Ny start - igen


Hübner2.0
 Share

Recommended Posts

I går kørte jeg den fedeste spinningtime i laang tid. Det var en 90 min. time i Fitdk Falkoner. Mads havde fået en guest star, der normalt er i Fitness World, til at tage timen. Jeg fik aldrig fat i hans navn, men han var en super god instruktør - synes jeg :clap: . Der var hele vejen igennem en idé med træningen, og der var et passende mix mellem intervaller og udholdenhedstræning. De mange triatleter, der var tilstede i salen, så også tilfredse ud.

Data:

81 min.

:heartpump: max. 181

:heartpump: avg. 157

Det har ligget lidt tungt med at få prioriteret styrketræningen, men i går skulle det være. Alt var lagt til rette, spinningtimen startede først relativt sent, så der var masser af tid forinden. Men så lige før jeg skulle ud ad døren, skulle jeg lige rense afløbet under håndvasken på badeværelset. Hvad skete der? Tja, jeg havde næppe fået skruet afløbet fra hinanden, før jeg opdagede, at det var nærmest totalt eroderet... det smuldrede bogstavelig talt for øjnene af mig. Så det blev igen ikke til nogen styrketræning :unhappy: .

Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg den fedeste spinningtime i laang tid. Det var en 90 min. time i Fitdk Falkoner. Mads havde fået en guest star, der normalt er i Fitness World, til at tage timen. Jeg fik aldrig fat i hans navn, men han var en super god instruktør - synes jeg :clap: . Der var hele vejen igennem en idé med træningen, og der var et passende mix mellem intervaller og udholdenhedstræning. De mange triatleter, der var tilstede i salen, så også tilfredse ud.

Data:

81 min.

:heartpump: max. 181

:heartpump: avg. 157

Det har ligget lidt tungt med at få prioriteret styrketræningen, men i går skulle det være. Alt var lagt til rette, spinningtimen startede først relativt sent, så der var masser af tid forinden. Men så lige før jeg skulle ud ad døren, skulle jeg lige rense afløbet under håndvasken på badeværelset. Hvad skete der? Tja, jeg havde næppe fået skruet afløbet fra hinanden, før jeg opdagede, at det var nærmest totalt eroderet... det smuldrede bogstavelig talt for øjnene af mig. Så det blev igen ikke til nogen styrketræning :unhappy: .

Hej Hübner,

Som sædvanlig en fornøjelse at læse dine indlæg her.. Jeg skal lade gå videre til Thomas Veje Olsen at hans indsats var værdsat :4thumbup:

Nu var det jo ikke meningen at han skulle afsløre, hvor han normalt slår sine instruktør-folder - i virkeligheden var han gæstestjerne fordi han er race director for det meget spændende Challenge Copenhagen Ironman distance triathlonstævne der kommer til København til sommer. Mit sene 90 minutters hold er jo i virkeligheden et åbent klub-arrangement for KTK86 (hvor Thomas og jeg begge er medlemmer). Det er bla. KTK86 der betaler instruktørerne. Derfor har jeg gjort en dyd ud af at krydre holdet med triathlon-relevante gæsteinstruktører. Dét forklarer de mange skift i instruktør-sædet, og hvorfor jeg også selv kører med på holdene selv om jeg tilsyneladende ikke kan overkomme at sidde i instruktørsædet :smile: (Kim Greisen er i øvrigt én af de instruktører der står på listen til de kommende 2 måneders onsdagshold).

Egentlig er jeg lidt nysgerrig på feedback på netop dette med at variere instruktørerne på timen, og du er jo god til at give konstruktiv feedback så; hvad er din holdning - giver det kærkommen variation eller betyder det irriterende ustabilitet og usikkerhed i forventningerne?

