Sign in to follow this  
Hübner2.0

Ny start - igen

Recommended Posts

Dele af dagens træning fremgår allerede af Arnes log. Men for lige at opsummere - det var 90 min. Spinning Elite i Fdk Royal m. Kim. "Det hårdeste af det hårde," introducerede maestro timen (eller rettere de 90 minutter) fra podiet. Det var første gang, jeg kørte lige præcis den time - men det bliver ikke sidste gang :bigsmile: . Kims timer er no-nonsense timer med klar tale fra første færd, fx: "Ét minut er væk, der er en time og 29 minutter tilbage" :laugh: .

Seancen blev bygget op som en 180 km enkeltstart på Lanzarote. Har aldrig været der, men det må være et fascinerende sted, og hvis der er én, der har et godt tilbud omkring nytår, er jeg absolut modtagelig.

Det er første gang, jeg har kørt 180 km på 90 min. :wink: . Ikke desto mindre gik det rigtig godt. Jeg havde ikke oplevelsen af at have gode ben fra starten, men fik disponeret fornuftigt. Hvis det havde været landevejskørsel, havde jeg nok siddet nede bag i gruppettoen på de første tre fjerdedele, hvorefter jeg ville have vundet gruppettoens spurt.

Næste træningspas bliver nok bare nogle få km løb på søndag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagens træning var løb 49:20 min., distance ukendt.

:heartpump: average 168

:heartpump: max. 189

En god tur der gør, at ugen er godkendt mht. cardiotræning. Bliver nødt til at prioritere styrketræningen højere de sidste dage inden det bliver sommerferie - yeah :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var i går til endnu en opfølgningssession med træningsvejleder i Fdk Adelgade. Nåede efter kort samtale om kost og træning at køre det meste af fullbody programmet igennem, inden jeg skulle videre til fodbold i Fælledparken. Vi spillede 1 time og 50 minutter uden pause. En super kamp på et lidt højere niveau end normalt - måske lige bortset fra træfsikkerheden foran mål :laugh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pyt, det er en uvæsentlig detalje.

Ja, når man nu er så heldig ikke at være prof m. bonusaflønning for antal scoringer, så er det til at leve med :smile: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I går nåede jeg lige en gang turbostyrketræning i Fdk Falkoner Plads. Det var dog så meget turbo, at det nok er lidt af en overdrivelse at kalde det træning.

Tog revanche i formiddags med 1 t. Spinning Elite og 1 t. Spinning Øvet hos Chris MacD i Fdk Nygårdsvej. Første time var vanvittigt hård, havde ikke sovet så meget og var stadig lidt mærket oven på et smæld, jeg fik mod højre læg i løbet af fodboldkampen i onsdags. Var ind imellem ikke helt sikker på, at jeg skulle komme levende gennem timen. Men det lykkedes, og heldigvis var intensiteten i anden time på et lidt lavere niveau.

I alt 113 minutters effektiv træning.

:heartpump: average 1. time: 162

:heartpump: max. 1. time: 177

:heartpump: average 2. time: 141

:heartpump: max. 2. time: 179

I øvrigt superfed musik Chris havde med i dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er lidt sent ude med opdateringen, men jeg var totalt færdig, da jeg kom hjem i går efter 1 t. Spinning Øvet og 1 t. Spinning Elite hos Chris i Fdk Nygårdsvej. Det var sidste spinning inden sommerferien, så motivationen var helt ok. Men jeg havde alligevel lidt svært ved at følge udmeldingerne konsekvent og havde følelsen af at skulle bruge længere tid til recovery efter intervallerne end de fleste. Og det er bare ikke godt nok...

Ved elitetimens start sagde Chris, at "det her bliver en dræber". Det havde han ret i. Jeg kunne i hvert fald ikke holde til at sætte mig i sofaen derhjemme bagefter for at se Tour de France sammendraget fra Eurosport. Inden første reklameblok var jeg væk - og vågnede radbrækket et par timer senere.

