Ikke nok tid til træning. Tjek indlæg tak.


andreas-92
 Share

Recommended Posts

Hej,

Det er sådan at jeg skal på gymnasiet her efter sommerferien og der kommer sandsynligvis flere lektier. Det er sådan jeg træner fodbold 3 gange om ugen nu og styrketræning 4 gange om ugen.

Så jeg tænker om jeg kunne gå ned til 2 gange styrketræning om ugen og stadig få vækst, eller evt. beholde den muskelmasse jeg nu har fået opbygget i løbet af året.

Mvh andreas92

Edited by andreas-92
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Det er sådan at jeg skal på gymnasiet her efter sommerferien og der kommer sandsynligvis flere lektier. Det er sådan jeg træner fodbold 3 gange om ugen nu og styrketræning 4 gange om ugen.

Så jeg tænker om jeg kunne gå ned til 2 gange styrketræning om ugen og stadig få vækst, eller evt. beholde den muskelmasse jeg nu har fået opbygget i løbet af året.

Mvh andreas92

Vil jeg ikke mene burde være et problem.

Et solidt fullbody program 2 gange om ugen vil som minimum kunne gøre at du kunne bibeholde dine gains og tror nu også du hvis du spiser rigtigt vil kunne få en del ud af det

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas. Mange mennesker træner en masse, samtidig med de har fuldtidsarbejde og børn. Gymnasiet er intet i forhold til dette, så du kan sagtens træne en masse, du kommer alligevel nok aldrig til at have så meget fritid senere i dit liv, med mindre du bliver bums altså.

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas. Mange mennesker træner en masse, samtidig med de har fuldtidsarbejde og børn. Gymnasiet er intet i forhold til dette, så du kan sagtens træne en masse, du kommer alligevel nok aldrig til at have så meget fritid senere i dit liv, med mindre du bliver bums altså.

true.. men nu ska man helst også undgå at blive stresset.. samt have overskudet til at træne de 7 gange som han træner nu.. og jo. træning giver overskud, intet der.. men hvis man ved at man har 3-4 afleveringer for, så kan det blive lidt svært at ku finde overskuddet til at træne uden at blive stresset.. er i hvert fald mit problem i forhold til skole i dag... træner normalt 56- gange om ugen, og de dage jeg træner, så kommerj eg hjem kl 7 om aftenen.. og først der kan jeg lave mine lektier... og det er ret stressende at være hjemme kl 7 næsten hver dag, hvis man har en del lektier for...

Link to comment
Share on other sites

true.. men nu ska man helst også undgå at blive stresset.. samt have overskudet til at træne de 7 gange som han træner nu.. og jo. træning giver overskud, intet der.. men hvis man ved at man har 3-4 afleveringer for, så kan det blive lidt svært at ku finde overskuddet til at træne uden at blive stresset.. er i hvert fald mit problem i forhold til skole i dag... træner normalt 56- gange om ugen, og de dage jeg træner, så kommerj eg hjem kl 7 om aftenen.. og først der kan jeg lave mine lektier... og det er ret stressende at være hjemme kl 7 næsten hver dag, hvis man har en del lektier for...

56 gange om ugen er også meget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas,

Jeg går selv på gymnasiet (1.g), jeg styrketræner 3-4 gange om ugen og det kan jeg SAGTENS finde tid til. Med hensyn til lektiemængden varierer dette jo nok lidt fra gymnasie til gymnasie og lærer til lærer, men generelt set synes jeg ikke det er noget problem at følge med der hvor jeg går (Haderslev Katedralskole). Men, hvis du nu alligevel føler du bliver nødt til at skære ned på træningen, så kan et fullbody program 2 gange om ugen (som teddy er inde på) og en god solid kost sagtens bære frugt!

og for lige at dele ud af mine egne erfaringer, så behøver du slet ikke lave lektier, du skal selvfølgelig tage notater og være bare lidt aktiv i timerne og lave dine afleveringer.. Det er easy-mode ;)

Link to comment
Share on other sites

true.. men nu ska man helst også undgå at blive stresset.. samt have overskudet til at træne de 7 gange som han træner nu.. og jo. træning giver overskud, intet der.. men hvis man ved at man har 3-4 afleveringer for, så kan det blive lidt svært at ku finde overskuddet til at træne uden at blive stresset.. er i hvert fald mit problem i forhold til skole i dag... træner normalt 56- gange om ugen, og de dage jeg træner, så kommerj eg hjem kl 7 om aftenen.. og først der kan jeg lave mine lektier... og det er ret stressende at være hjemme kl 7 næsten hver dag, hvis man har en del lektier for...

