Er for meget Mælk usundt?


AZAK
 Share

Recommended Posts

Du er blevet mærket af at det er bare er utroligt meget mere attraktivt at slagte læger eller medicinalvirksomheder i ekstrabladet, end det er at slagte naturpartiet og resten af det alternative miljø. Dét har påvirket den offentlige koncensus meget og det på en særdeles uheldig måde. Du tror f.eks. at videnskabsfolk er utroværdige på grund af at de har økonomiske interesser til høje og venstre og det passer bare ikke. Der er selvfølgelig brådne kar, men det du insinuerer er en grov generalisering som intet har at gøre med virkeligheden. Det er jo heller ikke alle politier der er voldspsykopater, alle muslimer der er terrorister eller alle svenskere, der er konstant fulde og har nakkegarn. Det er bare for dumt....

Og så er det den helt centrale forskel at meget store dele af det alternative miljø dyrker deres anbefalinger som en religion, fremfor at basere den på erkendelse. Der er altså ligeså blind en tro på at man skal have f.eks. 1500 mg calcium, undgå mælk totalt eller xxx mg selen for at være sund, på trods af total fravær på beviser som fundamentalistisk kristne har på den bibelske skabelse... Fagfolk tror på det man kan erkende på en reproducérbar måde... Fortæl mig lige hvordan det kan være dårligt.

1: Jeg læser ikke Ekstra Bladet netop på grund af deres journalistik, som jeg finder smålig og uetisk.

2: Du ved åbenlyst way too little om mig til at udtale dig om hvad jeg mener om tingene. Men det at du gør et forsøg på et så spinkelt grundlag, som de få indlæg jeg har skrevet herinde, får mig til at spekulere.... Måske DU skulle holde dig til fakta når du udtaler dig om andre mennesker og undlade at komme med påstande, når du ikke kender mig.

Din måde at skrive på minder mig lidt om Ektra Bladets... jeg kan godt holde mine indlag fri for personlig hetz, men kan du ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1: Jeg læser ikke Ekstra Bladet netop på grund af deres journalistik, som jeg finder smålig og uetisk.

2: Du ved åbenlyst way too little om mig til at udtale dig om hvad jeg mener om tingene. Men det at du gør et forsøg på et så spinkelt grundlag, som de få indlæg jeg har skrevet herinde, får mig til at spekulere.... Måske DU skulle holde dig til fakta når du udtaler dig om andre mennesker og undlade at komme med påstande, når du ikke kender mig.

Din måde at skrive på minder mig lidt om Ektra Bladets... jeg kan godt holde mine indlag fri for personlig hetz, men kan du ?

Det er meget fint at du ikke mener at du er præget af ekstrabladet, men du har stadig en holdning til fagfolk, som intet har at gøre med virkeligheden. Du har hørt om nogle enkeltstående tilfælde af videnskabsfolk der har været præget af økonomiske interesser og derfor mener du ikke at de faglige miljøer er troværdige. Det synes jeg helt ærligt er småligt og uetisk....

se bare her

Som jeg ser det er hverken den etablerede lægevidenskab eller den alternative uafhængige og dermed er det altid op til én selv at være kritisk og tage en selvstændig beslutning, uanset om du får en recept på medicin (tjek selv om du ønsker bivirkninger i forhold til virkningerne) eller om du vil købe det der anbefales i den alternative verden.

Tro bare ikke at din praktiserende læge er økonomisk uafhængig når h*n anbefaler noget til dig. Dét vil være for naivt.

Dét er da generaliseringer så det batter

Hvor din overbevisning så kommer fra, ved jeg ikke og hvis det fornærmer dig at jeg troede det var ekstrabladet, så må du da undskylde. Det er bare et faktum at forskning i danmark og Europa i som hele ikke er særligt præget af økonomiske interesser. Det er noget jeg ved fordi det er miljø jeg arbejder i.

