kan dette lade sig gøre, eller hva ?


candy-man
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at spise en del protein, fordi jeg har været træt af at min muskelmasse har svinget en del på det sidste. Jeg får målt min fedt procent 1 gang om md.

Sådan så min protein indtag ud igår. :

3 dåser tun:100 g protein

1 whey shake:22 g protein

230 g kyllingebryst:ca 36,8

1 l skummetmælk:35 g protein

samlet :ca 193,8

Nu hvor jeg er begyndt at at spise så meget protein. Vil det så stadig være muligt for mig at tabe fedt?

Link to comment
Share on other sites

Candy-man -> det lyder som om du roder lidt rundt i kostanvisningerne (og konsekvenserne af disse) mht. din styrketræning.

Grundlæggende er der to hovedaspekter (begge dele tommelfingerregler => der kan være individuelle forskelle) ved kosten, som spiller ind ved øgning af muskelmasse.

1: Mængden af dit samlede proteinindtag (i løbet af dagen)

2: Dit samlede energiindtag (i løbet af dagen).

Ad 1: For væsentligt at kunne tage muskelmasse på skal du spise nok proteiner. Nok proteiner ved styrketræning er som tommelfingerregel 2,5 g protein pr. kropsvægt pr. dag. Du kan selv regne ud hvad det er.

Ad 2: For væsentligt at kunne tage muskelmasse på skal energiindtag være større end energiforbrug.

Pointen er at begge dele som udgangspunkt skal være opfyldt førend du har mulighed for væsentligt at kunne øge din muskelmasse.

Slankediæt + nok proteiner er altså ikke nok til at øge din muskelmasse.

Du må vælge: Enten energioverskud + nok proteiner (=muskelmasseøgning), eller energiunderskud + nok proteiner (= ingen væsentlig øgning af maskelmassen)

:wave:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Diffiner "ingen væsentligt øgning af muskelmasse"...
Nu retter jeg lige på dig igen :D ....det hedder definere.
DEt betyder vel at der kommer muskelgains, men bare ikke optimalt.

Det betyder at det vil være en forsvindende lille del muskelmasse som opbygges.

Jeg er 100% med på det med proteinerne... men igen.. hvorfor energi overskud?? Hvor meget?

Fordi opbygning af muskelmasse er en meget energikrævende process. Og er der ikke energi i overskud, så opbygges der bare ikke noget muskelvæv. Så simpelt er det bare. Hvor stort energioverskudet skal være afhænger af hvor meget muskelmasse man realistisk tror man kan opbygge i ugen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fordi opbygning af muskelmasse er en meget energikrævende process.
På dansk er der kun et s i proces.
Hvor stort energioverskudet skal være afhænger af hvor meget muskelmasse man realistisk tror man kan opbygge i ugen.

I ordet overskud er der to d'er i bestemt ental = overskuddet.

:D

Link to comment
Share on other sites

Fordi opbygning af muskelmasse er en meget energikrævende process.

På dansk er der kun et s i proces.

Hvor stort energioverskudet skal være afhænger af hvor meget muskelmasse man realistisk tror man kan opbygge i ugen.
I ordet overskud er der to d'er i bestemt ental = overskuddet.

:D

Ripper > -_- -_- :yawn: :yawn: , ikke minde Ice eye om skolen... det er ikke sundt :lol:

Link to comment
Share on other sites

thomas

DEt betyder vel at der kommer muskelgains, men bare ikke optimalt.

Det betyder at det vil være en forsvindende lille del muskelmasse som opbygges.

Jeg vejer 88 kg . Men jeg regner nu m at, 2,0 g pr kropsvækt er nok. Jeg får nu ca 190 g protein om dagen <_< Det kan godt være jeg ikke får det store energi overskud. Men jeg er sikker på jeg nok ska komme til at bygge muskler op, måske ikke optimalt.

Jeg slipper for at tage på i fedt, da jeg har valgt ikke at køre m for stort et energioverskud :devil:

Edited by candy-man
Link to comment
Share on other sites

Til Thomas:

Når vi nu snakker om energioverskud. Mener du så nu hvor jeg spiser en masse proteiner, at jeg også skal til at æde en masse kulhydrater

:retard:

Jeg har næsten altid hørt at man skal undgå at spise for meget, ris, pasta o.s.v. Jeg spiser også ris men kun i moderate mængder.Det er de sunde kulhydrater jeg vil holde mig til som følgende:

1) GRØNTSAGER (grøntsagsblanding)

2) Natur/Vilde ris (Parboiled)

3) Frugter

4) Groft brød

5) Osv.

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share