achillesene-betændelse


Annesk
 Share

Recommended Posts

Jeg har vist fået betændelse i min achillesene...... Det er slemt 2-3 dage efter jeg har løbet og så går det fint igen..... Ved jo godt at kuren jo så er fundet - altså hvile..... Men hvordan kommer jeg i gang med at løbe igen??

Jeg har fundet nogle styrkeøvelser på sportnetdoc som jeg laver....

Er der nogle der har erfaringer med at "komme af" med sådan noget betændelse?? Skal jeg helt holde mig fra løb i flere uger (er lige kommet godt i gang med at genoptræne/styrke et løberknæ i det andet ben.... så det passer mig jo rigtig dårligt. Men sådan er det jo altid med en skade...)

Anne

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hej Anne.

Selv har jeg tidligere døjet med kronisk betændelse i achillesenen i meget lang tid.

For at komme difinitivt af med en inflamation i achillesene skal du holde en løbepause i minimum en måneds tid.

Ud over det bør du gøre følgende:

1) Sæt nogle indlæg på 10-12 mm. ind i dine dagligdagssko for at aflaste achillesenen

2) Køl Senen ned 3-4 gange daglig. Fx. med en ispose

3) Smør evt. achillesenen ind i anti-inflammatorisk creme som fx. Volteran

4) Lave ecentrisk træning.

For ikke at ligge helt underdrejet i din løbepause kan du forsøge dig med noget alternativ træning som fx. Spinning, Aquajogging eller elipsetræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share