Form og fitness


Roland
 Share

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Roland!

DUCK AND COVER! :bricks:

Der er desværre mange der hader F&F herinde på MOL, røv trælst... Man skal helst løfte babyelefanter, og rive tlf. bøger over i deres specielle vægtløftklubber, hvor de sidder og drikker cacaomælk og ser stærkmands konkurrencer :tongue:

Men svar på dine spørgsmål.

Dødløft kan du selv konstruere, herregud, der skal bare en vægtstang til og en helvedes masse vægtskiver til. MEn det er selvfølgeligt begrænset hvad stængerne derinde kan klare, men op til omkring en 150 kg, hvilket jeg synes er RIGELIGT!

Og Squat, ja der er lige kommet et fint stativ i F&F esbjerg! :D (og til alle jern-bøje.fanatikerne-og-hadere-af-maskiner: Det er IKKE et smith stativ... men det er også sådan en)

Håndvægte i mit center: op til 30kg.

Og jo der er forskel på de forskellige F&F centre, men hvor meget ved jeg ikke :unsure:

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Form og fittness er ikke for stærke mennesker eller mennesker der bare er lidt over begydner niveau.

Jeg var med en kammerat inde og træne i form og fittness på nørrebro for et havlt års tid siden, og deres håndvægte gik kun op til 30 kg. det er ikke særlig meget, og efter 1-2 års træning ville du ikke have muligheden for at lave dumbbell shrugs, eller dumbbell presses med tung belastning.

skulle man squatte skulle man selv få stangen om på nakken da der intet squat stativ var. Skiverne var iøvrigt noget små nogle, så i dødløft skulle man ned og hente stangen umenneskligt langt nede, og jeg er ikke sikker på at de ville holde til at man smed stangen.

deres stænger var iøvrigt nogle tynde stænger.

Detn var hvad jeg lige kunne på. Og ja, så er pladsen enormt dårligt udnyttet. For mange maskiner, for lidt frie vægte. Der mangler stativer!!!

det var ikek et sted je gville melde mig ind, og det er på trods af at jeg hverken kan bøje jernstænger, elle rløfte babyelefanter. faktisk er jeg ikke specielt stærk, det kan jeg så sige at dem jeg så i form og fittness helle rikke var, faktisk var de ikke stærke overhovedet, men det kan jo ha været en dårlig dag. Jeg tro nu nærmere at svaret er at de stærke ikke gider at komme der.

Link to comment
Share on other sites

PAW De hurtigste tastaur-hamre-fingre i det vilde MOL :lol:

Prehn> Ihh nej, en der leger med vægte over 30 kg er da også bare SÅÅÅÅ slap... Com´ on! Ingen grund til at spille sej vel!

Og der er også noget for dem som ikke er nybegyndere længere!!! Eller det er da med mindre at du mener at nybegynder fasen ligger fra 0 - 10år!! ligesom du åbenbart synes at 30 kg er småtingfor slappe mennesker... (overdrivelse fremmer forståelsen ;) )

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre mange der hader F&F herinde på MOL, røv trælst... Man skal helst løfte babyelefanter, og rive tlf. bøger over i deres specielle vægtløftklubber, hvor de sidder og drikker cacaomælk og ser stærkmands konkurrencer  :tongue:

Det kalder jeg humor :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ihh nej, en der leger med vægte over 30 kg er da også bare SÅÅÅÅ slap... Com´ on! Ingen grund til at spille sej vel!
ethan <---- come on, ingen grund til at anklage mig for at spille sej :)

Jeg har ingen steder nævnt at folk der løfter mere end 30kgs håndvægte er slappe. Det er dem der løfter under der er :D

joke, dem der løfter under 30 er selvfølgelig ikke slappe, og det har jeg heller ikke sagt nogen steder, hvis man ser bort fra det jeg sagde i sjov i linjen over. Jeg vælger at citere mig selv:

og deres håndvægte gik kun op til 30 kg. det er ikke særlig meget, og efter 1-2 års træning ville du ikke have muligheden for at lave dumbbell shrugs, eller dumbbell presses med tung belastning.

det med håndvægtene var dog heller ikke det værste i centeret. Iøvrigt tror je gogså at det på nørrebro er et af då dårligere centre. det der virkelig skar i øjnene var naturligvis muligheden for at squatte og dødløfte. Deres udstyr var til grin. Ingengang at have et stativ, eller dødløft måtter, det er da helt til hundene.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

dem der løfter under 30 er selvfølgelig ikke slappe, og det har jeg heller ikke sagt nogen steder

Men så siger jeg det, dem der bruger håndvægte under 30kg til andet end iso øvelser er slappe :tongue:

Form og Fitness er et ganske udemærket center, hvis du vel og mærke er kvinde og elsker et godt spinning hold eller en god gang High/Low (læste engang en poster med de fancy navne), men hvis du ønsker som MAND at løfte vægte på et lidt højere plan end motionist... så er det ikke stedet at komme. Prøv at led efter mindre private centre, snak med bestyren om du kan få lov til at træne der et par gange for at se om centeret er noget for dig (det tager et par gange at vurdere), evt. mod en mindre betaling.

