Sign in to follow this  
Hübner2.0

Ny start - igen

Recommended Posts

18. februar: 1 times indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Tæt og intens kamp, på det personlige plan lidt bedre end søndagen før.

21. februar: 5,2 km på cross trainer i Fitnessdk Adelgade, intervalprogram rolling hills. Ikke så udbytterig træning som normalt, men alle løbebånd var optagede.

24. februar: 7,5 km på løbebånd i Fitnessdk Parken, heraf 7 km inkl. warmup i 40:59. Maxpuls registreret til 163, men den var formentlig reelt noget højere. Vægt bagefter 78,6 kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er ekstraordinært arbejdsramt for tiden og måtte derfor springe både et cardiotræningspas og indendørs fodbold ud i sidste uge.

Derfor er der blot følgende at logge:

25. februar: 1 times indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Bedre end længe. Tæt kamp igen.

27. februar: 7,5 km på løbebånd i Fitnessdk Parken, heraf 7 km inkl. warmup i 40:25.

7. marts: 7,5 km på løbebånd i Fitnessdk Adelgade, heraf 7 km inkl. warmup i 40:19. Tempo progredierende til 5:30/km. Ingen sprint til sidst. Maxpuls 190. Vægt bagefter 79,3 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9. marts: 7 km på løbebånd i Fitnessdk Parken.

11. marts: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. God tæt kamp, bedste præstation i denne sæson.

14. marts: 7,5 km på løbebånd i Fitnessdk Parken. Husker ikke øvrige stats fra træningspasset. Vægt bagefter 78,2 kg

18. marts: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Vundet kamp og nogle scoringer, men også nogle graverende fejl, heraf to voldsomt store afbrændere foran frit mål.

21. marts: 6,3 km på løbebånd i Fitnessdk Adelgade. Først 4 km i langsomt progredierende tempo, så ultrakort pause - og så 2 km med hurtig progression. Maxpuls 178. Vægt bagefter 79,7 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

22. marts: Igen på løbebånd i Fitnessdk Adelgade. Ingen stats

Så fulgte der en periode, hvor power walking og træfældning trådte i stedet for de sædvanlige løbe- og fodboldtræningspas. Lige indtil i dag, hvor jeg løb "den sædvanlige rute" til Netto-krydset i Nexø. Pga. de store mængder smeltevand, der gjorde det umuligt at forcere Melåens udløb i den østlige Østersø, løb jeg på tilbagevejen ad stien og Vestre Strandvej, hvilket forlænger ruten en anelse.

Tid: 01:11:58. Og en smuk tur på denne første rigtige forårsdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så gik der sgu lige et halvt år uden updates. Intentionerne har ellers været gode nok, og træningsindsatsen faktisk også ok, men det er ikke lige blevet til noget med logningen.

Et par uger efter min seneste update sagde jeg mit job op for at realisere en gammel drøm om at blive selvstændig. Min direktør var noget rystet, og vi lavede derfor en aftale om, at jeg først stoppede i ansættelsen op til sommerferien. Det var et kæmpe arbejde at afslutte ansættelsesforholdet, overdrage opgaver til efterfølgere osv. Efter sommerferien startede jeg så mit eget lille kommunikationsrådgivningsfirma, og det har jeg ikke fortrudt et sekund.

Træningsmæssigt har den stået på løb og fodbold. Fodboldsæsonen i Fælledparken nærmer sig sin afslutning. Min formkurve har været stigende hen over sæsonen, og de seneste kampe har været særligt gode, intense og meget fysisk betonede. Et minus er dog, at når jeg er ovenpå spillemæssigt, begynder jeg at råbe af mine medspillere. Det er ikke videre god stil, og jeg bliver nødt til at arbejde med det, så råberiet kun bliver af den positive/opmuntrende/anerkendende karakter.