Var i øvrigt ude for den lidt besynderlige oplevelse, at der på et af herretoiletterne på Nygårdsvej lugtede umiskendeligt af røget makrel. Nu lugter der jo af meget forskelligt på Nygårdsvej, og folk indtager mange ting for at opretholde diverse balancer. Er røget makrel præstationsfremmende? Så må jeg vist hellere se at komme ned til fiskehandleren :laugh: .

:heartpump: average 1. time: 142

:heartpump: max. 1. time: 175

:heartpump: average 2. time: 173 (det tal undrer jeg mig nu lidt over, 163 er mere sandsynligt)

:heartpump: max. 2. time: 179

I morgen starter sommerferien :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er ikke så meget online for tiden, så der går lidt tid mellem opdateringerne.

Siden sidst har jeg løbet tre gange, alle delvis på stranden :smile: .

Data om distancer, tider og puls ligger selvfølgelig i sommerhuset nu... Men det har været superfedt, især at løbe et par gode lange ture på 11-12K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hjemme igen efter fire fede uger i sommerhuset på Bornholm. Det blev til 11 x løbetræning, lidt færre træningspas end planlagt, men jeg tillod mig nogle af dagene at spille strandtennis og kaste mig i bølgerne :sun: .

Træningsfacts:

12.07.: Snogebæk Havneløb-ruten 31:59

:heartpump: average 172

:heartpump: max. 184

13.07.: Dueodde (hjem ad stranden) 1:04:39

:heartpump: average 153

:heartpump: max. 179

15.07.: Nexø, Netto-krydset (hjem ad stranden) 1:11:22

:heartpump: average 163

:heartpump: max. 180

20.07.: Havneløb-ruten (regnvejrsvariant) 32:41

Fejl på pulsmålingen

22.07.: Havneløb-ruten 30:52

:heartpump: average 177

:heartpump: max. 188

Var ekstra tændt den dag :bigsmile:

25.07.: Balka (minus strand) 35:31

:heartpump: average 173

:heartpump: max. 181

27.07.: Smedevej inkl. stranden 25:39

:heartpump: average 172

:heartpump: max. 182

30.07.: Balka (minus strand) 35:27

:heartpump: average 173

:heartpump: max. 181

02.08.: Havneløb-ruten 31:45

:heartpump: average 173

:heartpump: max. 184

05.08.: Balka (minus strand) 36:40

:heartpump: average 172

:heartpump: max. 181

06.08.: Havneløb-ruten 31:07

Fejl på pulsmålingen.

Har endnu ingen data vedr. distancerne; men der er efterhånden ingen undskyldninger for ikke at opmåle ruterne.

Efter at have tømt bilen for bagage i dag løb jeg ud til Damhussøen og søen rundt i en god frisk brise. Kunne godt mærke, at det var længe siden, at jeg havde taget så lang en tur. Kom derudover i tanke om, at jeg ikke have drukket andet end kaffe hele dagen. Så det holdt lidt hårdt hen imod slutningen.

Tid: 1:17:33

:heartpump: average 160

:heartpump: max. 183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er sprunget ind i uge 9 i iform.dk's 12 ugers træningsprogram "Kom i form til en halvmarathon". Ifølge programmet skulle dagens træningspas bestå af 30 min. løb, 1 min. gang, 15 min. løb og endelig 2 min. gang.

Jeg løb derfor en af mine faste ruter, nemlig den gennem bl.a. Frederiksberg Have og Søndermarken. Det meste af turen foregik i øsende regnvejr, men det endte alligevel med en ok tid, 45:36. Sørgede pligtskyldigt for at løbe yderligere 24 sekunder, så træningsprogrammet blev overholdt :innocent: .