Tænk at der findes folk som laver lektier før kl 1 om natten! Amazing!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder mest som et planlægnings spørgsmål i mine ører. Da jeg gik i gymnasiet styrketrænede jeg 5 gange om ugen og spillede badminton 2 gange om ugen. Og der var stadig tid til lektier.

Det kan måske være svært at tro, men tro mig... du får aldrig mere fritid end du har nu, så nyd det mens du kan ;)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gik i gymnasiet, følte jeg heller ikke jeg havde tid til at træne. Det var pis og papir, nu fire år senere og studerende på uni, så drømmer jeg ofte til bare til gymnasietiden. Aldrig i mit liv har jeg haft så meget fritid (hvis man ser bort fra folkeskolen). Jeg ærgrer mig max over jeg ikke brugte min fritid i gym på at træne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede perosnligt mellem 20 og 30 timer om ugen i gymnasiet.

Basketball, Løbetræning og styrketræning. Jeg ville have ønsket jeg trænede mindre, men det er noget helt andet.

Dog prioriterede jeg skole og træning over alt andet og havde let ved skolen.

Du skal finde ud af hvad der er rigtigt for dig, men som de andre i tråden siger: du får det aldrig bedre end nu, så du må beslutte dig for hvad du vil prioritere. Hvis træningen er vigtig for dig så find tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg synes det var lige omvendt i gymnasietiden. Aaaaalt for lidt tid, for mange lektier som var ligegyldige osv. I dag oplever jeg at have mere tid og at det er mere kvalitetstid. Om det er tillært planlægning skal jeg ikke kunne svare på...

Sørg for at få dit gennemsnit på plads, så kan du træne bagefter. Gode gymnasiepapirer er bedre end gode overarme;-)

Link to comment
Share on other sites

nu har jeg ikke gået på gym, men hhx.. men jeg havde både tid til at træne, arbejde 4 dage om ugen, have en kæreste og gå i byen..

det er jo bare om at udnytte tiden. jeg havde 3 kvarter i skole. så læser man bare der. bor man 5 min. fra skolen, bruger man bare den tid transporten ellers ville have taget :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Med lidt god Planlægning kan det sagtens lade sig gøre at træne seriøst samtidig med at man går i gymnasiet. Jeg trænede selv 6 gange i ugen da jeg gik i gymnasiet, samtidig med at jeg havde to jobs. (det ene i fitness centret, så det passede godt sammen med træningen)

Jeg indrømmer at jeg ikke var den mest seriøse med lektierne, men som det er sagt før, hvis man er aktiv i timerne, og får lavet sine afleveringer er man et godt stykke af vejen.

Det er jo heller ikke nogen skam at droppe en enkelt dags træning hvis man virkelig har mange lektier. Personligt kunne jeg slet ikke koncentrere mig om mine lektier hvis jeg ikke først havde været ude og træne.

Det samme gælder hvis man har siddet og lavet lektier et par timer, så er det virkelig dejligt at komme væk fra afleveringerne og få brugt kroppen lidt. Så jeg tror du kan udnytte det sådan at det bliver en fordel for dig at du skal ud og træne selvom du har lektier for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går selv på gymnasiet nu (STX) på første år. Tjaa, har lavet lektier 2 gange iår - og klarer mig tilstrækkeligt :laugh: , men selvom jeg lavede lektier og passede alt som jeg gør i min fritid, ville jeg stadig have tons af timer til at bruge på træning. Men du skal nok regne med minimum en times lektier om dagen - spørgsmålet er så om man gider at lave dem :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share