Løb: Tiderne for mine træningspas har på det seneste været bedre end længe. Jeg havde derfor skruet forventningerne til min præstation i dagens Eremitageløb pænt i vejret, men det endte med alletiders dårligste e-løb-tid, 1:27:56. En del af årsagen er, at jeg ikke fik bevæget mig tilstrækkeligt langt frem i feltet ved starten. Derfor kom jeg til at starte sammen med de allerlangsomste. Det kostede i hvert fald to minutter og formentlig også mere, fordi jeg var meget længe om at finde ind i en god rytme. Men derudover må jeg have haft en løbemæssig offday. Forholdene var der ikke noget galt med: Smukt vejr, fint terræn og god plads efter de første 5 km.

Nå, det er bare op på hesten igen. Det sker allerede i aften, hvor indendørs fodbold-sæsonen starter i Svanemøllehallen :bigsmile::alright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starten på årets indendørs-sæson blev som forventet en hård omgang, fordi jeg havde formiddagens Eremitageløb i benene. I forvejen er det altid svært at starte indendørs, fordi boldens opspring er anderledes end udendørs. Dertil kommer, at tempoet ind imellem er noget højere end i Fælledparken. Jeg spillede bagest det meste af timen og havde nogle gode 1:1-aktioner. Til gengæld blev jeg lidt for ofte fanget på støttebenet og glemte også en enkelt gang at dække forreste stolpe.

Onsdag var det for mit vedkommende sidste gang i år med udendørs fodbold. Det var lidt ærgerligt at skulle tage midlertidig afsked med gutterne fra det multietniske sammenrend, jeg spiller i, og jeg glæder mig allerede til at vende tilbage i april 2019. En af de charmerende sider ved at have holdkammerater og modspillere fra Sydamerika, Afrika og Mellemøsten er, at temperamenterne ind imellem kommer i kog. Således også i onsdags, hvor en diskussion om, hvorvidt en bold var i mål eller ej, førte til et regulært slagsmål. Nu havde det ikke den store betydning for kampens udfald, om bolden var inde eller ej, eftersom hændelsen indtraf ved stillingen 8-1, men ikke desto mindre gik bølgerne højt, dog ikke med spark i skridtet denne gang, som det var tilfældet sidste år, da en venezuelaner og en argentiner kom i infight. Vores modstandere i onsdags fik i øvrigt tildelt målet til sidst, så kampens resultat blev 8-2.

Mere fredeligt var det at løbe Kastellet rundt 2 gange mv. i den smukke efterårssol i dag i tiden 46:18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siden sidst har jeg været på efterårsferie med familien i sommerhuset på Bornholm. Dejlig tur med masser af god mad og som følge deraf et par kg ekstra til kampvægten.

Træningen har været følgende:

17. oktober: Løb ad Søndre Mosevej-Hovedgaden-Kannikegårdsvej-Balka og så ad stranden, Hovedgaden og Turistvej hjem. Tid: 50:36

18. oktober: Kort tur ad Smedevej og rundt om Olssonsvej i nordenden. Tid: 32:12

21. oktober: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. 5 mod 5, halvskidt indsats fra min side med bl.a. en meget fæl afbrænder.

24. oktober: 7,2 km på løbebånd i Fitnessdk Parken, heraf 7 km inkl. langsom warmup i 40:33. Maxpuls 172, vægt bagefter 80,4 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Træning siden sidst:

27. oktober: Ultrakort løbetur rundt om blokken. Ingen stats.

28. oktober: 1 times indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Timingen og boldomgangen sidder desværre ikke lige i skabet endnu, det har været sværere end normalt at omstille fra udendørs til indendørs.

