Den ultimative sportsbedrift.


JensKenei
 Share

Recommended Posts

Jürgen Schult GER Discus throw 74.08 1986-06-06 21y 11m

Yuriy Syedikh RUS Hammer throw 86.74 1986-08-30 21y 8m

De to ældste gældende verdensrekorder i atletik, det må siges at være enestående.

Jeg kan desværre ikke finde en liste over alderen på verdensrekorder inden for al sport.

Link to comment
Share on other sites

Jürgen Schult GER Discus throw 74.08 1986-06-06 21y 11m

Yuriy Syedikh RUS Hammer throw 86.74 1986-08-30 21y 8m

De to ældste gældende verdensrekorder i atletik, det må siges at være enestående.

Jeg kan desværre ikke finde en liste over alderen på verdensrekorder inden for al sport.

men nu var den ene af de to præmisser fra trådstarteren at det skulle være den hårdeste... og uanset hvor imponerende dvs. VR i atletik eller VL er, så har de ikke været hårde at sætte. At etablere formen op til, ja, men ikke undervejs

Link to comment
Share on other sites

men nu var den ene af de to præmisser fra trådstarteren at det skulle være den hårdeste... og uanset hvor imponerende dvs. VR i atletik eller VL er, så har de ikke været hårde at sætte. At etablere formen op til, ja, men ikke undervejs

De er de bedste nogensinde på jorden, hvordan er det ikke den ultimative sportsbedrift? De andre ting er da også vilde, der er bare mange der har gennemført = ikke ultimativt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tabte tråden der.

Der er masser, der kaster med diskos, laver atletik og VL. Nok en del flere end der har gennemført RAAM. Naturligvis er der kun en der har verdensrekorden, men sådan er det jo også i RAAM og 10-dobbelt ironman.

Jeg kan sagtens følge tankegangen i, at kun een har løftet X antal kg eller kastet noget længst. Det er der trods alt kun een der har gjort, uanset hvor længe der så end er brugt på at sætte rekorden :)

Jeg er absolut ikke skarp på hvad der så kunne definere den ultimative sportsbedrift. Men lidt tal:

Ca. 1300 har været på Mt. Everest

Små 800 har svømmet den Engelske kanal

Ca. 400 har været i rummet (uden for kategori :).

Ca. 164 har gennemført RAAM solo.

Ca. 70 har gennemført en 10-dobbelt Ironman

Kun 1 i verden har løbet jorden rundt (i min begrebsverden er det et projekt).

Der må være andre vilde ting, der har et skarpt felt.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Ca. 1300 har været på Mt. Everest

Hvis vi snakker bjergbestigning, så synes jeg det er noget mere imponerende at have besteget K2. Der er også kun ca. 280 personer, der har nået toppen mod Everests ca. 2.436 personer.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 months later...

Jeg kleder mig så jeg blander mig.

Hvorfor er der ingen der har nævnt Lance Armstrong? (landevejs cykling - jaja alle ved det, men der skal jo en parentes efter)

Eller Alexander Karelin? (brydning)

eller WR holderen i tikamp? (atletyik . det ved I også, jeg ved det godt.)

Eller hvad med Kasparov? (skak, der skal såmænd nok være enkelte der ikke ved det.)

MEN!!!

De sejeste ses til handicap OL.

Hvad med en svømmer uden ben og med kun een armstump på 30 cm? Fucking just do it!!

Helt ærligt er næsten alle andre slappe svanse sammenlignet med nogle af dem der deltager til handicap OL.

mvh

Peter

Link to comment
Share on other sites

De sejeste ses til handicap OL.

Hvad med en svømmer uden ben og med kun een armstump på 30 cm? Fucking just do it!!

Helt ærligt er næsten alle andre slappe svanse sammenlignet med nogle af dem der deltager til handicap OL.

mvh

Peter

Der har endda været en etbenet svømmer, som svømmede 10 km, i konkurrence med ikke-handicappede, og hun kom ikke engang i mål som den sidste!

Som handicappet er man tit nødt til at knokle for ting, som andre tager for givet. Det er også derfor, at jeg ikke altid forstår, at det ikke er alle ikke-handicappede, der bare kan løbe 10 km, eller gå ind i et center, og køre med omtrent full stack på alle maskinerne.

Når det handler om at overvinde vanskeligheder, så har jeg svært ved at finde på noget, der er federe, end når handicappede gør sig gældende blandt `normale´. Men det kunne jeg selvsagt holde et helt foredrag om (hvilket jeg skal undlade at gøre).

Link to comment
Share on other sites

Som handicappet er man tit nødt til at knokle for ting, som andre tager for givet. Det er også derfor, at jeg ikke altid forstår, at det ikke er alle ikke-handicappede, der bare kan løbe 10 km, eller gå ind i et center, og køre med omtrent full stack på alle maskinerne.

Jeg forstår så heller ikke hvordan du ikke kan forstå ovenstående.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår så heller ikke hvordan du ikke kan forstå ovenstående.

Måske fordi jeg har været vant til, at det næsten altid var mig, der, rent fysisk, kunne mindre end de fleste andre, og jeg derfor har dannet mig et urealistisk billede af, hvad andre kan. Det er jeg ikke specielt stolt af, men det er nok sådan, det hænger sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share