MOL Sommer-Træf '08


KongKent
 Share

Recommended Posts

Åh, hvilken fryd når træfdeltagere er lidt på forkant med begivenhedernes skønne gang. DelPede fik for kort tid siden lettet hjertet om indholdet på sin iPod. Kort tid efter fulgte en nærmest rørstrømsk PM her på boardet, hvori han forklarede, at hvis han skulle åbne op for godteposen på mit anlæg, mente han det passende, at jeg fik et par smagsprøver af musikken derpå, således jeg i god tid havde mulighed for at kalibrere anlægget til musikstilen. Jeg takker af hjertet for, at DelPede er opmærksom på dette oversete punkt, da jeg selv er audiofil og ynder at musikken præsenteres bedst muligt.

Så nu vil jeg gå hjem og finindstille anlægget på både bass og treble, så det kommer til at lyde som var det i et lydstudie når følgende musikhistoriske vidundere toner ud af anlægget, alt imens tilskuerne forhåbentlig mister mælet i henrykthed over, at musik kan være smukt.

Og denne perle, som han insisterede på at få med. Jeg var ikke sen til at give ham ret, ikke mindst pga. dens sublime, direstraitske guitarintro der ligesom skaber stemningen omkring stykket. En sand perle, der trods 16 år på bagen stadig fremstår aktuel og det er som om værket hele tiden åbner sig på nye måder hver gang man hører det. En sand poesi hvor lytteren selv får lov at styre betydningen og symbolikken, og man kan lade sig føre med af bølgernes musiske brusen når Reilly lader sin skønne klang åbenbare sig for ens villige ører. Et værk af denne kaliber fortjener intet mindre end den perfekte gengivelse. Jeg håber, at jeg kan gøre kunstneren ære på lørdag. Her er stykket:

... blot et par perler i det bundløse dyb DelPedes iPod er af oplevelser der får hårene til at rejse sig i bar begejstring.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Vejr opdatering

Vejret ser desværre ikke ud til at være specielt gunstigt i morgen, så jeg vil tilråde folket at tage lidt ekstra tøj med, da det kan blive en smule fugtigt når vi skal tippe dæk. Eftermiddagen er heldigvis åben og ikke minutiøst skemalagt, hvorfor vi bare kan arrangere at de dæk bliver tippet mens der er tørvejr. Men marken og græsset er nok vådt, og så bliver dækket jo fedtet og beskidt af det. Så tag lidt skiftetøj med, som tåler lidt jord, sved ... og skamfulde tårer når kroppen ikke magter flere vendinger. :devil:

Ellers er der ved at være styr på det. Jeg er på vej i forældrenes sommerhus efter grillen, og så begynder jeg at sætte udstyret op her sent i aften. I morgen formiddag står på indkøb af det vi skal fortære, samt afhentning af diverse deltagere i Aalborg over middag.

I øvrigt: Hvis I vil sidde og køre lidt guf indenbords efter aftensmaden, så tag selv lidt med. Og med lidt mener jeg til eget personlige behov. Ikke det helt store. For jeg har selvfølgelig noget, men det er næsten umuligt at forudse 11 forskellige menneskers foretrukne snack når der drikkes øl osv. i hyggeligt selskab.

Vel mødt, folkens. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Late addition

Her til aften begynder mobilen pludselig at rumstere. Det er sørme Hr. Kirchebrandt der lige har en føler ude for, om der er lukket for tilmeldinger. Jeg ringer ham op, spørger om han er frisk, hvilket han er, og så behøvede det egentlig ikke være værre. En mand ekstra tropper op, således deltagerlisten nu ser således ud:

1. SaintPauli

2. Incognito

3. LarsB

4. BadAssJones

5. KongKent

6. DelPede

7. Lassefar

8. Christian B

9. AGV

10. Nillepige25

11. Mollerup

12. Hr. Kirchebrandt

KØRSELSVEJLEDNING

For dem der kommer syd fra, kommer her en simpel kørselsvejledning til Tryvej 97, 9330 Dronninglund.

Når man kører nordpå af motorvejen og rammer Aalborg, så ender man på et tidspunkt i en tunnel under Limfjorden. Så langt, så godt. Når man kommer op på den anden side (ja, man kan sagtens holde vejret under vandet) fortsætter man blot af motorvejen. Den deler sig på et tidspunkt i to, hvoraf den ene peger mod Frederikshavn, den anden mod Hjørring. Her fortsætter man bare ligeud, og holder til venstre. For så tager man den motorvej der fortsætter mod Frederikshavn. Altså stadigvæk ligeud, akkurat som det har været tilfældet siden trekantsområdet nede ved Vejle og Fredericia.