30. oktober: Løb 2 x Fælledparken, lidt alternativ rute i forhold til normalen. Ingen nøjagtige stats, da batteriet i pulsuret gik i 0 efter ca. 3 km. Men distancen er ca. 9 km, som blev løbet i ca. 54 min.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dag løb jeg Skovmarathons halvmarathondistance i Store Dyrehave ved Hillerød. Med en rute som udelukkende ligger inde i den smukke efterårsskov er det et af mine absolutte favoritløb, som jeg efterhånden har deltaget i en del gange. Efter et dårligt Eremitageløb havde jeg bange anelser på forhånd, men det gik over al forventning. Jeg cruisede gennem de 21,095 km uden store kriser og sluttede i 2:20:19. Det er efter min personlige målestok en god tid. 6 minutter bedre end sidste år og min bedste halvmarathontid siden VM-løbet i 2014 (eller var det 2015?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update siden sidst:

8. november: Fodbold i Ryparken. Inkl. slagsmål mellem to brushoveder som var uenige om, hvorvidt en situation med kontakt var en reglementeret tackling eller ej.

15. november: 7,5 km løb inkl. warm-up og cooldown i Fitnessdk Parken. Heraf 7 km i 39:57.

18. november: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Ikke nogen videre positiv oplevelse.

22. november: Fodbold i  Ryparken. God kamp hvor jeg efterhånden spillede mig op efter lidt placeringsvanskeligheder i starten. Mod slutningen gik jeg med frem og endte med at score det afgørende mål.

25. november: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Gode tætte kampe, og selv om min egen præstation ikke var fejlfri, var den dog bedre end set længe.

28. november: 6,2 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i Fitnessdk Parken. Heraf 6 km i 34:42. Maxpuls 184. Vægt bagefter 77,4 kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

29. november: 7,2 km løb inkl. warm-up og cooldown i Fitnessdk Søborg. Heraf 7 km i 39:59.

2. december: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen.

5. december: I en julefrokosttæt uge blev det i det mindste til 20 km transportcykling onsdag.

9. december: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen.

10. december: 10,4 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken. Heraf 10 km i 58:41. Vægt bagefter 77,4 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13. december: Fodbold i Ryparken.

16. december: Indendørs fodbold i Svanemøllehallen. Efter nytår sætter jeg indendørs på nedsat blus og prioriterer i stedet at spille udendørs i Ryparken. Det var en ok afslutning med tætte kampe.

19. december: 5 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken. Ingen stats.

20. december: 25 km cykling.

27. december: Ultrakort træningspas med intervalløb på løbebånd i SATS Parken. Ingen stats.

30. december: 10,5 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken. Heraf 10 km i 58:55. Vægt bagefter 79,3 kg.

3. januar: Fodbold i Ryparken. Hård kamp hvor der blev gået til stålet. Og fedt at være i gang igen.

Edited by Hübner2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

7. januar: 7,2 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken, heraf 7 km i 40:55. Følte mig noget tung, men vægten bagefter var under 78 kg.

10. januar: Fodbold i Ryparken. God intens kamp, i alt næsten 2 timer bortset fra diverse spilstop, når folk truede med at udvandre i protest mod dommerkendelser.

13. januar: 7,5 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken, heraf 7 km i 39:46. Vægt bagefter 78,3 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15. januar: 7,6 km løb inkl. warm-up og cooldown på løbebånd i SATS Parken, heraf 7 km i 39:41. Vægt 77,5 kg. Bagefter følte jeg mig mere overskudsagtig end længe og tænkte, at hvis jeg kunne undgå sygdom og skader, ville det ikke være urealistisk at præstere nogle væsentlige forbedringer i løbet af året.

Men som bekendt: Don't jinx! Da jeg torsdag eftermiddag var på vej hjem fra arbejde på cykel måtte jeg i det glatte føre katastrofedreje skarpt til højre pga. en hvid varevogn, som ud af det blå drejede til højre lige foran mig uden overhovedet at orientere sig - og uden at stoppe efterfølgende. Jeg røg ned på asfalten og fik skrammer på arm, knæ og fod, men da mit hoved havnede meget få centimeter fra varevognen, var jeg mest af alt noget rystet. Dog ikke nok til at jeg efter at have renset sårene kunne finde ud af at blive hjemme fra fodbold. Mentalt var det rigtig godt at være i Ryparken med fodboldslænget, men bagefter hævede foden en hel del, og den er ikke i orden endnu.

