Ny start - igen


Hübner2.0
 Share

Recommended Posts

Jeg starter denne log mest af alt for at holde mig selv op på de mål, jeg har med min træning.

Jeg forsøger at få pulsen op minimum tre gange om ugen i snit. Spiller fodbold i Fælledparken hver onsdag i et uofficielt sammenrend, træner til et par ½ marathonløb, E-løbet og Almindingsløbet (det største endagsløb på Bornholm) - og kører spinning i Fdk.

Er mht. hurtighed og teknik absolut det modsatte af et naturtalent og har ikke kropsbygning til toppræstationer i noget som helst.

Men jeg er en knokler...

Har i løbet af det seneste halve år spist fyldte chokolader og kanelsnegle i stor stil og har taget 7 kg på :nonono: . Det skal jeg have gjort noget ved. Og så skal jeg have flyttet noget af vægten højere op på kroppen.

Mine mål er:
Vægt 20.06.08: 77,0 kg
Vægt 20.09.08: 74,0 kg
½ marathon 21.06.08: 1:59:59
Almindingsløbet 20.09.08: 39:59
E-løbet '08: 1:09:59

I dag har været en restitutionsdag efter tre dage i træk m. sved på panden:
Man: 46 min. løb Frederiksberg Have og Søndermarken. Kendt rute m. tre gode stigninger. Meget tungt udlæg - til gengæld klarede jeg stigningerne rigtig godt, og finish var helt i top.
Tirs: Spinning Elite i Fdk Falkoner Plads m. Daniel Mark. Havde ikke kørt hos ham før, men havde fået ham anbefalet. God struktur på timen, men vil næppe opsøge ham igen. Overvejede at tage den efterfølgende spinning øvet time, men det blev ved tanken... Mødte Julie på vej ned ad trappen til omkl. Irriterende smalt omkl.rum, vandfortyndet sæbe i automaterne, gl.dags analog vægt, hængelåssystem i modsætning til de andre Fdk-centre.
Ons: Fodbold i Fælledparken 3 mod 3, ca. 1 1/4 t.

Edited by Hübner2.0
Link to comment
Share on other sites

50 min. løb i Frederiksberg Have og Søndermarken. Løb ud netop da solen brød igennem efter silende regn i timevis :sun: .

Løb selve ruten i 46:30 mod 46:32 tidligere på ugen på trods af, at dele af ruten i Fr.berg Have stod under vand; ikke bare vandpytter, men hele bassiner af vand.

Mødte Julie (igen igen) m. heldig fyr, der må være glad for sin overscoring.

Forlængede ruten rundt om Lollandsvej for at nå op på de 50 min.

Link to comment
Share on other sites

I går var hviledag m. børnefødselsdag og efterfølgende ophængning af lamper.

Dagens træning var 1 t. Spinning Elite og 1 t. Spinning Øvet i Fdk Nygårdsvej. Der var vikar for Chris MacD, og han må være blevet sat på med kort varsel, for der var fully booked til Elite-timen. Det var ok timer, men der er altså ingen over og ingen ved siden af en tændt og velforberedt Chris.

Vægten var 81,3 bagefter.

Før selve træningen ville jeg booke to timer søndag den 1. juni. Men der var ikke programsat nogen spinningtimer. Jeg spurgte i receptionen og fik et noget kryptisk svar. Der skulle vistnok laves en ny plan, den var ikke opdateret, det ville ske "snarest muligt". Kan ikke lade være med at tænke, om Chris er ved at flyve fra Fdk... Han tiltrådte jo 1. juni for to år siden, så hvis han på nogen måde har åremålskontrakt, så er det jo tiden nu... Er der nogen her på MOL, der ved noget?

Er nu blevet nødt til at tage på arbejde. Glæder mig til nuværende spidsbelastning er væk, så jeg kan slippe for at sidde inde :mad: i bragende forårssolskin...

Link to comment
Share on other sites

Efter en 15 timers arbejdsdag mandag lykkedes det mig i dag lige akkurat at komme ud ad døren, så jeg kunne nå 1 t. Spinning Øvet + 1 t. Spinning Basis i Fdk Royal m. instruktør Nanna, der vikarierede for Tanja.

Det var to super timer, hvor selv basis-timen bød på udfordringer :4thumbup: .

