konditionstræning som forbrændingsbooster?


vindruen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg sidder og skal til en brunch i morgen og jeg VED bare at der ryger alt for mange kalorier ned sådan en dag. Kan jeg "forebygge" lidt ved at træne før jeg skal afsted og dermed "booste" forbrændingen? Eller måske bedre efter? Jeg er i gang med et vægttab og selvom der skal være plads til den slags begivenheder også, så kunne det jo være rart hvis man kunne mindske skaden lidt :) Ud over de kalorier man forbrænder ved selve træningen, er der jo også en effekt på forbrændingen i det hele taget...men får jeg mest ud af at træne før eller efter mon?

P.S. Jeg kan selvfølgelig træne til jeg har forbrændt alle de kalorier jeg har spist for meget, men sådan en dag ved jo ikke præcis hvor mange kalorier der er øget ned og kan heller ikke umiddelbart forestille mig at holde til 7 timers crosstrainer. :)

Edited by vindruen
Link to comment
Share on other sites

Tja, det kommer vel an på hvor vild du er for at undgå at tage på. Et vægttab skal jo heller ikke være alt for kedeligt - og brunch skal der jo være plads til.

Men du kunne jo træne for fuld hammer før brunch, så du udover at bruge en masse energi, også får en høj efterforbrænding.

Det ville jeg da nok selv gøre!!

God brunch.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det kommer vel an på hvor vild du er for at undgå at tage på. Et vægttab skal jo heller ikke være alt for kedeligt - og brunch skal der jo være plads til.

Men du kunne jo træne for fuld hammer før brunch, så du udover at bruge en masse energi, også får en høj efterforbrænding.

Det ville jeg da nok selv gøre!!

God brunch.

Godt, jeg træner inden, så. Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke evt. lave et deloverslag.. Altså - ikke tælle kalorierne, men det er jo ikke såeh svært igen at holde bare lidt øje med det du indtager.

Sørg evt. for at kaste ting som omelet, røræg, hvad der er af proteinholdigt generelt. Frugt osv. Og så må du nok regne med at skulle holde lidt igen resten af dagen.

Men et par timer på en crosstrainer er ikke uoverskueligt - og så er du hjulpet afsted med de første 10-1500kacl alt efter, hvor stor du er, køn, intensitet osv.

Tag lidt mere, når maden har lagt sig evt. så du får kørt nogle af de kulhydrater af, som man også har tendens til at få en del af ved en sådan en helt alm. brunch. Så burde du have god energi og kroppen er ovenpå efter din tidlige træning. Løben tur eller lign. så det ikke er det samme som du lavede til morgen.

(det jo et sørgsmål om, hvor meget du vil gøre for det :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke evt. lave et deloverslag.. Altså - ikke tælle kalorierne, men det er jo ikke såeh svært igen at holde bare lidt øje med det du indtager.

Sørg evt. for at kaste ting som omelet, røræg, hvad der er af proteinholdigt generelt. Frugt osv. Og så må du nok regne med at skulle holde lidt igen resten af dagen.

Men et par timer på en crosstrainer er ikke uoverskueligt - og så er du hjulpet afsted med de første 10-1500kacl alt efter, hvor stor du er, køn, intensitet osv.

Tag lidt mere, når maden har lagt sig evt. så du får kørt nogle af de kulhydrater af, som man også har tendens til at få en del af ved en sådan en helt alm. brunch. Så burde du have god energi og kroppen er ovenpå efter din tidlige træning. Løben tur eller lign. så det ikke er det samme som du lavede til morgen.

(det jo et sørgsmål om, hvor meget du vil gøre for det :wink: )

Jeg vil selvfølgelig vælge de sundeste ting at spise som f.eks. røræg, groft brød og frugt, men har lært nok om kalorier til at jeg ved jeg kommer til at overskride ligemeget hvad jeg vælger, for der er jo ikke meget ved at gå til brunch og så kun spise 4 stykker frugt....det vil min søster nok også synes er temmelig kedeligt når hun nu inviterer ;) Planen er at nøjes med grøntsager og vand resten af dagen. Jeg har jo valgt at tage med, fordi jeg accepterer at vægttabet så går lidt langsommere nogle dage, men derfor kan man jo godt forebygge lidt :) By the way, et par timer på en crosstrainer er muligvis ikke uoverskueligt for dig, men jeg er temmelig mør efter de 20 min. jeg normalt tager inden styrketræningen. Jeg er helt nybegynder med motion. Men lidt har jo også ret i denne sammenhæng og jeg vil kører løs på den indtil jeg ikke kan mere. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil selvfølgelig vælge de sundeste ting at spise som f.eks. røræg, groft brød og frugt, men har lært nok om kalorier til at jeg ved jeg kommer til at overskride ligemeget hvad jeg vælger, for der er jo ikke meget ved at gå til brunch og så kun spise 4 stykker frugt....det vil min søster nok også synes er temmelig kedeligt når hun nu inviterer ;) Planen er at nøjes med grøntsager og vand resten af dagen. Jeg har jo valgt at tage med, fordi jeg accepterer at vægttabet så går lidt langsommere nogle dage, men derfor kan man jo godt forebygge lidt :) By the way, et par timer på en crosstrainer er muligvis ikke uoverskueligt for dig, men jeg er temmelig mør efter de 20 min. jeg normalt tager inden styrketræningen. Jeg er helt nybegynder med motion. Men lidt har jo også ret i denne sammenhæng og jeg vil kører løs på den indtil jeg ikke kan mere. :)

Jamen så er der så meget mere grund til at dele det ud og køre lidt inden og lidt efter.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan da heller ikke se nogen grund til den vilde panik. den smule overskud der kommer til den brunch, kunne jo evt blive brændt af ved 15 min. ekstra cardio hver dag en uge efter eller før..

selv de prof fyre holder off-dage engang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Planen er at nøjes med grøntsager og vand resten af dagen. Jeg har jo valgt at tage med, fordi jeg accepterer at vægttabet så går lidt langsommere nogle dage, men derfor kan man jo godt forebygge lidt :)

Personligt synes jeg, at det er helt hul i hovedet at nøjes med vand og grøntsager resten af dagen... Det er de færreste grøntsager der indeholder betydelige mængder af protein, der som bekendt er en vigtig del af en slankekur, som skal give varigt vægttab! Der er ingen grund til at skyde sig selv i foden... selvfølgelig betyder det intet, hvis det kun sker denne ene dag, men det skulle da helst ikke gentage sig særligt ofte!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share