Efter nogle minutter (6 - 8 stykker) nordpå, kommer afkørsel nummer 16. Nummeret er så let at huske, da det er den alder hvor man begynder at kigge på sin kæreste og tænke "ahhh, det er sgu godt hun trods alt har en lillesøster der bliver plukmoden om et års tid". :shades: Ved den afkørsel kører man op i afkørselssporet. Når man så holder ved landevejen, så drejer man til højre. Fortsæt af vejen i et par minutter indtil der kommer en rundkørsel. Her tager man første vej på højre hånd, og der står sågar et skilt der siger "Try Museum" og sådan en seværdighedsfirkant. Kør ud af denne vej (ligeledes 2 minutter) indtil du rammer et T-kryds. I det T-kryds har du nu en gård på venstre hånd.

Den gård er min! :devil:

Kørselsvejledningen for nordjyder der ikke er stedkendte i hjemstavnen: Værsgo. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Overnatninger

Indtil videre har jeg kun tre bekræftede overnatninger:

1. Lassefar

2. Christian B

3. AGV

Hvad med Incognito, Mollerup og Nillepige25? Hvad er jeres planer? Jeg har som sagt kun tre, med en sofa har jeg fire pladser indenfor. Så hvis alle seks vil overnatte, så tag lige nogle soveposer/dyner med. Vi har dyner og en enkelt sovepose, men ikke nok til seks. Jeg har dog et ganske fint telt, som jeg kan slå op på fem minutter hvis der bliver flere overnatninger end vi kan presse ind indendøre, og som kan stå på fint i læ. Derfor; der er ingen panik; bare I lige husker noget at trække over jer i natten. Et sofatæppe er godt til en times morfar, men en hel nat? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Overnatninger

Indtil videre har jeg kun tre bekræftede overnatninger:

1. Lassefar

2. Christian B

3. AGV

Hvad med Incognito, Mollerup og Nillepige25? Hvad er jeres planer? Jeg har som sagt kun tre, med en sofa har jeg fire pladser indenfor. Så hvis alle seks vil overnatte, så tag lige nogle soveposer/dyner med. Vi har dyner og en enkelt sovepose, men ikke nok til seks. Jeg har dog et ganske fint telt, som jeg kan slå op på fem minutter hvis der bliver flere overnatninger end vi kan presse ind indendøre, og som kan stå på fint i læ. Derfor; der er ingen panik; bare I lige husker noget at trække over jer i natten. Et sofatæppe er godt til en times morfar, men en hel nat? :blush:

Jeg vil også gerne overnatte.

Link to comment
Share on other sites

siden jeg skal køre med lassefar og christian så overnatter jeg vist også hos dig, så sign me up.

har du tilfældigvis noget trådløst redtu....internet man kan nasse på?

Fint med overnatning. Internet derimod er ikke trådløst. :blush: Så der må folk stille sig i kø, hvis der skal surfes lidt på min 286'er med K56 opkobling. :superman:

Liggeunderlag

Hvis der er nogen der har (oppustelige) liggeunderlag, så ville et par stykker af dem også gøre underværker. Så kan alle sove indendøre. :smile:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Kongen har brugt sit ene telefonopkald til at ringe til mig og sige, at der ikke bliver nogen grill i morgen!

http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-13024968.html

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Forsøgte bare at fremskaffe det bedst mulige. :innocent:

... og så er det ærgerligt, at det ikke er her til formiddag vi skal tippe dæk. Jeg har lige været ude og lukke hestene på en anden fold, og så kunne jeg tage følgende billede med mobiltelefonen:

klokken8.jpg

De ligger bare klar til at blive væltet, i høj solskin og fin temperatur her kl. 8. :smile: Lad os håbe vejret holder i otte - ni timer endnu. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Folkens -TAK for en konge stuuuarh dag i jeres selvskab!!!

Kæft det var sjov!! Absolut ikke sidste gang, jeg er klar på dét!

En stor tak til KongKent & Familie for at lægge plads og energien i det her!! Respect for det, min ven!

.. En perfect opvarmning til Wacken!!

Hygge fra solskinsfyldte skagen!