Mvh Mads

Link to comment
Share on other sites

Hej Hübner,

Som sædvanlig en fornøjelse at læse dine indlæg her.. Jeg skal lade gå videre til Thomas Veje Olsen at hans indsats var værdsat :4thumbup:

Nu var det jo ikke meningen at han skulle afsløre, hvor han normalt slår sine instruktør-folder - i virkeligheden var han gæstestjerne fordi han er race director for det meget spændende Challenge Copenhagen Ironman distance triathlonstævne der kommer til København til sommer. Mit sene 90 minutters hold er jo i virkeligheden et åbent klub-arrangement for KTK86 (hvor Thomas og jeg begge er medlemmer). Det er bla. KTK86 der betaler instruktørerne. Derfor har jeg gjort en dyd ud af at krydre holdet med triathlon-relevante gæsteinstruktører. Dét forklarer de mange skift i instruktør-sædet, og hvorfor jeg også selv kører med på holdene selv om jeg tilsyneladende ikke kan overkomme at sidde i instruktørsædet :smile: (Kim Greisen er i øvrigt én af de instruktører der står på listen til de kommende 2 måneders onsdagshold).

Egentlig er jeg lidt nysgerrig på feedback på netop dette med at variere instruktørerne på timen, og du er jo god til at give konstruktiv feedback så; hvad er din holdning - giver det kærkommen variation eller betyder det irriterende ustabilitet og usikkerhed i forventningerne?

Mvh Mads

Hej Mads

Tak for tilbagemeldingen, det er kun hyggeligt, at du kigger indenfor i min log. Jeg har været syg nogle dage og har derfor ikke været herinde siden jeg-ved-ikke-hvornår :blush: .

Jeg synes selv det har fungeret godt med lidt variation på podiet. Nu har jeg ikke kørt så mange af dine timer, men de to gange, hvor jeg har oplevet, at du har valgt at have en guest star (og ikke har været tvunget til det pga sygdom :devil: ), har det været super :smile: . Det jeg synes er vigtigst, er at jeg oplever, at der ligger nogle tanker om træningsudbytte bag disponeringen af timen.

Nu du lige frem spørger efter feedback, vil jeg da lige nævne, at onsdagstimen er skæmmet af snak på de billige rækker bagest og næstbagest. Der er nogen, der snakker i ét væk, og det gør det sværere at fokusere 100% på træningen.

vh Claus

Link to comment
Share on other sites

... Nå men altså jeg blev syg midt i sidste uge og er først kommet i gang med træningen i dag.

Har også glemt at opdatere med to spinning øvet timer, som jeg kørte i mandags i Fitdk Falkoner.

I dag fik jeg for første gang i 2010 gennemført en ordentlig gang styrketræning :smile: . Og kan mærke, at sygedagene har medført et formdyk, som jeg selvfølgelig bare må se at få gjort noget ved.

Link to comment
Share on other sites

Blød start i dag på cardiotræningen efter sygdomsperioden med en enkelt time spinning basis m instruktør Anne i Fitdk Royal. Det var en meget enkel time, og på en eller anden måde får Anne mig næsten altid motiveret til at yde ekstra.

Jeg registrerede 50 min. effektiv træning.

:heartpump: max. 179

:heartpump: avg. 158

Dejligt at være i gang igen, foreløbig er jeg klar til 90 minutters timen i morgen hos Mads eller en af hans udmærkede guest stars :smile: .

Link to comment
Share on other sites

I dag lykkedes det så endelig at kombinere styrketræning og spinning sådan, som jeg gerne vil :smile: . Skal måske bare 5-10 min. tidligere ud af døren, så jeg kan nå lidt mere styrke.

Spinning var 86 min. med Mads på podiet (ingen guest star i dag). Det var en udmærket time, hvor jeg var særligt begejstret for et 30 minutters interval med både siddende og stående accellerationer.

Da jeg kom hjem, var der kommet en mail fra Fitdk med et link til et spørgeskema. Jeg gik i gang med at besvare, men et godt stykke vej inde i besvarelsen var der en fejl, hvorefter det var umuligt at komme videre. Hmm :nonono: .

Pulsen i dag var max. 178 og average 156.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update:

Tirsdag kørte jeg en time spinning basis og en time spinning øvet i Fitdk Royal. Havde glemt pulsuret, men det var to rigtig gode timer. Anne, som var på podiet, har en helt særlig evne til at motivere mig.