Skal nu arbejde min. et par timer igen :mad: . Har ellers mest lyst til at smide bentøjet op i sofaen... Det må blive en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

Fik i dag endelig lavet et nyt full body træningsprogram i Fdk i Adelgade. Blev bl.a. introduceret til træningsbolden mhp. mavemusklerne, men var blevet noget skeptisk efter at have set advarslen i MOL's tophistorie på forsiden ("du sætter førligheden på spil" :raisebrow: )... Men efter at have læst lidt mere på lektien har jeg besluttet, at jeg vil give bolden en chance, selv om jeg må indrømme, at den giver mig lidt for mange associationer til rytmisk sportsgymnastik.

Nu glæder jeg mig til at komme i gang med at træne muskelgrupper i hele kroppen og ikke bare "lade benene gøre arbejdet". Det bliver dog ikke lige med det samme, for jeg holder udvidet pinseferie på Bornholm. Det bliver bare SÅ fedt at løbe på stranden igen :bigsmile: . Og så endda i sol og 20 graders varme.

Link to comment
Share on other sites

Var på Bornholm i pinsen og havde glædet mig til at skulle løbe 10k delvis på stranden både lørdag og søndag. Jeg har en rute, der går fra mit sommerhus ad vej til Dueodde, hvorfra jeg så løber ad stranden hele vejen tilbage til Snogebæk. Jeg kan ikke bede om bedre vejrforhold end sol og 18-22 grader, så alt var lagt op til, at jeg skulle have nogle super ture. Men så vågnede jeg lørdag morgen og havde megaondt i halsen :ill: , var tæt i næsen, havde kvalme, hovedpine etc. etc. Og det fortsatte faktisk t.o.m. i går.

Så der blev ikke noget ud af mit liv som strandløber i den ferie.

I dag kom jeg så endelig i gang m. træningen igen m. 1 t. Spinning Øvet og 1 t. Spinning Elite m. Chris MacD. Timernes forløb har Arne beskrevet så ganske udmærket i sin log. Kan blot tilføje om min egen indsats, at jeg var noget mærket af "sygdomsforløbet" og havde lidt svært ved at holde kadencen i anden halvdel af time 2. Og så var jeg i meditativt mode, det var en af de træningssessioner, hvor man trækker ind i sig selv og kun glimtvis opdager, at der er en verden udenfor.

Vægt bagefter var 79,4 :smile: .

Skal til Bornholm igen fre-man for at give sommerhuset udvendig træbeskyttelse. Har ladet løbeskoene stå derovre. Så må vi se... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem efter tre døgns afrensning af grønne algebelægninger, påføring af grundingsolie og endelig kronen på værket - klar oliebaseret træbeskyttelse på to langsider og én gavl :bigsmile: . Den opmærksomme læser vil have regnet ud, at der mangler en gavl endnu. Den må jeg tage i første uge af sommerferien.

Fik kun løbet 5k en enkelt gang. Føler mig sådan set godt brugt, men den endorfin-junkie, jeg render rundt med indeni, begynder at kræve sin ret.

Link to comment
Share on other sites

Havde booket Spinning Øvet og Spinning Elite hos Chris MacD i Fdk Nygårdsvej, men blev indkaldt til et møde, hvilket betød, at jeg måtte aflyse den første af timerne. Heldigt... for dermed opdagede jeg, at Tanja skulle vikariere for Chris. Så jeg aflyste begge timer og gik i gang med at tjekke holdplaner i andre Fdk-centre i byen. Har hørt meget godt om Signes timer i ABC, så jeg endte med at booke en Spinning Elite og en Spinning Basis.

Mødet trak selvfølgelig ud, så transportcyklingen fra jobbet og ud til ABC foregik med en sådan hastighed, at den kom til at fungere som en god, effektiv opvarmning. :bike:

Det viste sig så ikke at være Signe, der havde timerne, men Anders, der primært har timer i Fdk Sydhavn. Det var gode timer med nogle barske intervaller :4thumbup: . Jeg havde ikke kørt i ABC før. Hyggeligt center, men musikken måtte gerne have haft bedre vilkår. Forud for basis timen annoncerede Anders, at han ville afslutte med DJ Tiëstos Elements of Life, og det sad jeg så og glædede mig til hele timen. Men 20 sekunder inde i nummeret fik jeg krampe - uden at have kørt mig totalt ud. Hmmm. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder pt. for meget og træner for lidt, og der er desværre ikke udsigt til, at det går over før sommerferien. I går blev det dog til 1 t. Spinning Øvet og 1 t. Spinning Elite hos Chris i Fdk Nygårdsvej. To super fede timer, hvor niveauet og intensiteten ikke var meget højere på elite-timen end på øvet-timen :4thumbup: .