I dag vovede jeg at tage 6 km på crosstrainer i SATS Parken. Intervalprogram rolling hills. Vægt bagefter 78,9 kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Styrtet den 17. januar har desværre kostet en del, men jeg bevæger stille og roligt tilbage.

29. januar: Kort træningspas på crosstrainer. Ingen stats.

4. februar: 7,2 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 7 km inkl. warm-up i 40:55

7. februar: Fodbold i Ryparken. Dårlig præstation med flere upræcise afleveringer og mistimede defensive indgreb.

12. februar: 5,2 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 5 km inkl. warm-up i 28:23.

17. februar: 7,3 km på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 40:31. Vægt bagefter 78,5 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag den 18. februar blev jeg ramt af en djævelsk maveinfluenza, som i praksis varede resten af ugen.

26. februar: Back on track med 7,3 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 7 km inkl. warm-up i 41:22. Vægt bagefter 77,8 kg. Jeg er sat noget tilbage, dels pga cykelstyrtet i januar, dels pga. den dumme maveinfluenza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu godt på vej tilbage til januarformen:

28. februar: 7,5 km på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 40:22. Vægt bagefter: 77,4 kg.

5. marts: 7,5 km på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 39:56. Maxpuls 178. Vægt bagefter: 76,7 kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

7. marts: Løbebånd i SATS Parken. Husker ikke stats ud over at vægten bagefter var 77,4 kg.

11. marts: 7,5 km på løbebånd i SATS Glostrup. Heraf 7 km inkl. warm-up i 39:57. Maxpuls 177.

14. marts: 5,2 km på løbebånd i SATS Parken. Heraf 5 km inkl. warm-up i 28:33. Fuldstændig ubesværet. Progression i tempo til 5:10/km. Vægt bagefter 77,5 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

19. marts: 7,5 km på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 39:48. Maxpuls 177. Vægt bagefter 77,0 kg.

20. marts: 7,5 km på løbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km inkl. warm-up i 39:45. Maxpuls 170. Forbløffende ubesværet, måske var båndet ikke kalibreret korrekt. Vægt bagefter 77,3 kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

21. marts: 5,2 km på løbebånd i SATS Parken. Tid lidt over 28 min. Efter 3 km mærkede jeg en ømhed i højre læg, men løb videre en anelse besværet.

27. marts: Havde endelig mulighed for et langt træningspas på løbebånd, men efter præcis 3 km fik jeg ud af det rene ingenting noget, der føltes lige som et trælår i højre læg. Formentlig en let fiberskade. Samme sted som torsdagen før, men så meget værre, at jeg ikke kunne løbe videre. Måske var det et tegn om at prioritere cykeltræning. Jeg har sagt ja til en landevejstræningsweekend med nogle venner på Bornholm i slutningen af april. Planen er, at vi skal ud på 80-90 kuperede km pr. dag i tre dage. Så jeg må hellere få nogle km i benene.

30. marts: 25 km cykling - Klampenborg og Lyngby

3. april: 26 km cykling - til Mølleåens udløb og retur. Distancerne har været korte - men jeg vil ikke lege med ilden mht. fiberskaden. For nogle år siden gik jeg i gang for hurtigt med den konsekvens, at skaden vendte tilbage med fornyet kraft, hvorefter det varede 8-9 uger, før jeg kunne træne 100 % igen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var i den grad arbejdsramt op til påskeugen, men fik revancheret mig lidt på Bornholm i sidste uge.

16. april: 47 km cykling, bl.a. den djævelske stigning fra Saltuna til Randkløve.

