vægtstang 25mm


staf
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have en ny vægtstang.. Da jeg kun har 25mm vægte og ikke pt har råd til at købe 50mm OL vægtsæt, bliver jeg nød til at købe en 25mm...

Jeg har pt en harald nyborg stang, men er lidt bekymret for den... den bøjer, og jeg ved ikke hvad den kan holde til...

Men hvad kan en 25 mm stang til en 300 kr holde til...?? feks denne http://www.fitnessbutikken.dk/category.64.article.745

Link to comment
Share on other sites

Staf--->

Når du køber det store sæt i harald nyborg så mener jeg der er omkring 50kg skiver i alt. jeg har selv købt sættet for at få fat i nogle skiver til håndvægte.

Jeg tror ikke du skal regne med at stangen er beregnet til at kunne have alle kg på fra sættet?

og så er det også lige det med at harald nyborg stangen samles i et gevind på midten... :blink:

Jeg har en i overskud hvis du vil købe den :wink:

At have råd er vel et spørgsmål om tid, gem pengene til et 50mm sæt.

devito :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja der er 50 kg vægte med, men har købt lidt ekstra vægte til for et år siden, hvor jeg ikke viste meget om hvad der ville være bedst til fremtiden... Og da jeg skal til at læse til sommer, vil jeg ikke til at bruge x antal tusind på ny stang plus vægt.. Men hvis en ny ( ikke Harald Nyborg) 25mm stang vil kunne holde til en 110 - 130 kg vil det være rigeligt for mig pt... Det kommer jeg ikke over forløbigt..

Link to comment
Share on other sites

Ud fra en meget konservativ betragtning (livrem og seler)² kan du roligt sætte 50kg på i hver side, og uden at gide regne mere på det vil jeg mene den nemt kan nappe 130kg.

Edit: Hvis der er et gevind midt på er det en anden historie, så må du ikke hænge mig op på de 130kg :smile:

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share