Skal i morgen på personaleseminar på Helene i Tisvildeleje og pakker løbeskoene, da der er et slip på et par timer mellem det seriøse program (en skattejagt m. teambuilding-bagtanker) og velkomstdrinken før middagen.

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra personaleseminar i Tisvilde og er dermed online for første gang siden i går morges :smile: . I går var der et par timer til rådighed mellem det officielle program og middagen, og jeg benyttede lejligheden til at løbe en god kuperet rute i Tisvilde Hegn og på stranden (hvor terrænet dog var lige krævende nok med masser af småsten, tang og høfder - ikke det samme som min egen bountystrand på Bornholm).

Havde glemt pulsur og måtte benytte en folder fra kursuscentret som navigator. Jeg vil tro, at jeg løb et sted mellem 10 og 11k. Fed tur i solskin og 22 grader - og bortset fra en enkelt cyklist havde jeg skoven helt for mig selv de første ca. 7k.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft svært ved at få plads i kalenderen til det fullbody-program, som jeg fik lavet i Fdk Adelgade for nogle uger siden. I dag lykkedes det endelig. Skulle klare nogle ting inde i byen i aften, og der blev inden da lige akkurat tid til 45 min. turbotræning. Der var god plads i Adelgade, det meste af København var vel på stranden :sun: eller på vej til grillparty... Prøver at gentage succesen i morgen. Eller rettere: udbygge succesen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft svært ved at få plads i kalenderen til det fullbody-program, som jeg fik lavet i Fdk Adelgade for nogle uger siden. I dag lykkedes det endelig. Skulle klare nogle ting inde i byen i aften, og der blev inden da lige akkurat tid til 45 min. turbotræning. Der var god plads i Adelgade, det meste af København var vel på stranden :sun: eller på vej til grillparty... Prøver at gentage succesen i morgen. Eller rettere: udbygge succesen.

Hej Hübner :smile:

Jeg træner også ofte i Adelgade, når jeg styrketræner.

Der er generelt god plads i weekenden, mens det er helt vildt crowded i hverdagene efter business-hours, ca. kl. 16-19. Jeg kunne godt forestille mig, at der ikke var mange inden døre i dag :smile:

:shades:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også ofte i Adelgade, når jeg styrketræner.

Der er generelt god plads i weekenden, mens det er helt vildt crowded i hverdagene efter business-hours, ca. kl. 16-19. Jeg kunne godt forestille mig, at der ikke var mange inden døre i dag :smile:

Hej MarianneB

Hyggeligt at se dig herinde på loggen :smile: ... og ja, Adelgade er the businessman's gym. På vej hjem derfra i lørdags gik det op for mig, at det ikke bare var stranden og diverse grill parties, der holdt folk væk. Der var også 90'er fest :cooldance: i Forum med Dr. Alban, Snap og tilsvarende.

Btw godt kørt i Tøserunden :clap: - Har selv kørt lignende distancer for nogle år siden.

mh Hübnerklonen

Link to comment
Share on other sites

Hej MarianneB

Hyggeligt at se dig herinde på loggen :smile: ... og ja, Adelgade er the businessman's gym. På vej hjem derfra i lørdags gik det op for mig, at det ikke bare var stranden og diverse grill parties, der holdt folk væk. Der var også 90'er fest :cooldance: i Forum med Dr. Alban, Snap og tilsvarende.

Btw godt kørt i Tøserunden :clap: - Har selv kørt lignende distancer for nogle år siden.

mh Hübnerklonen

Tak :smile:

Kører du ikke udenfor mere? Spinner du nogensinde i Adelgade eller er det kun på Nygårdsvej?

(og hvad betyder Hübnerklonen? :blush:)

Link to comment
Share on other sites

Kører du ikke udenfor mere? Spinner du nogensinde i Adelgade eller er det kun på Nygårdsvej?

Jeg har ikke kørt på landevej i en del år efterhånden - men det trækker da i mig ind imellem, bl.a. hvert år i april-maj, når foråret sætter ind. Ku være jeg skulle genoptage det til næste år :bike: . Indtil videre spinner jeg primært på Nygårdsvej, men har også kørt nogle timer i Adelgade, bl.a. hos Christian Lykke, som er super. Chris MacD er dog den absolutte no. 1 :worship:

(og hvad betyder Hübnerklonen? :blush:)

Har du aldrig hørt om den østtyske verdensmester i sprint Michael Hübner? Et monster med lårmuskler så tykke som egestammer - og 6 fod over skuldrene. Bortset fra overkroppen og hårfarven og den eksplosive sprintstyrke og visse andre ligegyldige detaljer er jeg en sand Hübnerklon :biggrin: . Dertil kommer, at hverken Michael Hübner eller jeg nogensinde er testet positiv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate

Det blev ikke til nogen udbygning af fullbody-trænings-succesen søndag. Jeg "nøjedes" med 1 t. Spinning Elite + 1 t. Spinning Øvet hos Chris i Fdk Nygårdsvej. Barsk omgang, mange lange sekvenser m. siddende mellemtakt, så ryggen gjorde lidt modstand mod slutningen af anden time :annoyed: .