19. april: 52 km cykling, heraf de 42 km egentlig træning med stigninger op mod Almindingen og efterfølgende landevejstons direkte ind i østenvinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

25. april: 27 km cykling Sydbornholm (vestligt vendepunkt Vestre Sømark)

26. april: 86 km cykling Nordbornholm. 1150 højdemeter.

27. april: 57 km cykling Vest- og Midtbornholm, herunder Almindingen

28. april: 30 km cykling Nordbornholm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update fra de seneste uger:

11. maj: Løb Kastellet x 2 i 47:59

15. maj: Fodbold i Fælledparken

20. maj: En blanding af landevejsløb, løb på strand og klatring i granitsten ved Arnager. Tid 37:14

22. maj: Fodbold i Fælledparken

28. maj: Løbløbebånd i SATS Parken. Heraf 7 km i 40:35.

29. maj: Fodbold i Fælledparken

3. juni: 24 km transportcykling

8. juni: 43 km cykling Melby-Gilleleje

9. juni: 79 km cykling Gilleleje-Græsted-Esbønderup-Fredensborg-Dageløkke-Strandvejen-hjem

12. juni: Fodbold i Fælledparken

23. juni: Løb ad improviseret rute Østre Anlæg og Kastellet mv. i 34:27

25. juni: Løb Kastellet i 34:44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lidt highlights siden sidst - for mere end 3 måneder siden:

8. juli: Løb Kastellet. 34:16

10. juli: Fodbold i Fælledparken

13. juli: Løb, ukendt rute. 47:27

23. juli: Løb ned og op ad stigningen ved Buti: 27:27

24. juli: Løb ned og op ad stigningen ved Buti. 26:04

26. juli: Løb ned og op ad stigningen ved Buti: 28:36

30. juli: Løb ned og op ad stigningen ved Buti. 28:02

1. august: Løb ned og op ad stigningen ved Buti. 27:07

9. august: Løb Kastellet x 2. 47:28

14. august: Fodbold i Fælledparken

19. august: Ultrakort løbetræningspas. 25:46

20. august: Løb Kastellet x 2. 46:30

21. august: Fodbold i Fælledparken

25. august: Løb Kastellet. 34:37

27. august: Løb Kastellet. 34:03

28. august: Fodbold i Fælledparken

3. september: Løb rundt om søerne plus tillæg. 44:15

4. september: Fodbold i Fælledparken

6. september: Løbløbebånd i SATS Parken. Ca. 7 km

11. september: Løbløbebånd i SATS Parken. Ca. 7 km.

13. september: 35 km cykling Nivå-Østerbro.

15. september: CPH Half i 2:30:38, vistnok dårligste halvmaratontid nogensinde. Så det må have været lidt af en offday, for jeg led meget på de sidste 4 km. Men et meget velorganiseret løb og en god oplevelse indtil det begyndte at gøre ondt. Foretrækker dog at løbe langt i skoven, hvor ruten ikke er flankeret af overgearede kvinder, der hujer og skriger, som om de var til mandestrip.

16. september: 15 km transportcykling Brøndby-Østerbro

18. september: Fodbold i Fælledparken med pulsur. Spilletid 1:06, tilbagelagt distance 4,05 km

21. september: Løb Fælledparken. 39:54

25. september: Fodbold i Fælledparken

28. september: Kort løbepas. Ingen stats

1. oktober: 5,25 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 5 km inkl. warmup i 28:36.

3. oktober: 6,1 km på løbebånd i SATS Parken, heraf 6 km inkl. warmup i 35:41. Vægt bagefter 79,2 kg.

6. oktober: Eremitageløbet i 1:22:35. En fed oplevelse i smuk efterårssol. Startede langt fremme, da jeg skulle hurtigt videre bagefter og blev båret frem på de første kilometer. Siden måtte jeg aktivt sætte tempoet ned for ikke at gå helt død til sidst. Det lykkedes, og tiden var en væsentlig forbedring i forhold til sidste år.

Edited by Hübner2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this