Kreatin eller Protein?


emos
 Share

Recommended Posts

Hej Derude! :4thumbup:

Jeg har længe gået og overvejet at købe noget kosttilskud. Men ved ikke rigtigt hvad det skal være, da der er tonsvis af forskellige produkter ude på markedet. Men det helt store spørgsmål er om jeg skal købe kreatin eller protein? Eller skal det være begge dele?? Var forleden dag nede i sportmaster for at spørge om hjælp, hvor ekspedienten sagde at jeg kun skal bruge kreatin, da dette ville give det bedste resultat. Hvad synes i?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej Derude! :4thumbup:

Jeg har længe gået og overvejet at købe noget kosttilskud. Men ved ikke rigtigt hvad det skal være, da der er tonsvis af forskellige produkter ude på markedet. Men det helt store spørgsmål er om jeg skal købe kreatin eller protein? Eller skal det være begge dele?? Var forleden dag nede i sportmaster for at spørge om hjælp, hvor ekspedienten sagde at jeg kun skal bruge kreatin, da dette ville give det bedste resultat. Hvad synes i?

På forhånd tak!

Det er noget sludder han har fortalt dig..

IMO, er kreatin ligegyldigt. Jeg har opnået yderst fine resultater med mad, mad, protein pulver og self hård træning...

Link to comment
Share on other sites

Det er noget sludder han har fortalt dig..

IMO, er kreatin ligegyldigt. Jeg har opnået yderst fine resultater med mad, mad, protein pulver og self hård træning...

Helt enig, de ekspedienter i eks. sportsmaster ved for det meste ikke en skid om hvad de snaker om når det drejer sog om den slags - personligt er jeg heller ikk til kreatin, og protein pulver er heller ikk livsnødvendigt, du kan komme rigtigt rigtigt langt på en god kost...men har du problemer med at få dækket dit proteinbehov, eller mangler du bar en hurtigt omgang proteiner til efter din træning, så vil jeg da sige du ska købe noget protein pulver..

Link to comment
Share on other sites

Det er noget sludder han har fortalt dig..

IMO, er kreatin ligegyldigt. Jeg har opnået yderst fine resultater med mad, mad, protein pulver og self hård træning...

Kreatin er ikke ligegyldigt!

Til trådstarter: Du kan sagtens anvende både kreatin og proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin er ikke ligegyldigt!

Til trådstarter: Du kan sagtens anvende både kreatin og proteinpulver.

Okay, kom med ét bevis på, at det er gavnligt og giver god effekt ved anvendelse?!

Noget kan altid bruges/tages, men det er ikke sikkert at det er gavnligt!

Tilskudsprodukter snyder køberen, de får folk til at tro, at de har brug for det. selvom de ikke har!

Link to comment
Share on other sites

Læsning til både trådstarter og andre:

http://www.motion-online.dk/kost_og_kostti...upplementering/

Og hvis det er uoverskueligt at læse så meget, så nøjes med konklusionerne og resuméet.

Kort sagt om kreatin:

Kreatin er et af de få tilskud der faktisk har en positiv effekt på muskelvækst.

10-30% har dog ingen effekt af grunde som artiklen kommer nærmere ind på.

Effekten er på ingen måde voldsomt, men dog signifikant (dvs målbar).

Ift at få resultater, så vil jeg sige de vigtigste tre er at passende træning, god basiskost og fornuftig levevis (nok søvn, ikke for meget stress, druk, røg osv). Kosten kan så for en del finpudses og optimeres lidt med f.eks. proteinpulver, måske mest af alt fordi det gør det lettere at få protein indenbords i forbindelse med træningen. Kreatin kan så give lidt ekstra, men det er bare ubetydeligt ift hvad der kan hentes på at gøre alle de andre ting jeg har nævnt ordentligt.

Læs desuden protein og kreatin FAQ's i kost og kosttilskuds-forummet.

Link to comment
Share on other sites

Okay, kom med ét bevis på, at det er gavnligt og giver god effekt ved anvendelse?!

Noget kan altid bruges/tages, men det er ikke sikkert at det er gavnligt!

Tilskudsprodukter snyder køberen, de får folk til at tro, at de har brug for det. selvom de ikke har!

Du kan jo følge MaxPowers link og der kan du se en del referencer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share