Mandag lykkedes det at få gennemført en ny gang turbostyrketræning i Fdk Adelgade. Bliver nødt til at sætte lidt mere tid af til fullbody-programmet.

Link to comment
Share on other sites

Var i dag til follow-up med min træningsvejleder i Fdk Adelgade. Han hjalp mig med at få optimeret teknikkken i et par øvelser, og så gav han mig noget kostrådgivning, som jeg tror, jeg får megen glæde af. Kort sagt skal jeg have erstattet nogle fedtdepoter fra maven og nedefter med større muskelmasse fra maven og opefter :smile: .

Senere på dagen var jeg til fodbold i Fælledparken. Kom som sædvanlig for sent, men nåede at spille en time med det faste sammenrend plus nogle tilløbere, som jeg havde set før - plus nogle helt nye. Heriblandt en afroamerikansk fyr, som havde en blændende teknik, og som gjorde sig yderligere bemærket ved at have taget sin puddelhund med :crazy: .

Bortset fra noget legepladsfodbold med min yngste datter og en af hendes veninder havde jeg ikke rørt en bold i flere uger, men det gik forbløffende godt m. en scoring og medvirken i nogle godt gennemførte angrebssekvenser. Som jeg vist har antydet et andet sted her i loggen, er jeg laaangt fra noget naturtalent, og derfor er jeg noget afhængig af at spille sammen med nogle gutter, der er bedre end mig, så jeg får løftet mit eget spil til noget, der er nogenlunde acceptabelt. Jeg har fx megen fornøjelse af at spille sammen med en fyr, der hedder Ruben. Jeg tror, han er fra Argentina, og i dag spillede jeg sammen med ham for første gang i denne sæson :smile: .

Desværre kan jeg ikke komme de to næste onsdage pga sene møder på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Har været inaktiv på loggen i en lille uges tid - og næsten lige så inaktiv med træningen :nonono: . Eneste træningspas siden i onsdags var en lille times fullbody-træning i Fdk Adelgade søndag aften.

Jeg satser fortsat på at løbe ½marathon lørdag den 21. juni (Ørestadsløbet hedder det vistnok), men ambitionerne går mere i retning af at gennemføre end at opnå en god tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke kørt på landevej i en del år efterhånden - men det trækker da i mig ind imellem, bl.a. hvert år i april-maj, når foråret sætter ind. Ku være jeg skulle genoptage det til næste år :bike: . Indtil videre spinner jeg primært på Nygårdsvej, men har også kørt nogle timer i Adelgade, bl.a. hos Christian Lykke, som er super. Chris MacD er dog den absolutte no. 1 :worship:

Har du aldrig hørt om den østtyske verdensmester i sprint Michael Hübner? Et monster med lårmuskler så tykke som egestammer - og 6 fod over skuldrene. Bortset fra overkroppen og hårfarven og den eksplosive sprintstyrke og visse andre ligegyldige detaljer er jeg en sand Hübnerklon :biggrin: . Dertil kommer, at hverken Michael Hübner eller jeg nogensinde er testet positiv :wink:

Måske vi ses til en Chr. Lykke time en dag. Tror ikke lige jeg er klar over, hvem Hübner er/var :blush: men nu ved jeg jo nogenlunde hvad jeg skal kigge efter. Med sådan nogle lår er du jo nok ikke sådan at overse :laugh:

Har været inaktiv på loggen i en lille uges tid - og næsten lige så inaktiv med træningen :nonono: . Eneste træningspas siden i onsdags var en lille times fullbody-træning i Fdk Adelgade søndag aften.

Jeg satser fortsat på at løbe ½marathon lørdag den 21. juni (Ørestadsløbet hedder det vistnok), men ambitionerne går mere i retning af at gennemføre end at opnå en god tid.

Held og lykke med løbet :superman:

Link to comment
Share on other sites

Update

Har haft samtlige hverdagsaftener besat og har følt mig fuldstændig naglet til sengen :sleepy: de morgener, hvor jeg ellers havde tænkt mig, at jeg skulle stå op kl. 6.00 for at træne.