Onsdag blev det til lidt styrketræning samt 90 min. spinning med guest star Anders Glæsel som instruktør i Fitdk Falkoner. Glimrende time som var godt struktureret - og som rent faktisk varede 90 min., eller 93 for at være helt præcis :smile: .

:heartpump: max. 174

:heartpump: avg. 153

Fredag fik jeg også trænet noget styrke, hvorefter jeg kørte 1 time spinning elite og 1 time spinning øvet i Fitdk Falkoner med Benjamin på podiet. To teknisk krævende timer, hvor jeg var så træt til sidst, at jeg havde svært ved at holde koncentrationen.

Første time, spinning elite, 54 min.

:heartpump: max. 177

:heartpump: avg. 154

Anden time, spinning øvet, 54 min.

:heartpump: max. 160

:heartpump: avg. 149

Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg en gang quick spin plus en time spinning øvet i Fitdk Gentofte m. instruktør Heidi, som absolut er en af de bedre på podiet.

Quickspinningen var på 27 min., og jeg havde fejl på pulsuret.

Spinning øvet bød på 51 minutters effektiv træning.

:heartpump: max. 183

:heartpump: avg. 162

- så det var en supertime :smile: .

Link to comment
Share on other sites

I dag gjorde jeg comeback i SATS efter godt og vel tre års fravær. Jeg skiftede i sin tid til Fitdk, fordi nogle af de bedste spinninginstruktører i SATS havde ladet sig lokke over til hovedkonkurrenten, og nu skifter jeg tilbage igen, fordi nogle af de bedste spinninginstruktører i Fitdk af forskellige årsager er gået den modsatte vej. Jeg vil de næste to-tre måneder være medlem af begge kæder, så indtil det rigtig bliver udendørssæson, vil der være gode muligheder for at opsøge det bedste af det bedste.

Det nyoprettede SATS-medlemskab indebar i dag, at jeg for første gang siden foråret 2009 kørte to spinningtimer hos Thomas-Martin. Det var i SATS Frb. Svømmehal, og det var to super super timer :bigsmile: . Kun én ting undrede mig, og det er, at salen ikke var fyldt.

Første time:

52 min.

:heartpump: max. 181

:heartpump: avg. 154

Anden time var en pulse/activio-time med 51 min. effektiv træning. Pga. pulse-konceptet har jeg ikke andre pulsdata, end at jeg var oppe i 94% af max.

Link to comment
Share on other sites

Nåede kun alt for lidt styrketræning før det var tid til dagens to spinningtimer i Fitdk Falkoner. Første time med Keld der havde genfundet Tiësto til finalen :smile: .

Jeg var godt kørende i første time, men havde lidt problemer med at finde de rigtige pulszoner i time 2. Men ok træning alt i alt.

Time 1, spinning øvet, 50 min.

:heartpump: max. 180

:heartpump: avg. 153

Time 2, spinning øvet, 50 min.

:heartpump: max. 168

:heartpump: avg. 147

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning endte med at foregå hjemme på stuegulvet, mens News sendte reportage fra vagtskifte-receptionerne i de forskellige ministerier. I alt syv øvelser, fire med håndvægte og tre uden. Selvfølgelig ikke det samme som et rigtigt styrketræningspas, men et ok alternativ, som jeg satser på at dyrke mere.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var en time cycling interval og en time cycling pulse (activio) i SATS Frederiksberg Svømmehal m Thomas-Martin som effektiv indpisker.

Cycling interval:

52 min.

:heartpump: max. 177

:heartpump: avg. 151

Cycling pulse:

Også lige godt og vel 50 min.

