THansen's log


THansen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er godt nok et par lange ture du har fået skudt af her på det sidste :blink:

Havde en drøm om at nå 6.000 km i år og det kunne jeg lige nå i sidste uge hvis jeg gav den en skalle.

Da jeg så så vejrudsigten for denne her uge tænkte jeg at de 6.500 km var inden for rækkevidde, hvis jeg igen gav den en skalle.

Betød så at jeg skulle nå 163 km i dag selvom vejret ikke var det bedste her i Jylland. Overskyet med lidt sol men med en strid vind fra SV (8-10 m/s). De første 65 km var mere eller mindre i modvind med en gennemsnitshastighed på 27,5 km.

Kom da helskindet hjem men nu gider jeg ikke det udendørscykling (på raceren) mere. Frem til april står den på mtb til/fra arbejde og lidt spinning.

Link to comment
Share on other sites

Det var også et flot og velfortjent punktum. Og tillykke med at nå længere end årets mål.

Er lidt - nej: meget - misundelig over at du bor midt i det hele så du kan køre ud i modvind og hjem i medvind uanset vindretning. Det er ret umuligt herovre ved Øresundskysten. Og så er dit terræn nok ret meget mere lækkert. Har godt nok aldrig været i Viborg men i hvert fald Silkeborgområdet må da være guffeligguf.

Link to comment
Share on other sites

Det var også et flot og velfortjent punktum. Og tillykke med at nå længere end årets mål.

Er lidt - nej: meget - misundelig over at du bor midt i det hele så du kan køre ud i modvind og hjem i medvind uanset vindretning. Det er ret umuligt herovre ved Øresundskysten. Og så er dit terræn nok ret meget mere lækkert. Har godt nok aldrig været i Viborg men i hvert fald Silkeborgområdet må da være guffeligguf.

Klager ikke over terrænet her i det midtjyske - det er en af de ting der afholder mig fra at flytte.

Kører ikke så meget i Silkeborgområdet, lige med undtagelse af Kjellerup-Silkeborg hovedvejen når jeg skal ned til Silkeborg for at tanke op og nyde et stykke chokolade.

Mit foretrukne bakkeområde i Viborg er Dollerup Bakker som jeg næsten altid runder på mine træningsture - har været der på 53 ud af 57 mulige ture i år. Har en favoritrute på ca. 21 km med ca. 320 højdemeter.

post-12819-1222633185_thumb.png

Der er nu også et par 'småbakker' indenfor bygrænsen som dog ikke kan måle sig med Vejle's men 'lidt' har vel også ret.

Link to comment
Share on other sites

21 km med 320 højdemetre! :w00t: Hold kæft hvor jeg føler mig snydt. Herovre skal man jo køre 100 km for at opnå 700 højdemetre. Kunne være man skulle lave en træningslejr i det jyske til næste år? :smile:

Og tillykke med årsresultatet. Altid rart når man overrasker sig selv!

Link to comment
Share on other sites

Vi arrangerer da bare et MOL cykel træf næste sommer ......

Kunne faktisk være sjovt at få sat hoved på de forskellige eftersom der i år er dukket så mange cykel interesserede op på MOL.

Jer øst på har jo gode muligheder for at løbe ind i hinanden til Dogme træffene men det er lidt langt for os andre at dukke op bare til en hurtig enkelt start .....

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en godt ide, jeg har en rute på 110 -140 km, med nogle gode bakker.

Se her http://connect.garmin.com/activity/304004 og hvis det skal være lidt sjovere på vej hjem fra Skanderborg kan man tage det sidste af ruten fra Århus rundt http://connect.garmin.com/activity/197913http://connect.garmin.com/activity/147878 man køre fra mellem Skanderborg og Hørring, der er nogle rigtige gode bakker.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Onsdag 24-12-2008:

Distance: 153,5 km (Viborg-Esbjerg)

Hastighed: 29,8 km/h

Energiforbrug: 3.992 kcal

Puls: 142 (avg) / 167 (max)

4-5 gr. - let vind fra de fleste retninger - ikke helt så meget medvind som lovet.

Torsdag 25-12-2008

Distance: 148,7 km (Esbjerg-Viborg)

Hastighed: 26,8 km/h

Energiforbrug: 4.297 kcal

Puls: 141 (avg) / 168 (max)

1-3 gr. - let modvind det meste af vejen. Benene var lidt mærkede af onsdagens tur og andesteg, lidt rødvin og alt for mange cigaretter gjorde det ikke bedre, men hjem til Viborg kom jeg da.

Samlet for 2008: 6.816 km - 30,7 km/h

Edited by THansen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share