Men nu blev det så endelig weekend, og her til morgen løb jeg op imod 9K (ny rute som jeg ikke har opmålt)

Tid: 47:12.

:heartpump: max. 175

Fin tur i sol og regn, hvor jeg gav den gas i nogle korte intervaller på den sidste tredjedel. Grundformen er ok, så nu kører jeg ud i Kaisersport og køber startnummer til ½marathonudgaven af Ørestadsløbet på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Måske vi ses til en Chr. Lykke time en dag. Tror ikke lige jeg er klar over, hvem Hübner er/var :blush: men nu ved jeg jo nogenlunde hvad jeg skal kigge efter. Med sådan nogle lår er du jo nok ikke sådan at overse :laugh:

Ja, Michael Kvium ville hyre mig på stedet, hvis han stod og manglede en model til at af sine værker med underligt dimensionerede skikkelser. Min højde er til gengæld lige som en højde skal være (184) :laugh:

Held og lykke med løbet :superman:

Tak, får nok brug for lidt moralsk opbakning. Men nu har jeg været ude i Kaisersport for at hente startnummer, så nu skal det være. Trak et nummer og stod i kø i tre kvarter, og da det så endelig blev min tur, viste det sig, at jeg bare kunne være gået direkte til kassen :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var 1 t. Spinning Elite og 1 t. Spinning Øvet hos Chris i Fdk Nygårdsvej. Der var tv-optagelse, og hele front row var i time 2 optaget af seks hovedpersoner i et kommende DR-program, øjensynligt om vægttab. Chris sagde ved introen til time 2, at der var tale om folk, der aldrig havde prøvet spinning før. I så fald var de super dygtige nybegyndere... det plejer at være en større udfordring at klare stående mellemtakt, når man aldrig har sat sine ben i en spinningsal før :blush: .

Det blev til 116 min. effektiv træning, en hård omgang, men jeg var også tændt :smile: .

:heartpump: max. 181.

Vægten bagefter var 77,9 kg.

Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate

Restitution mandag og tirsdag. I dag blev det til 37 min. løb op over Bellahøj med ekstra pace hen imod afslutningen.

:heartpump: average 164

:heartpump: max. 182

Næste tur bliver ½marathon Ørestadsløbet på lørdag. Har ikke prøvet det løb før, og det har i den grad knebet med at fastholde træningsintensiteten den seneste måned. Så forventningerne er ikke de største. Tænker at jeg må tage det som en oplevelse og nyde distancen, som er min favorit, når formen er til det.

Link to comment
Share on other sites

Restituerer i dag oven på gårsdagens ½marathon, Ørestadsløbet - et løb hvor jeg fik det ubønhørlige svar på, om man ustraffet kan tage 5-7 kg på og samtidig undlade at følge et træningsprogram bare nogenlunde disciplineret.

Det positive var, at det var dejligt solskinsvejr på en stor del af ruten, at jeg løb ganske stabilt de første 18 km, og at der er nogle overraskende smukke grønne områder ned mod Kalvebod Strand og ved lystbådehavnen i Hvidovre.

Jeg lagde meget forsigtigt ud i det kraftige blæsevejr for ikke at syre til for tidligt og klarede de første 13 km uden kriser. Så begyndte jeg at blive irritabel, og det plejer at være et dårligt tegn på de længere distancer. Hunde i for lange snore, haveafbrænding, parkerede biler - ja stort set hvad som helst kunne irritere mig. Men på 15. km virkede det som om, jeg havde overvundet krisen. Men på 18. km begyndte det at knibe med kræfterne, og kun med hjælp af nogle Chris MacDonald-klichéer, som jeg afspillede oppe i hovedet ("no u-turns" udgl. :smile: ) lykkedes det mig at kæmpe mig i mål i min hidtil dårligste ½marathontid, 2:16:52.

Konklusion: Mit reviderede mål var at gennemføre - og det klarede jeg. Men det skal gøres bedre næste gang :superman: .

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle dage med DOMS og manglende motivation kom jeg i gang igen i dag med Fælledpark-fodbold i en time og tre kvarter uden pause. Det var en mærkelig kamp, som fuldstændig vendte, da mit holds bedste spiller fik en rygskade. Han spillede videre, men havde smerter, hver gang han løb, så han forsvandt stort set ud af kampen. Selv mangler jeg noget timing i mine defensive indgreb. I offensiven gik det ok, men det er tydeligt, at jeg har spillet meget mindre end de foregående år. All work and no play...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share