:heartpump: average 174

:heartpump: max. 184

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spillede i dag fodbold i ca. 2 timer uden pause i Fælledparken. Det var en heelt vild fed kamp med meget pænt spil op ad banen og intens fight i forsvaret, hvor jeg spillede næsten hele kampen. Havde bl.a. et par gode indgreb over for en ung driblekonge. Og så vandt vi efter en meget lige kamp, der først blev afgjort til allersidst :bigsmile:

Banen var perfekt præpareret af en heftig regnbyge lige før kampen, og Københavns Kommune havde endda været en tur i Fælledparken med havetraktoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er som tidligere skrevet hoppet ind i uge 9 i iform.dk's 12 ugers træningsprogram til ½marathon. Op til denne uge havde jeg planlagt, at de tre træningspas skulle ligge mandag, tirsdag og søndag. Men tirsdag glemte jeg at løbe:hmmm: (det var ikke en gang manglende motivation), så der var ikke andet at gøre end at tage tirsdagstræningspasset i dag og så indhente det tabte ved at tage fire træningspas i næste uge.

Jeg har samtidig haft svært ved at få prioriteret styrketræningen, så planen i dag var at køre ud i Fdk Nygårdsvej og styrketræne samt løbe en tur fra Nygårdsvej og ud i Nordhavnen.

Det blev ikke til så meget styrketræning, kom til Nygårdsvej noget senere end planlagt (kom til at tilbyde min ex-kones nye mand at hjælpe med at sætte et skab op), men de 50 min. løb + 2 min. gang gennemførte jeg. Fed tur i øvrigt helt ud til vendepladsen, hvor der er udsigt over Øresund til Sverige.

Tid: 50:37

:heartpump: average: 174

:heartpump: max.: 181

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pga. det glemte træningspas tirsdag måtte jeg tage søndagens løbetræning i dag. Ifølge træningsprogrammet skulle jeg løbe 65 min., men jeg valgte at løbe lidt længere, idet jeg tog den samme tur til Damhussøen og rundt om søen og hjem igen, som jeg løb den 9. august.

Tiden i dag blev 1:15:38

:heartpump: average 163

:heartpump: max. 182

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dag skulle jeg ifølge træningsprogrammet løbe 50 min. Jeg valgte at løbe en af mine tilbagevendende ruter, nemlig den gennem Frederiksberg Have og Søndermarken. Jeg løber for tiden ruten på 45-46 min., så jeg tænkte, at jeg kunne supplere med nogle minutter her i kvarteret for at nå op på de 50 min.

Forud for træningspasset var det store spændingsmoment, hvilken indflydelse manglende restitution ville få på præstationen. Jeg havde jo løbet 50 min. søndag og 75 min. mandag. Resultatet blev, at jeg løb selve ruten i 46:37, dvs. mere end et minut langsommere end for nogle dage siden.

Som planlagt supplerede jeg med i en lile rundtur i kvarteret, så jeg kom op på de 50 minutter :innocent: .

:heartpump: average 159

:heartpump: max. 174

Jeg får desværre ikke tid til at træne igen før på fredag. Så nu får jeg restitution for alle pengene :smile: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kørte i dag første spinningtime siden 9. juli, og det blev ikke en helt almindelig time. Det var en 90 min. Spinning Elite hos Kim G. i Fdk Royal, og jeg var virkelig tændt og samtidig lidt usikker på, hvor langt kræfterne ville række efter 1½ måned med udelukkende løbe- og styrketræning samt en lille smule fodbold.

Lidt efter den første halve time var der lidt uro lige bag mig, og da jeg vendte mig om, så jeg, at det postblødte ned ad benet på en af deltagerne. Det viste sig, at hans venstre pedal var knækket, netop da vi skulle lave en stående acceleration, og at der ved pedalbruddet var revet en 14-15 cm lang flænge i mandens underbens inderside. Flængen må have involveret en arterie, for der var pludselig blod over det hele - og fri indsigt i, hvad der gemmer sig under huden i et sådant venstre ben.

