Hvorfor startede du med at styrketræne


Chris27
 Share

  

131 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg var også en lille underenæret knægt som ville gøre noget ved sig selv!

Jeg ville være en ond bodybuilder, men det bliver jeg sgu aldrig (i hvert fald ikke de næste par år)

Jeg havde en ven som trænede og hvis det ikke var for ham så var jeg sgu aldrig kommet i gang... styrketræning det er jo UHA så farligt. Men nu stopper jeg aldrig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede med at træne tilbage i slutningen af 80erne. Som høj og tynd folkeskoleelev havde jeg set for mange film med Arnold og havde derved fået et nyt sundt kropsideal. Gik ned i den lokale hardcore-klub og trænede som en gal. Det gik fint indtil den lokale psykopat, 105kg på 175cm og i stand

til at bænke +200kg, løftede mig op fra bænken og kylede mig tværs gennem

lokalet! Han skulle bruge min bænk! Jeg kunne jo aligevel ikke løfte noget!

Sandt nok. Jeg brugte de næste par år på at optræne en grundform i Form & Figur. Derefter rejste jeg land og rige rundt i forbindelse med uddannelse.

Forskellige klubber gav forskellige indtryk. I Randers blev man nærmest tvunget til at træne styrkeløft :devil: ,men ak nej jeg vidste ikke bedre og trænede stadig BB.

I midten af 90erne havde jeg en skøn tid som hardcore BB i OBBC i odense. Men jeg må have taget skade af tiden i Randers, for fynboerne sagde jeg

trænede som en styrkeløfter.

Så ender man gammel og slidt i sin barndomsby, træner i den samme hardcore klub som man startede i for snart 15 år siden. Men noget må jeg havde gjordt rigtigt. Der er da ingen der smider rundt med mig længere...

:sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Startede som værnepligtig i slutningen 99 og havde før dyrket en del udholdenhedssport, som løb og landevejscykling (på hyggeplan). Og det bliver man jo ikke ligefrem større eller stærkere af (lignede en udsultet hund), så jeg indså endelig, at der skulle flyttes noget vægt. Startede først med at famle mig frem med cabler, maskiner og andet skidt, i kassernens vægtrum, men blev omvendt til "old-school" BB med tunge basisøvelser af Thomas J. Løber dog stadig 4 dage i ugen. Man skulle jo helst kunne rive et halvmaraton på omkring de 1.30.00!!

Og som Kevin Spacy siger til de to motions-bøsser i American Beuaty: "I just wanna look good naked" :D

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg altid været så heldig at se pisse godt ud B), så jeg behøvede ikke have kropsbygning som hverken strandløve eller BB'er for at vække det andet køns interesse, så da jeg startede med at træne var det for at blive stærkere! - Så jeg har stemt "styrkeløft"... Også selv om jeg først for nylig er begyndt at træne rigtig styrkeløft! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt andet, da årsagen var at jeg havde fået nogle problemer med nakke/skulder. Efter jeg i en tidlig alder havde en uoverensstemmelse med min bmx cykel og en meget stejl trappe :rolleyes:

Men det var først omkring 18års alderen jeg kom i gang med træningen. for derefter at gå i stå indtil jeg var ca. 22-23år. Og de første 3 år var nok mere kabel kaj og vennerne ,end seriøs træning :thumb_down:

Men de sidste 4 år har jeg løftet tungt, og er blevet stor og grum :devil:

Link to comment
Share on other sites

Har også stemt anden grund. Jeg startede på styrketræning i kælderen på mit gamle arbejde, men vidste intet om styrketræning, så det var ren lal, til at ulme samvittigheden af mangel på motion. Da jeg startede med at træne i et motioncenter var det (som så mange andre) grundet dårlig (svag) ryg.

Nu træner jeg fordi jeg føler jeg får mere overrskud til hverdagen, for at få rørt og styrket min krop, men mest fordi at man squ afhængig af det :unsure: .

Link to comment
Share on other sites

Som min signatur røber træner jeg for min nuværende form, men ikke mindst min fremtidige. Derfor blev det øvelser som squat, bænk og dødløft som de mest effektive øvelser som med tiden overtog min træning. Og når jeg alligevel træner 4 gange om ugen og er lidt konkurrencemenneske, så stiller jeg op til stævner.

Link to comment
Share on other sites

Og som Kevin Spacy siger til de to motions-bøsser i American Beuaty: "I just wanna look good naked" :D

Rommel

:D

Startede for fysisk velvære, var sportsfreak som barn, det lavede gymnasiet om på.

Så efter aftjent værnepligt var der ingen undskyldning for ikke at kravle op af sølet, hen over marken

og ind i Reklamegården for at svede med BB'ere med og uden AS, fitnesspiger og drenge.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede med at træne i feb. 93 i et ganske udemærket 'oldschool' center sammen med to venner. Vi ville have 'lit mer køe på beene' :lol:

Jeg kunne vel løfte 55 kg i bænkpres og trænene, som jeg nu kan huske det, ikke særligt korrekt.... det sjove ved var... at vi faktisk blev introduceret til squat og dødløft, men jeg droppede dem fordi jeg mente de var for hårde (BUHUU tudekiks, hvad er det lige man bliver stærk/stor af ?) Det er først inden for det sidste 1½ år at jeg træner dem igen.