Her gik det generelt fint med at følge instruktionerne mht. pulszoner. Jeg overdrev dog lidt til allersidst og fik banket den op i 95% af max. Men så var jeg også HELT færdig bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Ej det er stort... Efter tre måneders forsigtigt tilløb sker der endelig noget :bigsmile:

såså!! :devil::shades: husk jeg er en sindig jyde, jeg tænker grundigt over tingene :w00t::blush: - men nu er jeg der altså! første time allerede booket, så må vi se, om arbejdsbyrden tillader at jeg på onsdag går til tiden :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hovsa, nu gik der pludselig en længere periode uden opdateringer. Her kommer de:

Tirsdag den 2. marts kørte jeg en time spinning basis og en time spinning øvet i Fitdk Royal med Anne som indpisker.

Spinning basis:

49 min.

:heartpump: max. 171

:heartpump: avg. 146

Spinning øvet:

49 min.

:heartpump: max. 171

:heartpump: avg. 149

Onsdag den 3. marts kørte jeg en time spinning pulse (activio) i SATS Frb. Svømmehal med Thomas-Martin på podiet. Super time hvor grundidéen var at ligge på min. 80% af max og så fyre den af i nogle mere og mere krævende intervaller.

Lørdag den 6. marts trænede jeg styrke en lille times tid i Fitdk Falkoner.

Tirsdag den 9. marts kørte jeg en time spinning basis i Fitdk Royal med Anne, som normalt kan få mig til at give mig fuldt ud, men i tirsdags var jeg ikke videre motiveret.

50 min.

:heartpump: max. 177

:heartpump: avg. 152

I dag kørte jeg en quick spin og en time spinning øvet i Fitdk Gentofte med Heidi på podiet. Og her gik tingene op i en højere enhed. Det var rigtig godt tilrettelagt træning, fed musik - og så var jeg topmotiveret :smile: .

Quickspin:

28 min.

:heartpump: max. 174

:heartpump: avg. 149

Spinning øvet:

51 min.

:heartpump: max. 175

:heartpump: avg. 158

Edited by Hübner2.0
Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Turbostyrketræning i Fitdk Falkoner.

Lørdag:

En time cycling interval og en time cycling pulse i SATS Fr.berg Svømmehal med Thomas-Martin. Jeg havde svært ved at få intensiteten lagt op på det normale niveau til en T-M-time, syrede meget hurtigt til og tænker, at restitutionstiden fra torsdag aften måske var lige kort nok.

Cycling interval:

49 min.

:heartpump: max. 174

:heartpump: avg. 147

Cycling pulse:

48 min.

Her havde jeg for en gangs skyld problemer i dele af timen med at nå op på de procenter, som blev meddelt fra podiet. Og ramte kun lige akkurat 92% til sidst. Så der er revanche på onsdag :superman: .

Link to comment
Share on other sites

Søndag: Turbostyrketræning - men en hurtig omgang er bedre end ingenting, og jeg begynder at kunne spore fremgang :smile: .

I dag kørte jeg en time spinning basis og en time spinning øvet i Fitdk Royal. Jeg skal køre to timer igen i morgen, så jeg sad og holdt igen - og det er jeg altså ikke god til. Det er meget mod min natur at lade være med at give mig 100%. Så det blev nogle lidt underlige uengagerede timer.

Spinning basis:

47 min.

:heartpump: max. 172

:heartpump: avg. 142

Spinning øvet:

49 min.

:heartpump: max. 166

:heartpump: avg. 149

Link to comment
Share on other sites

Det kan måske virke lidt hovedløst at køre 4 spinningtimer på 2 dage (manglende restitutionstid), men det var, hvad der var muligt for mig i denne uge, og det gik faktisk helt ok :cool: .

I dag kørte jeg en time cycling interval og en time cycling pulse i SATS Frb. Svømmehal m Thomas-Martin som indpisker og hyggeligt gensyn med Vivsen i front row.

Første time var en lang opvarmning til pulse-timen. Jeg havde svært ved at banke både max- og gennemsnitspulsen op i normalt niveau og var lidt længe om at køre syren ud af benene. Måske var det den korte restitutionstid fra tirsdag, der spillede en rolle.

Data:

50 min.

:heartpump: max. 173

:heartpump: avg. 149

Anden time blev til gengæld en supertime, hvor jeg kunne følge instrukserne hele vejen. Eneste minus var, at jeg kun kom op i 94% af max.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share