Din trænins plan for 2003 og jeres mål


Guest Infestedass
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Det kunne være spændende at høre hvad folk har som mål, og hvad de planlægger for næste års træning!

Mig selv:

Til og med 28/ 6 2003 har jeg kun mulighed for træning 2 gange om ugen pga skole, men den 28/6 2003 tar jeg i center maxer i alle løft, og på mandagen hopper jeg på boris sheiko, bare lige for at komme i form. Efter det går jeg igang med en masse dejlige russiske styrkeløft programmer med træning 5 gange om ugen

http://www.irbisclub.ru/train.htm for med de resultater som jeg har set på mol er det sku med at være med på vognen! :devil:

Mål fra nu til 28/6 2003

Bænkpres 120kg

Dødløft 200+

Squat blir ikke trænet pga skole :(

Mål 28/6 til 2004

Bænkpres 140+kg

Dødløft 250+kg

Squat 200+kg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har faktisk leget med tanken om at prøve Thomas Jagd´s Fundamental Træning for begyndere i et års tid, og så droppe alt om HST, TJ´s WSB/BB-hybrid mv. som jeg ellers gik og læste en masse om.. Tror nemlig pludselig ikke, at jeg har det fundamentale i orden, da jeg aldrig - før jeg opdagdede MOL - har trænet nogle af de rigtigt gode basisøvelser på nær bænkpress - og det har altid været on/off-træning...(Bænker dog 105 kg i max i bænk uden at have trænet ret meget)

Hmmm, jeg vil tænke over det, og evt. prøve at høre TJ om et forslag inden ;) :bblush:

Holder desværre pause i min træning lige nu grundet tidspres - fu..!

:wave:

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Indtil videre ser det således ud:

Sheiko Beginner 1, hvis det går lækkert hopper jeg til Beginner 2, og efter samme princip til CMS. Derefter skal jeg køre WSB. :)

Efter at ha' set Mass kan det godt være jeg liiige snuser til WSB hybridden i løbet af det nye år, for at smække lidt xtra masse på kadaveret. ;)

Men mit primære mål er at lave en total på 600kg, det mål sku' nok kunne opholde mig det næste års tid. (Nok også længere)

Link to comment
Share on other sites

Mit mål ved jeg ikke hvad er. Men jeg vil gerne igang med en WSB cyklus på bænkpres, og så vil jeg gerne prøve TJ`s dødløft Hybrid.

Jeg vil meget gerne op på 120kg i bænkpres i løbet af 2003 og 200kg dødløft, og squat på 120kg.

Som det er nu er min total 350Kg. Og den skal over 400kg i 2003.

Ud over det vil jeg gerne op og veje 90-95kg, og så skal jeg rippes ned på 85kg.

Link to comment
Share on other sites

Mine mål for 2003, i prioriteret rækkefølge:

1) se mine abs...

2) at få dødløften sparket op over 200 kg

3) at få instruktion og træning i vægtløftning.....

4) at bænke over 150 kg

efter nytår hopper jeg på en gang CKDiæt i et længere stykke tid - hvis jeg kan holde til det satser jeg på 3 måneder.........så skulle jeg gerne have tabt mig så tilpas meget at jeg kan se abs. Derefter bliver det sandsynligvis alm. diæt med en måned i lille kalorie-overskud og så en måned i et lille kalorie-underskud.

Træningen bliver strikket sammen efter mit nye program

Instruktion i vægtløftning blev kraftigt inspireret af MVP's formidable show ved Mol-træf 2 ...... indtil videre er det bedste bud nok enten en vægtløfterklup i Odense eller også måske her i Svendborg hvor bestyreren i et mindre center vist nok er tidligere vægtløfter. Men jeg er også villig til at køre lidt efter det......

Mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Hej Jay...

Jeg synes flere inde på MOL snakker om vægtløftning i kombination med deres SL eller BB træning. Hvilke fordele er der helt præcis ved at integrere øvelserne fra vægtløftning. Lyder spændende :)

Den gode Voravong skrev tidligere dette til mig:

Jeg vil vove at påstå at øvelser som power cleans og træk, mindst eller næsten påvirker til udløsning af hormoner i lige så høj grad som squat gør det. Men belastningen ligger i højere grad også på overkroppen i modsætning til squat hvor næsten al belastning ligger på benene.

Er her nogle herinde, der har erfaring med ovenstående. Altså at I f.eks. har prøvet nogle VL øvelser som powercleans mv. og kunne se en fremgang ved dette? Og tror I, at det skyldes påvirkningen af hormonerne er næsten på højde med f.eks. squat

Mvh. Tiger

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for så vidt enig med Voravong i at cleans osv. kan virke ligesom squat og dødløft i forhold til hormon-niveauet........men jeg vil mene at en del af øvelserne er så teknisk svære at de ikke sådan lige umiddelbart egner sig til at køre rigtigt tungt i dem. På den anden side (Så vidt jeg har forstået) er det heller ikke en særligt god ide at køre høje reps i øvelserne - det skulle være fordi teknikken forholdsvist hurtigt begynder at falde fra hinanden og risikoen for skader derfor vokser.

