Lukning af doping forum


LBB
 Share

Recommended Posts

Doping forum er lukket på MO.En skam mener de fleste af os vel, da der stadig skulle være ytringsfrihed i DK.Jeg har f.eks. været glad for at kunne dele ud af min viden om dette emne, og få andres syn på sagen.Samtidig har jeg været undrende over brugeres og potentielle brugeres mangel på viden om emnet.Dette burde i sig selv give stof til eftertanke om man måske skulle have et "rum" hvor man kunne udveksle erfaringer??Jeg mener,junkierne ude i samfundet har jo også fixerum rundt omkring!!?!Da brug af præstationsfremmende medikamenter(jeg skriver med vilje IKKE doping da jeg kun mener man kan kalde brugen for doping hvis man stiller op i konkurrence!!)er blevet kriminaliseret og man ikke bør opfordre til kriminel adfærd kan jeg godt forstå WEBMASTER for denne beslutning hvis MO skal betragtes som en seriøs informationskilde vedrørende motion osv., så beslutningen er i orden, og der er en del engelsk sprogede sites i cyberspace der udelukkende beskæftiger sig med emnet.

Det er i øvrigt noget mærkeligt noget med brugen af visse medikamenter her i vort samfund.Noget er forbudt og der peges fingre af brugerne samtidig med at Hr. og Fru LEVERPOSTEJ ødelægger deres helbred med ædning,rygning,druk og inaktivitet.

Ha´det rart.

(Redigeret af LBB ved 10:14 pm på Aug. 16, 2001)

Link to comment
Share on other sites

LBB - Et rigtig godt indlæg, og synspunkter af den type, som jeg havde håbet ville blive diskuteret i doping-forum'et.

Som du skriver, så er anvendelsen af disse stoffer blevet kriminaliseret. Uanset hvad man mener om AS-anvendelse, så vil det være det rene selvmord for sitet fortsat at lægge rum til gentagne AS-vejledninger.

Alternativt kan det åbne igen med censur, men det betragter jeg som det ultimative nederlag for ytringsfriheden.

Link to comment
Share on other sites

Det er da også et "nederlag" for ytringsfriheden at lukke det. Man kan diskutere om det er i orden med AS-vejledninger eller ej, men folk vil om alle omstændigheder finde deres viden andre steder - enten mund til mund - eller i cyberspace på udenlandske sites.

Mange vil måske risikere at få fejl-information, i stedet for at holde det åbent - så folk kan diskutere om det er forkert eller ej.

Det andet er rent formynderi, men vel egentlig typisk dansk??

Link to comment
Share on other sites

Casa - Det er bestemt et nederlag at lukke det.

Bemærk, at næsten alle der poster i doping-forum'et holder sig totalt anonyme. Motion-online (undertegnede) står med et juridisk ansvar for materialet på dette site. Når RN poster et indlæg hvor han anbefaler 8000 mg af forskellige sager fordelt på en uge, som en fornuftig kur, så har jeg et problem som administrator (og det ved han jo egentlig godt).

Ytringsfrihed er forøvrigt kun relevant, når det handler om udsagn, som folk står inde for med eget navn.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også et spørgsmål om at overholde nogen simple regler. Ytringsfriheden giver jo ikke folk lov til at kalde hinanden for "dumme svin" og "uintelligente spasserrøve". Det har man injurie lovgivningen til at forhindre. Det er det samme som er gældende her. Morten Z har sat nogen regler op for brug af doping forumet, så motion-online ikke får juridske problemer med de råd som gives. Hvis folk ikke kan finde ud af at læse nogen simple regler, så er det deres skyld at forumet lukkes. Det er da muligt at nogen har overset disse regler, og at Morten Z måske kunne have slået det større op, eventuelt med et lille NB under doping forum linket. Desuden så kan folk jo vælge at konversere over email med de ting som ikke er egnet i forumet.

Nu nævner Casa at mange risikere at få fejl information. Er det ekspert viden som udvises af folk her på MO ?? Det vidste jeg ikke, må jeg indrømme. Jeg vil da helt sikkert mene at der er en risiko ved at tage imod råd fra anonyme personer, som ikke har den fornødne baggrund for at kunne udtale sig om brug af AS. Jeg er ikke modstander af brugen af medikamenter (til trods for at jeg ikke selv ønsker at bruge det), da det må være op til folk selv hvad de gør med deres krop. Der er så meget dobbeltmorale i vores samfund. Kvinder må tage p-piller (som i bund og grund er det samme for kvinden som AS er for mænd), selvom man udemærket ved at det kan give kvinden en forøget risiko for blodpropper. Hvis mænd ønsker hormonterapi, så ringer alle doping alarm klokkerne. Selvom man har et åbent syn på AS og andre medikamenter, så bør man ikke stole blindt på hvad andre brugere fortællere. Også selvom det er bedre at spørge andre brugere end at spørge den lokale købmand. De fleste som træner med vægte og som er selvbestaltede doping eksperter, er altså i de fleste tilfælde ikke læger, og kan ikke fortælle dig hvad der sker med din krop når du forøger dit hormon niveau drastisk via AS. Der er ingen som ved hvilke negativer ændringer som sker i DIN krop.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Morten Z:

Jeg forstår godt at du har lukket doping forummet, efter du satte de regle op burde folk have respekteret dette. Jeg undrede mig selv om ham RN som gav råd om store mængder til en begynder, det var jo en direkte opfordring til at tage så meget.

Forummet skal vel være af mere general karakter, så folk kan spørge til hvad virkningerne/bivirknigerne er ved et produkt, og ikke hvordan man skal tage det. Det kan man jo finde andre steder. Og folk som bare spørger det første og bedste sted de finder, og æder det rådt, er slet ikke gamle nok til at lege med AS.

Og hvis du ikke havde gjort noget ved sådan noget, kunne det jo have taget overhånd, der sidder jo nogen med stor interesse i at folk tager en del AS, så de kan få solgt noget mere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share