Blive større - dog uden at tage væsentlige kilo på.


JoachimP
 Share

Recommended Posts

Yoyo igen.

Sagen er den, at jeg godt vil være mere markeret rundt omkring.

Men jeg gider ikke tage væsentlige kilo på.. Dvs jeg vil hverken være i kalorieunderskud/overskud.. Men spiser tilgængel masser af protein til musklerne (tun, kylling, havregryn til morgenmad, osv.)

Det er bare det, jeg har hørt, at man skal være i kalorieoverskud for at blive stor, men gider ikke være en "kraftkarl", da jeg spiller fodbold, og skal være relativ mobil, men vil gerne have bedre fysik..

Så derfor er mit spørgsmål, behøver man være i kalorieoverskud for at blive større? Hvis man nu bare spiser rigeligt med protein og får tilpas med KCAL? :)

// thanks!

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt lade sig gøre, men er forholdsvist svært, da det kræver du er ret omhyggelig med timingen af nård du spiser. Dvs du skifter mellem katabole og anabole faser. Spis så du er i LET kalorieunderskud når du ikke træner, og i kalorieoverskud når du træner.

Jeg ved ikke om der er videnskabelig evidens for det, men vil mene at det kræver hård træning, dvs helst træning hver dag, af forskellig slags, eller - så man sørger for ikke at træne intensivt hver dag og brænde ud. Det vil i hvert fald gøre det lettere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share