Jeg vil jo selv forsøge mig med noget vægtløftnings-sjov, men jeg forsøger at dele løftene op i nogel del-elementer og så lære dem godt og grundigt inden jeg begynder at køre ret tungt.

Link to comment
Share on other sites

Jay->

Det lyder som et spændende projekt, jeg hopper med på vognen i front squat og overhead squat. ;) Måske vi skulle prøve at aflægge ham den tidligere olympiske vægtløfter et besøg, jeg er klar.

Tiger->

Det med hormonfrigivelse skal jeg ikke kunne sige noget om, men jeg ved, at VL kræver enorm eksplosivitet, som vil have god overførsel til styrkeløftdisciplinerne. Træk skulle iflg. mvp være den bedste øvelse til træning af eksplosivitet.

Link to comment
Share on other sites

Er i gang med comeback efter lang tids pause.

Er begyndt på WSB.

Squat: P.R.225kg. Nu 160kg. 2003 +210kg

Bænkpres: P.R. 170kg. Nu 135kg. 2003 +160kg

Dødløft: P.R. 240kg. Nu 190kg. 2003 +230kg

Jeg skulle gerne nå op i nærheden af mit gamle nivieu igen i 2003.

En enkelt P.R. ville være skønt...måske kommer den i DL :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo sværet at lave nogle mål.

Målende fra sidste år, blev jo ikke indfriet, dels pga af skader og hus køb.

MEN nu skal det være.

Er ved at genoptræne min ryg, så ved ikke hvad jeg kan forvente der.

Men skulle da gerne op i nærheden af de 300 kg i squat, og 250 i dødløft.

Bænkpres målet må være at kommer over de magiske 200 kg.

sammen med at kropsvægten kommer under 110 kg

Link to comment
Share on other sites

Mine mål for 2003 er at blive stærkere end BLACKICE og Beleriand_K til dødløft og bænkpres.

Desuden skal jeg have lært at squatte.

Jeg vil bruge alle midler, måske endda overveje at holde op med at drikke øl hver dag.

(eller endnu værre: træne mavemuskler)

Starten af året skal nok gå med lidt bodybuilding, så jeg bedre kan følge med senere på året.

Beleriand_K er jo ca. halvanden gang større end jeg havde regnet med, så det er BLACKICE nok også.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par mål for 2003:

1) få min skulder i orden - eller i hvert fald få den til at fungere så godt som overhovedet muligt. Da jeg gerne vil læse til fysioterapeut, kræver det jo en nogenlunde fysik. Alle andre mål er underordnet dette!

2) få gang i en kontinuerlig træning uden irriterende afbrydelser pga. skader

3) få noget masse på kroppen - også selvom det skulle resultere i lidt ekstra fedt

4) forbedre mine PR's i squat, bænkpres og dødløft - umiddelbart et noget vagt mål, men tør ikke sætte tal på endnu jf. min status som skulderspasser! :lol:

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke rigtig andre mål for 2003 end at blive ved med at stige i styrke.

Jeg har endnu ikke trænet styrkeløft i et år så jeg ved slet ikke hvor meget jeg kan gøre mig forhåbning om at stige, men en total der nærmede sig de 550-600 ville ikke være dårligt :)

Link to comment
Share on other sites

Næste år vil jeg nå 100kg i bænk (mangler 12,5kg), og så vil jeg overhale Beleriand_d i trekamp :tongue:

Men et mål for året ud, må være 450kg i trekamp (det kunne være dødløft 200kg, squat 140kg og bænk 110kg). Det er trods alt et beskedent mål i forhold til de andre Mol'ere. :)

Link to comment
Share on other sites

haha Xjyden. Du giver mig lyst til at fighte alt hvad jeg kan. haha

Det havde jeg aldrig troet ville ske. Nogen fra MOL ville sætet som mål at blive stærkere end jeg. Men ok hvis jeg kan løfte 100kg i bænk, 150kg i dødløft og 100kg i squat, så kan alle. Det er 100% sikkert.

Jeg ved ikke hvordan belleriand-K ser ud, og hvor stor han er, men jeg er ikke stor.

Spørg SimonV han har set mig, eller Anyone (som slet ikke troede at jeg trænede,ÆV) så næh du, der er ikke noget at komme efter. Men pga det du skrev, så skal jeg op på 200kg første halvår 2003 :D i dødløft

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share