Vi lever i en tid, hvor man taler meget om individualitet, intolerance og væren-sig-selv-nærmest. I det lys var det utrolig positivt at opleve, hvordan folk - med Kim i spidsen - prompte strømmede til for at hjælpe den skadede mand (som jeg kun kender af udseende) med at standse blødningen, ringe til pårørende, tilkalde ambulance, berolige, tørre blod op osv. Det var også positivt, at de, der hurtigt kunne se, at der var tilstrækkeligt med hjælp til den "forulykkede" fyr, holdt sig lidt på afstand.

Jeg er ikke i tvivl om, at det må have været super ubehageligt for den uheldige helt, som nu sikkert ligger derhjemme med X antal sting i underbenet. Men det rokker ikke ved, at spinning mht. uheld er en skånsom motionsform. Det er første gang i ca. 15 år, at jeg oplever, at nogen kommer til skade til en spinningtime. Forrige gang det skete, var det en kvindelig skuespiller i kategorien glad, frodig pige, der faldt af cyklen med et brag.

Nå, men tilbage til dagens drama: Da den skadede mand var blevet hentet af ambulancen, genoptog Kim timen.

Jeg har ingen valide pulsdata; i dag var der lige som andre ting, der var vigtige end at huske at starte og stoppe pulsuret på de rigtige tidspunkter.

Jeg ved ikke, om vores skadede ven er på MOL - men uanset vil jeg ønske god bedring :superman: og forhåbentlig på gensyn til spinning om nogle uger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ifølge mit træningsprogram skulle jeg i dag løbe 50 min., men da regnen væltede ned, valgte jeg at køre ud i Fdk Nygårdsvej for dels at styrketræne, dels at tage en lang tur på cross trainer som erstatning for løbeturen.

Det blev til 8 min. opvarmning på cross trainer, derefter styrketræning med primært fokus på overkroppen - og til sidst 46 min. på cross trainer plus et par cool down minutter, hvilket medvirkede til, at jeg nåede at forbrænde over 500 kalorier :smile: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ifølge løbetræningsprogrammet skulle jeg i dag løbe 70 min.

Jeg ville gerne endnu en gang teste, hvor meget manglende restitution egentlig betyder for præstationerne. Så jeg valgte at løbe den sædvanlige rute gennem Frederiksberg Have og Søndermarken og så hjem, hvor jeg ville tage en mellemtid for derefter at løbe videre op til de i alt 70 min.

"Mellemtiden" blev 46:49, dvs. sæsonens langsomste, men jeg kunne også mærke, at jeg havde gårsdagens tur på cross traineren i benene.

I alt løb jeg 1:10:50.

:heartpump: average 165

:heartpump: max. 185

Det er i øvrigt tydeligt for enhver, at DHL Stafetten nærmer sig. Frederiksberg Have og Søndermarken er for tiden fyldt med løbere, der lige skal nå ud på 2-3 træningsture, inden de om en god uges tid skal konkurrere med kolleger og venner i Fælledparken og omegn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så er der mindre end en uge til DHL Stafetten, og det kan ses i Frederiksberg Have og Søndermarken. Det vrimler med løbere, og hvis jeg ikke selv var en af dem, ville jeg sætte mig på en bænk og studere de mange forskellige former for løbestil.

Jeg skulle i dag løbe i alt 51 min. og valgte (surprise :smile: ) at løbe den faste tur, tage en mellemtid uden for min opgang og så løbe videre for at opfylde "kravet" om 51 min.

Det var en rigtig god tur med selve ruten i sæsonrekordtid 44:50, næsten to minutter hurtigere end i søndags.

I alt løb jeg 51:01

:heartpump: average 161

:heartpump: max. 186

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det har været lidt tungt med opdateringerne på det sidste.

I lørdags løb jeg ca. 32 min., har ingen data om distance og puls. Det var en hård tur, men det var også det første jeg gjorde om morgenen. Og det er ikke min force at løbe om morgenen.