Når du kommer ind i centeret, så lad være med at kigge efter tøser og om der er rent - det kan være du bare kommer på en dårlig dag. Tjek udstyret!!!

Er der vægtskiver nok til et russisk styrkeløft landshold?

Er vægtskiver Eleiko eller Casall (eller andre perforered med gummi)?

Er der squatstativ?

Er der incl./decl./alm bænkpres?

Er der håndvægte til 50kg's håndvægte?

Er der mulighed for at dødløfte?

Er der dip og chins muligheder?

Hvis ovenstående ting er muligt... meld dig ind.

Link to comment
Share on other sites

Roland ->

F&F i Søborg har Squatrack, smithstativ, abductormaskiner, håndvægte op til 40 kg, aerobic sale, gratis kaffemaskine, og er utroligt flot og lyst. Dødløft er uden platform eller lignende, men for ikke-styrkesvin er der stænger og skiver nok.

Tøserne er også til at holde ud at se på B)

Link to comment
Share on other sites

jep især frk. E-Skål er imponerende :boobs:

Har trænet der et par gange nu, men kun om mandagen (her er der flest babes) hvor jeg kun skal køre bryst, triceps og mave.

Ellers fortrækker jeg også steder der er knap så fitness og mere form

I F&F i søborg har de også Teknogym´s udgave af tivoli ------------ her sætter man sig, og med et par tryk på nogle kanpper bliver du kørt op og ned, vægten bliver justeret osv. Det eneste der mangler er et møntindkast :nahnah:

Link to comment
Share on other sites

Det kalder jeg humor
Nu er det jo ikke engang Ethan Hunt´s egen humor. Han agerer jo bare copycat :lol: Den med babyelefanterne blev "opfundet" af MOL´s HIT guru nummer 1, Lars Nielsen, da diskussionerne omkring HIT rasede i tidernes morgen. Og den med kakao-mælken og stærkmandskonkurrencerne har han vist kopieret fra et indlæg af DBM fornyligt, hvis jeg husker korrekt. Så skal man forsøge at spille sjov, så bør man nok huske at det score flere point at være lidt original i sin humor, istedet for at gentage et par tyndslidte jokes ;)
Man behøver hverken være idiot eller nybegynder for at gå der!

Nej, men det er nu ellers den målgruppe de appelerer til, uanset om du vil det eller ej. Folk som ved bare lidt om træning opsøger ikke den slags centre, med mindre de ikke har andre valgmuligheder.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Touché TJ, det var bare sådan nogle geni sætninger... de måtte bare benyttes igen! Ingen grund til at smide noget ud der er helt i orden... men har da også mine egne... men det ved du jo ik?? ;)

Appelerer til begyndere, ja man skal jo begynde et elelr andet sted. Men at man bliver der, er ikke ensbetydende med at man er svag, femi eller idiot! Jeg stiger i KG, stiger i Muskelmasse, og det er hvad jeg er ude efter, er der noget galt i det?

Selvom man går i F&F kan man godt optimere sin træning med kosttips, HST program og andre tips... ok?

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Folk som ved bare lidt om træning opsøger ikke den slags centre, med mindre de ikke har andre valgmuligheder.

hmm, den er sgu noget generaliserende den kommentar... :jehon:

Nu træner jeg selv i form & fitness og har gjort det i nogen år, er uddannet fra SAFE, arbejder derfor med sporten til dagligt.. Men jeg vil så også komme ind under den kategori iflg. Thomas..

Jeg ved kun lidt om træning og har ikke andre muligheder..hmm, i don't think so..

Desuden glemmer folk et aspekt i diskussionene... At folk rent faktisk KAN lide at træne i de centre der går under navnet Form & Fitness...

