Mig og Fru Bænkpres


Beleriand_K
 Share

Recommended Posts

Tirsdag, den 17. november 2009

Bænkpres (samme som sidste gang, da jeg ikke var særlig oplagt idag)

5 x 5 x 100

1 x 3 x 107½

2 x 3 x 105

3 x 8 x 80

Squat

1 x 5 x 50 (Det syntes min skulder slet ikke var en god idé, så det blev ikke til ret meget)

Dødløft

3 x 8 x 60 (Så let, at det næsten ikke var ulejligheden værd, men smerten i lænden holdt sig væk, så måske kan jeg arbejde mig langsomt opad igen fra dette niveau)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag, den 23. november 2009

Dødløft

8 x 8 x 60

1 x 8 x 80

1 x (8 x 1) x 100

DB Pull Over

3 x 8 x 30

Cable Press Down

3 x 8 x 40

DB Bænkpres

3 x 8 x 35

Idag fik jeg lyst til at lave noget andet for en gang skyld, så jeg droppede det ellers obligatoriske 5 x 5 x 100 bænkpres og lavede nogen af øvelserne fra gamle dage i stedet for. Det var nu lidt hyggeligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Min energi er de seneste måneder blevet mindre og mindre, og efterhånden begyndte jeg at være klar til at sove allerede ved syv-tiden. Godt nok er jeg ved at blive gammel, men der må være en grænse for galskaben, så til sidst gik jeg til lægen, som ved hjælp af en blodprøve kunne fortælle, at mit D-vitaminniveau lå 30 procent under minimumsgrænsen. Konsekvensen heraf er bl.a. træthed.

Så nu skal jeg de kommende måneder indtage ti gange den normale daglige dosis for at bringe niveauet tilbage til det normale. Og så kommer kræfterne med næsten 100 procent sikkerhed tilbage. Det glæder jeg mig til, men på kort sigt betyder det altså, at jeg har holdt træningsfri i en periode. Planen er at starte langsomt op igen i begyndelsen af januar.

Link to comment
Share on other sites

Min energi er de seneste måneder blevet mindre og mindre, og efterhånden begyndte jeg at være klar til at sove allerede ved syv-tiden. Godt nok er jeg ved at blive gammel, men der må være en grænse for galskaben, så til sidst gik jeg til lægen, som ved hjælp af en blodprøve kunne fortælle, at mit D-vitaminniveau lå 30 procent under minimumsgrænsen. Konsekvensen heraf er bl.a. træthed.

Så nu skal jeg de kommende måneder indtage ti gange den normale daglige dosis for at bringe niveauet tilbage til det normale. Og så kommer kræfterne med næsten 100 procent sikkerhed tilbage. Det glæder jeg mig til, men på kort sigt betyder det altså, at jeg har holdt træningsfri i en periode. Planen er at starte langsomt op igen i begyndelsen af januar.

Hej Bruno

God bedring, det var sgu da godt at du gik til lægen, gad vide hvad der ville have sket, hvis du ikke havde gjort det!.

Jeg glæder mig til se træningspas her i loggen igen :smile:

Rigtigt godt nytår

Michael

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Bruno

God bedring, det var sgu da godt at du gik til lægen, gad vide hvad der ville have sket, hvis du ikke havde gjort det!.

Jeg glæder mig til se træningspas her i loggen igen smile.gif

Rigtigt godt nytår

Michael

Du ønskes også et rigtig godt nyt år herfra, Michael smile.gif

Mandag, den 11. januar 2010

Bænkpres

8 x 8 x 50

Dødløft

8 x 8 x 50

Efter mere end en måneds pause startede træningen så småt igen idag. Belært af erfaringen starter jeg meget langsomt op og håber at være tilbage ved fuld styrke om en måned eller to.

Link to comment
Share on other sites

Mandag, den 25. januar 2010

Bænkpres

8 x 8 x 80

1 x 100

Det var meget overraskende at mærke, hvor tunge de 100kg var. Det er trods alt ikke særlig mange måneder siden, jeg kunne benytte 8 x 8 x 80 som en indledning til 3 x 3 med +100kg. Så der er nok længere tilbage til gammel styrke, end jeg i første omgang havde regnet med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag, den 8. februar 2010

Bænkpres

10 x 10 x 50

1 x 12 x 80

1 x 3½ x 100

Kropshævninger

6 x 3 x mig (ca. 100kg)

DB Biceps Curls

6 x 10 x 10

DB Rear Raise

1 x 10 x 10

DB Bent Over Row m/pause

1 x 10 x 22½

Blandet træning. Det er utroligt så svag man kan blive på kun et par måneder. Fra at have bænkpresset 5 x 5 x 100 som fast ingrediens i træningen sidste år kunne jeg idag ikke engang lave fire gentagelser med 100kg. Forhåbentlig bliver det bedre til foråret.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share