Du har på en eller anden måde tilsyneladende købt ind i en konspirationsteori, som jeg ikke ved hvor kommer fra, men jeg vil bare fortælle dig endnu en gang at det altså er en konspirationsteori og ikke andet. Som tidligere nævnt så findes der brådne kar og det gør der alle steder.

Jeg har som tidligere nævnt kommer til møder hos nogle af "de alternative" fordi jeg gerne ville se hvad de havde at byde på, men der mødte jeg godt nok mange brådne kar, svarende til de generaliseringer som jeg så har lavet. Forskellen er bare, endnu en gang, at jeg forholder mig til hvad jeg kan erkende og de forholder sig til hvad der passer ind i et mærkeligt verdensbilleder jeg ikke forstår... Mere er der ikke i det..

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Det kunne være interresant at vide hvad en læge får for at give sådan en vaccine, HVIS han får noget vel og mærke , nogen der kan oplyse mig?

Og kan det passe at læger får x antal kroner for hver recept de deler ud?

Jeg ville gætte på at han får sin løn, i det han passer sit arbejde når han vaccinerer folk.

Link to comment
Share on other sites

Hvor din overbevisning så kommer fra, ved jeg ikke og hvis det fornærmer dig at jeg troede det var ekstrabladet, så må du da undskylde. Det er bare et faktum at forskning i danmark og Europa i som hele ikke er særligt præget af økonomiske interesser. Det er noget jeg ved fordi det er miljø jeg arbejder i.

Du har på en eller anden måde tilsyneladende købt ind i en konspirationsteori, som jeg ikke ved hvor kommer fra, men jeg vil bare fortælle dig endnu en gang at det altså er en konspirationsteori og ikke andet. Som tidligere nævnt så findes der brådne kar og det gør der alle steder.

Jeg har som tidligere nævnt kommer til møder hos nogle af "de alternative" fordi jeg gerne ville se hvad de havde at byde på, men der mødte jeg godt nok mange brådne kar, svarende til de generaliseringer som jeg så har lavet. Forskellen er bare, endnu en gang, at jeg forholder mig til hvad jeg kan erkende og de forholder sig til hvad der passer ind i et mærkeligt verdensbilleder jeg ikke forstår... Mere er der ikke i det..

Det er fint du har din overbevisning... det behøver du så sandelig ikke blive ved med at predike...

Humlen til din evige prediken ligger måske i den sætning jeg har markeret.....

Jeg synes det begynder at blive småkedeligt og ensformigt at blive ved med at gentage mig selv, gør du ikke ?

Link to comment
Share on other sites

Det er fint du har din overbevisning... det behøver du så sandelig ikke blive ved med at predike...

Humlen til din evige prediken ligger måske i den sætning jeg har markeret.....

Jeg synes det begynder at blive småkedeligt og ensformigt at blive ved med at gentage mig selv, gør du ikke ?

jo, jeg er også ved at blive træt af det. Men det er nu mest fordi du ikke svarer på mine spørgsmål

Men jeg synes at jeg jeg er nødt til at tage til genmæle, når der bliver lavet grove generaliseringer mod min faggruppe. Når folk plabrer op om at natur- og sundhedsvidenskabelige forskere er korrpute og hvad ved jeg, så svarer det i det store hele til at sige at alle muslimer er terrorister. Det synes jeg ikke at man kan eller bør lade stå uskrevet. Så jeg prædiker faktisk ikke. jeg oplever det, som at jeg forsvarer mig mod uretmæssige angreb. Kan du slet ikke se det?

Og jeg oplever bare gang på gang, at de folk som har den forestilling om hvordan læger og det sundhedsvidenskabelige miljø er, ikke fatter en kæft om hvordan dette miljø er eller virker. Lidt på samme samme måde som at racister, der mener at alle muslimer er terrorister, ikke har indblik i mellemøstlig kultur.