Link to comment
Share on other sites

sloek> nu kan jeg åbentbart forstå at der er forskel på hvad type udstyr de forskellige F&F centre ligger inde med. Men hvis et givent center ikke har en god stang (eleiko, leoko etc.), +300 kg skiver, håndvægte et godt stykke over 30 kg, fri bænkpres, squat stativ og mulighed/lov til at dødløfte, så har det center altså ikke det et godt center bør kunne byde på. Hvis niveauet ikke kan leve op til ovenstående krav, så appelleres der altså ikke til folk med høje ambitioner indenfor styrke og muskelmasse udvikling, når der findes centre med langt bedre udstyr. Så der var som sådan ikke noget personligt i det. Jeg kan forstå at du træner i F&F i Frederikshavn, hvor der åbentbart er en lidt højere standard end i et gennemsnits F&F center. Men der er altså også F&F centre hvor hovedparten af udstyret udgøres af Technogym maskiner og hvor der ikke er mulighed for hverken squat eller dødløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas.. Jeg kan sagtens se hvad du mener, MEN MEN MEN, F&F har jo aldrig gået efter BB/styrkesvin klassen, men mere den alm. fitnessudøver, deraf kommer selvfølgelig deres valg af vægte..

Men jeg mener nu heller ik at et center behøver netop at have muligheden for squat eller dødløft, men kan jo sagtens få kanon goe resultater uden brug af disse øvelser.. Jeg ved godt at man får bedre resultater MED disse øvelser, rent fysiologisk mht. testosteron frigivelse osv...

Jeg blir lidt harm over folks fordømmelser over Fom & Fitness og man ikke kan træne ordentligt der, hvis man har en smule ambitioner, det er noget værre pis. Gu ka man så, hvis man forstår at træne rigtigt..!!!

Tag mit eget eksempel, har smidt 40 kg. påbegyndt HST program, har taget 5 kg muskelmasse på, lavere fedt%, det mener jeg sgu er seriøse resultater, men det er det måske ikke i dine øjne, fordi det er sket i form og fitness....???

Link to comment
Share on other sites

Thomas.. Jeg kan sagtens se hvad du mener, MEN MEN MEN, F&F har jo aldrig gået efter BB/styrkesvin klassen, men mere den alm. fitnessudøver, deraf kommer selvfølgelig deres valg af vægte..
JA, netop. Du understreger bare min pointe. For dem som stiler højt indenfor styrkeudvikling (styrkeløftere, stærkmandsdeltagere, kuglestødere, atletikfolk generelt osv.) eller højt indenfor muskelmasseudvikling (primært bodybuilding), så er F&F i 90 % af tilfældene ikke stedet man har mulighed for dette. For begyndere og dem som ikke har så vidtstrækkende mål indenfor styrke og masseudvikling (og så selvfølgelig tåberne som ikke ved bedre), er F&F sikkert en glimrende center.
Men jeg mener nu heller ik at et center behøver netop at have muligheden for squat eller dødløft, men kan jo sagtens få kanon goe resultater uden brug af disse øvelser

Sikkert. Men det er ikke pointen. Pointen er at muligheden bør være der, for dem som er interesseret i at OPTIMERE deres træning. Man kan godt få resultater uden at squatte og dødløfte. Men man kan ikke få OPTMALE resultater uden at squatte og dødløfte. Ikke hvis man er interesseret i stor styrke og masse udvikling.

Jeg blir lidt harm over folks fordømmelser over Fom & Fitness og man ikke kan træne ordentligt der
Det kan man jo så heller ikke, hvis man ikke har mulighed for at lave de ting som fungerer bedst. Det er muligt at man ikke kan kalde F&F for "dårligt", men man kan godt kalde det "godt" i en god, bedre og bedst sammenhæng. Hvis man ikke har mulighed for at nå alle typer mål i et givent center, så kan det pågældende center i givet fald ikke kategoriseres som værende "bedst".
Gu ka man så, hvis man forstår at træne rigtigt..!!!

Ja, der vil jeg jo så mene at træner man ikke squat og dødløft, så er der da et eller andet man har misforstået ;)

Tag mit eget eksempel, har smidt 40 kg. påbegyndt HST program, har taget 5 kg muskelmasse på, lavere fedt%, det mener jeg sgu er seriøse resultater, men det er det måske ikke i dine øjne, fordi det er sket i form og fitness....???

Ganske glimrende resultater. Men igen, det er IKKE pointen. Pointen er at et godt center bør kunne tilbyde det udstyr der skal til for at nå et hvilket som helst mål indenfor styrke og muskelmasse udvikling.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share