Militærets forhindringsbane


Skjoldvang
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg har for nyligt, for første gang, prøvet kræfter med militærets forhindringsbane på Officersskolen i kbh..

Jeg må indrømme at jeg er vild med konceptet, er der en måde man kan komme til at træne jævnligt på forhindringsbane i københavn (uden at trække i trøjen altså)?

Hilsen Christian

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener der ligger en militærforhindringsbane et andet sted i KBH som ikke kræver et militærID at komme indtil, men er dog ikke helt sikker på om den står frit til at bruge, da jeg ikke lige kommer fra KBH.

Link to comment
Share on other sites

ibzor --> det er den bane skjoldvang henviser til. Man kan frit komme hen til den, men der er adgangforbudt skilte langs banen.

Jeg har også tænkt på om man kunne få lov til at bruge den. Jeg ved bare, at hvis man tager en tur på den så kommer der en eller anden uptight fyr løbene man skal stå og diskutere med.

Edited by TBB
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lige et godt råd med på vejen.

Pas RIGTIG godt på når du går igang med forhindringsbanen, det er en sted, hvor skaderne bare rasler ned over ørene på en.

Så det er en god ide, hvis du kender en der har været i milli, der kan give dig nogle guldkorn.

Ellers tage den med ro, bruger selv en del tid på forhindringsbaner, så taler af erfaring. MEN når det så er sagt :) så er det kanon træning, for man bruger hele kroppen, så det er bare med at komme igang.

God træning :D

Link to comment
Share on other sites

Den nemmeste måde der umiddelbart falder mig ind, er at melde dig ind i Hjemmeværnet*. Hvis du melder dig ind i MOTINF (motoriseret infanterikompagni) på Christianshavn kan du anvende faciliteterne på Svanemøllen Kaserne nogenlunde frit - og der er "organiserede møder" hver mandag, onsdag og fredag sidst på eftermiddagen derude.

Husk altid at have en ven med, man bør aldrig gå igang med banen når man er alene.

* Inden folk lufter alle deres fordomme om HJV: Jeg har hørt dem før, I behøver ikke gentage dem. Jeg skal ikke forsvare HJV, men vil nævne at hos MOTINF skal man kunne klare 3km på 15 minutter (hvilket ikke er noget problem for MOLs supermænd, men et andet niveau end gennemsnittet for HJV).

Link to comment
Share on other sites

Den nemmeste måde der umiddelbart falder mig ind, er at melde dig ind i Hjemmeværnet*. Hvis du melder dig ind i MOTINF (motoriseret infanterikompagni) på Christianshavn kan du anvende faciliteterne på Svanemøllen Kaserne nogenlunde frit - og der er "organiserede møder" hver mandag, onsdag og fredag sidst på eftermiddagen derude.

Husk altid at have en ven med, man bør aldrig gå igang med banen når man er alene.

* Inden folk lufter alle deres fordomme om HJV: Jeg har hørt dem før, I behøver ikke gentage dem. Jeg skal ikke forsvare HJV, men vil nævne at hos MOTINF skal man kunne klare 3km på 15 minutter (hvilket ikke er noget problem for MOLs supermænd, men et andet niveau end gennemsnittet for HJV).

Her må jeg bakke AVE op! 3km på 15min det er gode krav, så er grundformen lagt på plads, mener det plejer at være på 18min basiskravenen er i millitæret.

Edited by power
Link to comment
Share on other sites

Man kan da næsten gå tre kilometer på 15 minutter...

Ja, men også kun næsten.... og der er langt til at gøre det. Der er væsentlig forskel på normal gå tempo (6km/t) til ildmarchtempo (ca. 9 km/t ?) og så til at gå 12 km/t

Link to comment
Share on other sites

Du skal have militært ID for at kunne få adgang til forhindringsbanerne, og med mindre du er uvenner med dit heldbred kræver det grundig instruktion og lang tids øvelse for at mestre teknikkerne. Der sker RIGTIGT mange skader på forhindringsbanen også for meget erfarne folk........

Når det så er sagt er det fantastisk træning.......

Morten Støve, Fysioterapeut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share