Opsplitning af program


CA8
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at opsplitte mit nuværende 5x5-baserede program, da det er voldsomt hårdt at skulle køre følgende øvelser på én dag:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Clean & jerk

Pull/chin-ups

Dips

Opsplitningen skulle være sådan her:

Dag 1:

Squat

Bænkpres

Pull/chin-ups

Dag 2:

Dødløft

Clean & jerk

Dips

Hvad siger I til det? Vil effektiviteten af programmet falde eller stige? Personligt tror jeg, at den vil stige, da jeg helt sikkert vil kunne læsse flere kg. på i øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Det må vel også være hårde nok øvelser (selv opsplittet) til at stimulere hypertrofi og styrke?

det er store tunge basis øvelser, så tror jeg ikk du får problemer med. Men kommer selvfølgelig også an på hvordan du har tænkt dig at køre sæt/rep

Link to comment
Share on other sites

det er store tunge basis øvelser, så tror jeg ikk du får problemer med. Men kommer selvfølgelig også an på hvordan du har tænkt dig at køre sæt/rep

Jeg havde tænkt mig at forsøge med 5x5 i en periode. Det burde vel sætte en del gang i tingene. Men tak for hjælpen so far.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville dele det sådan her op:

1.

C&J

Squat

Dips med vægt

Chins for gentagelser

2.

Dødløft

Bænkpres

Chins med vægt

Dips for gentagelser

C&J ville jeg ikke køre 5x5, nærmere 8x2. Der findes snedige systemer når det gælder gentagelser i dips/chins men det er jeg ikke inde i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share