Manglende menstruation


juliemalou
 Share

Recommended Posts

Det kan sagtens hænge sammen, men det er selvsagt svært at sige over nettet, om det er det i dit tilfælde. Men det er ikke unormalt for hårdt trænende kvinder, at deres menstruation udebliver.

Jeg ved Norah herinde ved en masse om det, og har skrevet om det før. Prøv at bruge søgefunktionen og søg på menstruation, så vil jeg tro der dukker noget mere information op.

Link to comment
Share on other sites

Okay tak, det vil jeg prøve... Det er godt at vide at det er muligt at det kan være derfor, bare så jeg ved at det ikke nødvendigvis er noget alvorligt :)

Hvilket er grunden til, at du skal ses af en læge i den virkelige verden. :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Der kan være mange grunde til at din menstruation udebliver. Det har ikke som sådan noget med din træning at gøre, men grunden til at menstruation kan udeblive hos trænende kvinder kan være en for lav fedtprocent. Så er din fedtprocent så lav, at du ikke kan producere nok østrogen. Hvis det er årsagen er det ikke så smart. Det kan på sigt give nogle uheldige bivirkninger. Men tal med din læge om det. Alvorligt er det næppe, men det kan jo alligevel være rart lige at blive kigget efter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen fysisk mulighed for at jeg kan være gravid :)

Så du er en mand! I knew it :P

Men jeg kender selv et par piger der pga for moderat/stort vægttab har fået deres menustration til at udeblive i op til et helt år.

Men gå til doktormanden :)

Edited by R0mme1
Link to comment
Share on other sites

Hej

Det skete for mig udebleven menstruation i nogle måneder pga for hård fysisk træning, for lidt mad, især mad med fedt i. Jeg spiste kun protein og tabte mig for hurtigt på for kort tid, så fedtet med østrogen, der skulle sætte menses igang forsvandt. Jeg satte det igang igen ved at spise mere, være mere afslappet omkring hvad jeg spiste, ikke være på streng kur og så ellers slappe af. Det kom helt af sig selv. Det vil det helt også gøre for dig, hvis du træner lidt mindre og spiser lidt mere og måske tager en lille smule på.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået konstateret Anorexia Nervosa ved lægen, dette er en af årsagerne til udebleven menstruation, DIn hårde træning, for lidt mad, kammerater, udseende, lektier.. alt skal nås, ik??

Tag den med ro, og læg så mobilen fra dig når du sover..;)

En kærlig tanke herfra

Emita

Link to comment
Share on other sites

Har du fået konstateret Anorexia Nervosa ved lægen, dette er en af årsagerne til udebleven menstruation, DIn hårde træning, for lidt mad, kammerater, udseende, lektier.. alt skal nås, ik??

Tag den med ro, og læg så mobilen fra dig når du sover..;)

En kærlig tanke herfra

Emita

Jeg har fået konstateret nervøs spisevægring hos lægen. Men nu har jeg bestilt en tid hos lægen igen. Hvordan vidste du at jeg sms'er det meste af natten? :P

Edited by juliemalou
Link to comment
Share on other sites

Hej

Et godt bud er at du skal lære at lytte til dig selv og tage det med ro.

Jeg har tidligere haft spiseforstyrrelse i(9 år) og dengang gik mit problem ud på at være perfekt være der for alt og alle....

Jeg tror emita gættede på det, da det er et markant problem. Man lægger mobilen ved puden vågner ved vibrationen eller lign. eller man skal lige småtitte om nogen har skrevet når man vågner ved at vænne sig. Faktisk er der nogle forsker som mener at de har påvist at strålingerne fra mobilen kan ødelægge nattesøvnen.

Jeg tror helt sikkert at din spiseforstyrrelse stadig driller dig.

Uden at kende dig får jeg lyst til at give dig et par råd med på vejen, du kan tage at bruge dem eller lade være.

- Men opsøg læge eller lign og få nogen at snakke med (spiseforstyrrelse er når spisevaner er ændret fra "normalen"), let evt. dit hjerte til dine forældre.

- Aftal en tid med dig selv hvor du slukker mobilen om aftenen så du ikke stresser over at skulle skrive hele tiden, dit hoved får ikke ro når den skal forholde sig til beskeder.

- Find nogle metoder som du kan bruge til at finde dig en ro evt. afslapningsmusik, dette havde god effekt på mig, der kunne jeg ligesom visualisere mig ud af problemerne.

- læg dig en realistisk kost plan, og husk at hvis manøger træning så skal kost indtaget også øges. Mange behandlere mener ikke at man må træne når man har anorexia, men den sidste jeg var ved var perfekt til mig, hun hjalp med at beregne kostindtag ved træning og hjalp mig med at finde en realistisk træningsmængde ellers kan man nemt falde i den igen når man er "færdigbehandlet"

Håber at du kan bruge lidt

mvh knætøzen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share