løb.. Men ofte mærker man det ikke nødvendigvis når det sker, men først bagefter når kroppen bliver kold og der er gået lidt tid... !!

Symptomer ved trykkede ribben er smerter og vejrtrækningsproblemer.. !

Link to comment
Share on other sites

altså jeg begyndte også at tag nogle nye p-piller lørdag aften... Måske kan det være det? For det var jo sændag morgen det begyndte og har holdt pause siden, men det jo blevet værre, men tager jo stadig de der p-piller.

Rimelig sygt hvis p-piller kan forårsage det her. Kunne det være en mulighed måske?

Link to comment
Share on other sites

altså jeg begyndte også at tag nogle nye p-piller lørdag aften... Måske kan det være det? For det var jo sændag morgen det begyndte og har holdt pause siden, men det jo blevet værre, men tager jo stadig de der p-piller.

Rimelig sygt hvis p-piller kan forårsage det her. Kunne det være en mulighed måske?

:blink:

Nej det tror jeg bestemt ikke.. men skal jeg da ikke gøre mig klog på..

Har du fået trykket dine ribben, vil smerten være stigende de første 2-3 uger... !! Og hvis du samtidig ikke giver dem ro og smertestillende, vil det blive endnu værre.. !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share