Kropshævninger - forskel på styrke og udholdhed?


Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg prøvede og maxe i kropshævninger idag( håndfladerne mod mig selv), og jeg fik hevet mig selv op med 40kg på, men hvis jeg kør kropshævniger ene og alene med krops vægt, kan jeg stadig kun skyde en 12 stykker af, for mig virker det en smule ulogisk, overvejet om det er udholdheden i underarmene eller/og hænderne der er skyld i det, nogen som kan forklarer dette fænomen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede og maxe i kropshævninger idag( håndfladerne mod mig selv), og jeg fik hevet mig selv op med 40kg på, men hvis jeg kør kropshævniger ene og alene med krops vægt, kan jeg stadig kun skyde en 12 stykker af, for mig virker det en smule ulogisk, overvejet om det er udholdheden i underarmene eller/og hænderne der er skyld i det, nogen som kan forklarer dette fænomen :bigsmile:

Hvori ligger det ulogiske??

Link to comment
Share on other sites

overvejet om det er udholdheden i underarmene eller/og hænderne der er skyld i det, nogen som kan forklarer dette fænomen :bigsmile:

Hvis du ikke kan holde fast når du tager 12 stk, er det nok grebsstyrken den er galt med.

Men det burde du vide bedst selv :wink:

Edited by Vastus
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede og maxe i kropshævninger idag( håndfladerne mod mig selv), og jeg fik hevet mig selv op med 40kg på, men hvis jeg kør kropshævniger ene og alene med krops vægt, kan jeg stadig kun skyde en 12 stykker af, for mig virker det en smule ulogisk, overvejet om det er udholdheden i underarmene eller/og hænderne der er skyld i det, nogen som kan forklarer dette fænomen :bigsmile:

Prøv at varier træningen med dine pullups. Forskellige greb er en god måde at variere på. Prøv ligeledes at tage mange pullups nogle dage, andre dage træner du tungt som du allerede gør. Du kan sagtens tage en dag hvor din træning består i 100 pullups så hurtigt du kan. Så vil du inden længe kunne tage langt flere end 12. Jeg selv er kommet på +30.

Klaus

Link to comment
Share on other sites

Det er forskelligt fra person til person om man generelt er bedst til at reppe med en vægt eller til at maxe ud.

Når du kommer højt op i rep ranges kan det også være din kondition generelt der halter, specielt når det kommer til de 'store' øvelser.

Hvordan er din kondition generelt?

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke bare det skyldes om man er udstyret med en overvægt af hurtige eller langsomme fibre?

Ligger selv nogenlunde lunt i svinget hvad angår kropsvægtøvelser men når det gælder maxløft løfter jeg som - ja, der er det vel ingen grund til at udpensle. Deri ligger formodentlig også årsagen til at jeg ikke får kroppen op den størrelse der kunne være sjovt :unhappy: så jeg ville nyde trådstarterens situation.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share