Som allerede nævnt, så kan jeg godt forstå at man kan være uenig i visse dele af den faglige koncensus, på grund af den konservative videnskabelige metode, men det bør ske på baggrund af reelle argumenter og årsagssammenhænge, er du uenig i det?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Det kunne være interresant at vide hvad en læge får for at give sådan en vaccine, HVIS han får noget vel og mærke , nogen der kan oplyse mig?

Og kan det passe at læger får x antal kroner for hver recept de deler ud?

De praktiserende lægers honorarer ligger på nettet:

http://www.laeger.dk/portal/page/portal/LA...LO/HONORARTABEL

Jeg har ikke nærlæst det hele, men umiddelbart ser det ud til at honoraret svinger mellem 41,05 for en MFR- eller Di-Te-Ki-Pol_Hib-vaccination til 123,02 for en hepatitis. Jeg er ikke klar over om dette er incl. lægens udgifter til indkøb af vaccine mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

det er rigtigt nok at mejeriforeningen og tilsvarende institutioner til tider har et lidt unuanceret syn på ernæring, men man går da djævelens ærinde ved selv at gå i den modsatte grøft.... Flere af referencerne og citaterne er taget voldsomt ud af sammenhæng - faktisk i en grad, så jeg synes man fornemmer lidt konspirationsteoretiker bag siden.....

Der er ingen der har sagt at vi har et BEHOV for mælk, som voksne, men i en tid hvor mødre sjældent ammer mere end 9 måneder, er komælk det bedste alternativ for småbørn, for mælk (inkl. komælk) har bare en ernæringsmæssig profil som passer til den slags. På samme måde har voksne intet behov for mælkeprodukter og man kan endda tale om at mælkefedt sandsynligvis er decideret usundt, men resten af konstituenterne i mælk kan det ikke entydigt siges er sunde eller usunde...

Man kunne efter alt at dømme klaske en tilsvarende hjemmeside op for soyamælk, urtethe, eller diverse droger, som det er mit indtryk skaberne af denne hjemmeside sekv er tilhængere af....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

En svensk undersøgelse med 152 børn med mælkeallergi, påviser en lang række symptomer forårsaget af komælk.

No shit? Jeg er ret overbevist om at jeg hurtigt kunne påvise en lang række symptomer forårsaget af soya hos børn med soyaallergi, eller med nødder hos børn med nøddeallergi... Det der svenske studie gik jo ikke ud på at vise at man kan være allergisk overfor mælk, eller at mælk skulle være ekstra skadeligt - der er i øvrigt en laaaang række proteiner man kan være allergisk overfor, inklusive dem du selv danner - lægen ville bare lave en oversigt over hvad for nogle symptomer som er hyppigt forekommende hos børn med mælkeallergi ved indtagelse af mælk. For at hurtigere kunne diagnosticere det når børn dukker op med diffuse symptomer.

De befolkninger, som indtager mest komælk og andre mejeriprodukter, har den højeste forekomst af osteoporose og hoftebrud sent i livet.

Til disse befolkninger hør dem som er bosat i Norden og dermed har færre soltimer per år. Man har f eks set at osteoporosen (og endda osteomalaci) stiger hos især indvandrerkvinder med traditionen at gå dækket til.

M h p brystkræft, så ved man at der er en mængede risikofaktorer og skal man lige sammenligne kineser med danskere, er danskere 1. federe 2. indtager mere alkohol og 3. indtager mere p-piller.

Videre synes jeg at det er lidt morsomt at de før sit korstog mod mælk med at linke til en artikel, hvor forfatterne godt nok kunne påvise at de som indtog sit calcium fra mælk, havde let forhøjet frakturrisiko, sammenlignet med dem som ikke indtager mælk, men de skriver selv at de ikke troede det var fordi de drak mælk... De troede der var andre faktorer som er fælles hos folk som indtager mælk, som var årsag i at de havde lidt hyppigere frakturer.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share