Link to comment
Share on other sites

Prøvede for første gang vægttræning i 97 i Form og Fitness i Helsinge på ordrer fra min læge! Havde fået en del grumme skader i forbindelse med fodbold, bl.a. pga. svag muskulatur i ryggen og maven.

Nu 5 år og 20 kg tungere er jeg ovre det problem, men nu er jeg grebet af det! Så næste mål er endnu 5 år og 20 kg tungere :D

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg startede med at styrketræne, var fordi, at der hvor jeg gik til thaiboksning var der også styrketræningscenter. I sommers blev begge slået sammen og priserne forhøjet. Så for at fortsætte med thaiboksning var jeg nød til at betale for styrketræningen også. Så tænkte jeg, at det nok ikke var nogen dårlig ide, for så kunne jeg blive lidt større og mere trimmet. Jeg havde ingen rigtigt særlige mål.

Det har ændret sig nu hvor jeg er blevet helt hooked på det, og nu gælder det bare om at blive rigtig stærk og få den masse det medfører, og det kan ikke gå hurtigt nok :devil:

Det irriterer mig bare, at jeg først har fundet ud af hvor fedt, det er at løfte vægte for nyligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte for at tabe mig. Der er jo altid mange årsager, men hvis jeg skal vælge en må det være det.

I idræt blev jeg altid valgt sidst. Når de andre spillede rundbold (som var for meget for mig) forsøgte jeg at fange sommerfugle. Det lykkedes dog heller aldrig :lol:

Da jeg blev indkaldt søgte jeg udsættelse pga studie. Hver gang sendte de en lille "før du komer ind" folder med. I den anbefalede de at man trænede en smule styrketræning (push ups, pull ups, mavebøjninger og rygbøjninger) og cardio (løb - alt i alt skulle man gerne komme op på at kunne løbe 30 min sammenhængende. De nævnte ingen hastighed).

Jeg begyndte at løbe og fra at have svært ved at løbe 5*2min til at løbe 30 min sammenhængende tog mig omkring 3 måneder - hvilket jeg selv synes er imponerende godt. Så jeg blev sgu lidt bidt af det. Det hjalp også på min overvægt. Så det var perfekt. Så perfekt at jeg gav styrketræningen en chance også. Det var jeg nu ikke så meget for.

Da jeg kom ind hjalp det lidt på det. Mest fordi at vi skulle kunne klare en eller anden test for at blive brandmænd (as if I really cared - men det er aldrig sjovt at tabe) - så jeg mosede på.

Da jeg var færdig med værnepligten fortsatte jeg med at løbe og kom op på at kunne løbe 10 km. Jeg kom også ned på under 80 kg. Jeg ved ikke helt hvordan jeg mistede lysten - men i hvert fald kom jeg fra det.

Da min vægt var blevet for høj begyndte jeg igen på løb (det hjalp jo sidste gang) - og fik problemer med hoften. Jeg kom til fysioterapi (lidt a la F&F træning) - og blev egentligt lidt hooked på det. Kom dog fra det igen, men da jeg så igen igen besluttede at tabe mig var det meningen at styrketræning skulle være en væsentligt del (da muskler skulle bruge en masse energi).

Jeg startede så (i juli i år) i Shape i Silkeborg. Mest cardio - men det blev mere og mere til styrketræning. MOL træf gjorde nok udslaget. Jeg skal lave rigtigt styrkeløft (dvs droppe maskinerne og begynde at lave DL og SQ m.m.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige for øjeblikket skrottet vægtene til fordel for en tung sandsæk.

Er det slang for din nye kæreste????? :lol: Just Kidding.... :w00t:

/Ham selv

N.E.R.D > Slang for kæresten er 'kosten' altså sådan en til at feje med :lol: Det var et generelt anerkendt ord dengang jeg gik på HTX 94-97 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede til thai boxing, og det var også fedt nok, men så stoppede træneren, og vi fik en elendig stodder istedet. Så skulle jeg lave et eller andet, og en af mine venner var startet på styrketræning, så kunne jeg ligeså godt hoppe med på det. På det tidspunkt vejede jeg også kun omkring 60 kg og ca. 184 høj, så lidt muskler ville virkeligt gøre underværker! Det var i 97.

Så har jeg trænet lige siden, men er blevet meget mere bevist om korrekt træning og kost efter jeg opdagede MOL, dvs. det sidste års tid. Jeg fandt nogle gamle stats frem, og jeg har fået 20 cm større bryst, 10 cm større arme og 2 cm større mave, og taget ca. 15 kg på. Så det går den rigtige vej...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share