Lars B

Link to comment
Share on other sites

Ja 1000 tak for en RIGTIG hyggelig dag/dage for os der overnattede.. Og Kent det var super hyggeligt hjemme hos jer, vi kunne faktisk ikke forlange meget mere.. Jeg ved der blev taget en del sjove billeder, selvom jeg prøvede at snige mig udenom. Og håber at Kong Kent vil skrive en af hans gode beretninger som han plejer, når han lige har fået et par timers ekstra søvn :tongue:

Det var fedt at få sat et par nye ansigter på nogle mol´boer som jeg endnu ikke havde fået sagt hej til (hvilket var mange da jeg kun kendte Kong kent og Lars B) Men man bliver jo positivt overrasket hver gang :wink: håber det gengælt *LOL* :blush: Men jeg hyggede mig meget selvom der var en god potion mandehørm til tider især da filmen og åbenbart Christian B store idol (Sylvester Stallone i Rambo 3) kom på fjernsynet og efter kasse 3 øl og det der var stærkere end hedevin, blev tømt sidst på aften..

Jeg bliver da helt sikkert nem at overtale en anden gang til sådan et arrangement..

Ps. Ang. løft HOLD KÆFT hvor var vi ALLE død stærke :devil: hehe.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tak til KongKent og familie for et helt fantastisk arrangement. Der manglede simpelthen ingenting, og der var lagt meget arbejde i, at vi kunne hørme i laden. Det er virkeligt værdsat. Tonen var god, og folk var nemme at snakke med. Tak til alle deltagere for et hyggeligt arrangement.

Idag kan jeg godt mærke, at jeg ikke har hverken dødløftet eller squattet i over et år. Der sviger lidt i mine elskovshåndtag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for de pæne ord, og konen har også fået læst tråden igennem. Det er ikke mindst hendes ære, at I var så tilfredse. Hun knoklede i det køkken i flere timer for at have det hele klar, da vi skulle spise. Heldigvis fik hun god hjælp af bl.a. Hr. Kirchebrandt, så helt nedslidt er hun ikke. :tongue:

Jeg skal nok komme med en mere fyldestgørende beretning af hvordan jeg oplevede dagen, men lige nu skal jeg bare i bad og på hovedet i seng. Skal møde ind i morgen tidlig kl. 5, så mobilen begynder at brumme allerede kl. 4.20. :crazy: Energien her i dag har været på et absolut lavpunkt, mens ryg, patter og biceps er godt ramte efter de forskellige stunts jeg fik viklet mig selv ind i, deriblandt bænk-failure, døds-failure, curl-failure og tyreflip-failure. :laugh: Men hold kæft, det var sgu sjovt!!

I morgen uploader jeg også lidt flere billeder, deriblandt et par gyldne gun-shots af bl.a. SmartAss og Nillepigen der vælter dæk! :devil:

Energien var præcis tilstrækkelig til, at jeg fik billederne smidt over på computeren og et enkelt nåede igennem redigeringsmaskinen før jeg igen ikke gad sidde og glo på skærmen, men hellere ville give sofaen en solid massage med min ryg! Her er Team MOL Meet 2008:

teh-team.jpg

For dem der ikke var der, og som ikke ved hvem der er hvem, følger her en kyndig gennemgang:

Knælende fra venstre mod højre: Christian B, LarsB og Mollerup

Stående i forreste række: KongKent (med barn), Lassefar og BadAssJones (med øl og et tilfreds smil)

Stående i bagerste række: Hr. Kirchebrandt, DelPede, Nillepige25, Pauli (delvist gemt bag Lassefar), AGV og incognito yderst til højre

Fotograf: Min bedre halvdel

Som sagt, jeg skriver mere i morgen når jeg får tid/energi. Men jeg vil enormt gerne høre fra jer andre også, og post jeres billeder. Marianne læser jo også med (egentlig lidt af et selvmål, for nu har hun fundet siden og kan læse alt det gejl jeg har skrevet gennem tiderne :4slap: ), og hun syntes også det var en underholdende dag, selvom hun i starten blot var med på sidelinien. Vi er begge glade for, at det hele bare gik så godt og tiden jo bare fløj af sted med vanvidstræning, dæk, grill og masser af snak. Cool.

Nu vil jeg i seng. Men skriv som sagt hvordan I selv oplevede det. Og post de billeder! (bare ikke dem af mig da jeg gik kold først på morgenen!) :tongue:

... og ja, det skal gentages på et tidspunkt! Maybe next year? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share