Mig og Fru Bænkpres


Beleriand_K
 Share

Recommended Posts

Mandag, den 27. april 2009

Bænkpres 8 x 8 x 75

Romaskine 8 x 8 x 90

Bænkpres 3 x 3 x 95 (2½kg mere end sidste gang)

Romaskine 3 x 3 x 100

Det var en god træning, hvor alting føltes nemt. Jeg valgte dog kun at øge vægten i den tunge afdeling af bænkpres, men indtrykket var, at der også er ved at være basis for næste forøgelse i de tre andre øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Mandag, den 18. maj 2009

Bænkpres 8 x 8 x 82½ (2½kg mere end sidste gang)

Romaskine 8 x 8 x 90

Bænkpresset var igen en ny PR med 8 x 8 (hvis det da giver nogen mening at tale om PR for sådan en sæt/rep-kombination), og styrkemæssigt var der ingen problemer i dagens træning. Jeg vil helt sikkert kunne øge vægten en smule igen meget snart. Men desværre er min venstre skulder begyndt at brokke sig lidt. Efter at månedslange problemer med min højre skulder endelig er gået i orden, har jeg ikke lyst til at skulle igennem det samme med venstre skulder, så jeg vælger at være lidt fornuftig denne gang og erklære dagens træning for den eneste træning i denne uge. Selvom jeg sikkert fortryder beslutningen om et par dage, håber jeg, at min sunde fornuft får mig til at holde fast i en uges pause.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak :smile:

Jeg er næsten skadesfri nu, men mangler stadig 10 - 15% i at være tilbage på styrken for et års tid siden. Det forsøger jeg så at kompensere for ved afsindige træninger som den i fredags med en bænkpresvolumen på lidt over 7000kg. Måske ikke specielt begavet, og det resulterede i en elendig nattesøvn, men så følte jeg da i det mindste, at jeg havde gjort en indsats :blush:

Er du stadig hos FitnessWorld?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lørdag, den 5. september 2009

Bænkpres

5 x 5 x 97½

3 x 3 x 102½

3 x 8 x 80

Det var egentlig meningen at øge vægten til 96kg, men jeg følte mig oplagt, så det blev til 97½kg. Dermed er jeg næsten tilbage ved min gamle styrke, hvor jeg kunne lave 5 x 5 x 100. Det skulle jeg gerne være i stand til igen inden udgangen af året.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag, den 23. september 2009

Bænkpres

5 x 5 x 100

1 x 3 x 105

1 x 2 x 110

1 x 1 x 115

4 x 8 x 80

Det var en helt forrygende og ret overraskende træning. Jeg havde egentlig ikke følt mig særlig veloplagt i nogle dage, men ugens træning skulle jo overståes. Jeg var træt af den lige-ved-og-næsten vægt på 97½kg, som jeg lavede 5 x 5 med, så derfor besluttede jeg at øge til 100kg, og så se hvor mange af de planlagte fem sæt, jeg kunne gennemføre. Og så gik det hele amok. Det viste sig nemlig, at de 5 x 5 x 100 bestemt ikke var en overvurdering af mig selv. Faktisk tror jeg godt, at jeg kunne have lavet endnu et sæt.

I stedet besluttede jeg dog at lave en treer med 105, en treer med 102½ og så til sidst en treer med 100. Men den første treer føltes så godt, at jeg ændrede planen og øgede med 5kg i stedet og gik efter en single med 110. Den første gentagelse med 110 føltes imidlertid så nem, at jeg bare var nødt til at lave en mere. Så det blev til en toer i stedet for en single. Og så var jeg selvfølgelig nødt til lige at smide yderligere 5kg på og prøve med en single på 115. Sådan en lavede jeg for et par uger siden, men dengang kom den kun lige akkurat i hus. Idag var der ingen tvivl. Den kom op som den skulle. Så besluttede jeg at standse, så længe legen var god.

Så det endte med at være en helt fantastisk træning, hvor 5 x 5 x 100 blev nået et par måneder før planlagt. :smile:

Min overordnede plan for bænkprestræningen er i øvrigt, at der hver træning skal løftes mindst 5000kg. Og 5 x 5 skal indgå i træningen. Derudover har jeg frie hænder til lave hvad jeg har lyst til. Mine bedste resultater er ganske vist opnået ved en ekstremt struktureret træning, men det orker jeg ikke mere. Denne måde at træne på giver mig mulighed for at variere efter behag, og det er med til at holde fast i motivationen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag, den 19. oktober 2009

Bænkpres

5 x 5 x 100

3 x 3 x 105

3 x 8 x 80

Bent Over Row

8 x 8 x 55

Det var vist første gang nogensinde jeg fulgte op på 5 x 5 x 100 med 3 x 3 x 105, så det var ret tilfredsstillende. Jeg overvejede at øge antallet af træninger i denne uge til to, men eftersom jeg både har fremgang måned for måned og samtidig har arbejdet mig tilbage til niveauet omkring mit bedste styrkeniveau nogensinde ved kun at træne en gang om ugen, hvorfor så egentlig lave om på det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share