I går aftes var jeg med arbejdet til DHL Stafetten. Løb de 5 km i 25:58, hvilket jeg er ok tilfreds med. Jeg løb mig ikke ud, der var på fjerde og femte kilometer simpelt hen ikke plads nok til at overhale. I øvrigt et super arrangement igen i år.

:heartpump: average 184

:heartpump: max. 193 (sæsonens højeste)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ifølge løbetræningsprogrammet skulle jeg i dag løbe 45 min., så det passede lige med den sædvanlige tur gennem Frederiksberg Have og Søndermarken. Men jeg ville have noget forandring og valgte derfor at løbe tour de Lindevangsparken og Grøndalsparken. Selve ruten løb jeg i 42:02, og efter at have forlænget med en sløjfe rundt om Lollandsvej endte jeg i 45:14.

:heartpump: average 160

Der var fejl på målingen af maxpulsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siden sidst har jeg i dag løbet 32 min. i Aalborg på en kuperet rute rundt i de grønne områder ved Aalborgtårnet samt Mølleparken.

Fik dermed løsnet op efter ½marathon "Skovløberen", som jeg gennemførte i søndags. "Skovløberen" foregår på en rute ved Hvalsø og passerer Sjællands højeste punkt, Gyldensløves Høj. Det går HELE TIDEN enten op eller ned, og store dele af ruten er placeret på smalle, mudrede spor med snublerødder, brændenælder og skærver. I forhold til en alm. ½marathon er det en sindsygt hård tur, og jeg måtte allerede efter de første 7-8 km disponere mine kræfter sådan, at de stejleste stigninger var power walking. Endte med at komme i mål i den helt igennem elendige tid 2:28:33. Nu har jeg prøvet det løb. Og solen skinnede noget af tiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg halser lidt bagefter med opdateringerne pga. travlhed med job og andre aktiviteter :smile: .

I mandags løb jeg 35 min. i Nivå og nærmeste omegn med en gennemsnitspuls på 168.

I går ville jeg have løbet noget længere, men efter at være blevet fuldstændig totalt gennemblødt på cykelturen hjem fra arbejde valgte jeg at tage bilen en tur i Fdk Sydhavn i stedet. Det var første gang, jeg prøvede Sydhavn-centret. Det var ok og skal nok få chancen en anden gang. Pga travlhed nøjedes jeg med 45 min. på cross trainer.

På lørdag skal jeg løbe Almindingsløbet på Bornholm. Det er mit absolutte yndlingsløb, og jeg glæder mig helt vildt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag løb jeg Almindingsløbet, og det var stort set lige så fedt, som jeg havde drømt om... Måske lige bortset fra, at jeg var næsten 5 minutter langsommere om at løbe de 8 kuperede kilometer end det, der var min målsætning i begyndelsen af maj. Anyways, det var en super oplevelse, et rigtigt feel good løb, hvor jeg fik disponeret kræfterne perfekt og kom hjem i 44:44. Der var 830 deltagere, det højeste antal siden 1980. Henrik Jørgensen var starter, og inden han sendte os alle af sted, sagde han, at Almindingsløbet er Danmarks smukkeste motionsløb. Jeg kan ikke være mere enig.

:heartpump: average 174

:heartpump: max. 190

Søndag blev det til 75 min. power walking; ville egentlig helst have løbet tilsvarende, men en kombination af behov for restitution og mangel på rent løbetøj i sommerhuset gjorde udslaget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det bliver ikke til så meget i disse dage, men har dog "glemt" at føre ind i loggen, at jeg onsdag aften spillede fodbold i Fælledparken ca. 45 min. Det var alt, hvad vore modstandere behøvede for at vinde 10-0. Resultatet er måske en medvirkende årsag til, at jeg ikke følte den store trang til at opdatere loggen onsdag aften. Og heller ikke i går aftes. Jeg skal se at komme i gang med løbetræningen igen :superman: , så jeg kan blive klar til E-løbet på næste søndag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this