MOL Dogme cykel sommer cup


Arne
 Share

Recommended Posts

Bagmanden og jeg har besluttet at vi skal have gang i noget Dogmecykling - og udnytte at vi efterhånden er så mange cykelnuts på MOL!!

Idéen er at samle flokken nogle aftener kører hen over sommeren og køre forskellige ruter som enkeltstart - vi med jagtstart og tager selv tid - og YES det er blodig konkurrence!! :devil: Præmien er tilfredsstillelsen og retten til at hovere!!

Første rute er Tyren. Vi forstiller os at der køres 2 runder. Vi skal i gang mens der er godt vejr - så derfor kære venner - så starter vi allerede mandag den 26 Maj. Vi skal lige have detaljerne på plads. Men vi samles et sted i udkanten af København sidst på eftermiddagen og ruller stille og roligt derop. Kører konkurrence-og ruller roligt hjem.

dérHvem er med? Og nej - dagen er mandag - ingen forhandling !! :devil:

Forslag til kommende ruter??

Tag gerne dine ikke-MOL venner med!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ej, et genialt initiativ - er ikke så glad for valget af mandag da det er dagen efter klubbens hovedtræning. Men skidt - så må jeg sq ofre en klubtræning om søndagen. Efter i dag fik jeg vink med en rumfærge om at jeg ikke kan træne to dage i træk. På mandag er jeg dog på arbejde og har derfor en gangbar undskyldning selv om Tyren lyder som en dejlig legeplads.

Men jeg holder spændt øje :cool:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Første gang bliver den dag hvor iniatiativtagerne kan... skal man først til at forhandle mellem 10-15 mennesker - så risikere vi aldrig at komme igang... Herfra af er det de aktives demokrati/diktatur...

Og Gregers - Kim ville ellers gerne opsætte den betingelse, at alle skal deltage i hans søndags time - så alle er lige smadrede på¨Tyren :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Forslag til fremtidige dogme-race:

2*Tyren

Blovstrød "DM-ruten".

"Geden" i Køge.

DM-ruten i Værløse (Skovlinien-Fiskebæksvej-Fredensborgvej-Kollekolle-Skovlinien).

Ganløse-Søsum ruten.

Afgang Mosehuset v. Hillerødmotorvejen f.eks. kl 17-17:30? Rulle ud, ca. 40min i den HELT mørke røde zone. Rulle hjem. Evt. kan vi rulle ruten sammen første gang så alle kender den. Bliver det velrigeligt mange km, er man velkommen til at tage S-toget/bilen ud til ruten og joine resten af "packet" der.

Evt. finale med linieløb på "Gilleleje-ekspressen" en søndag. (Mosehuset-Farum-Hillerød-Gilleleje-Helsingør-Strandvejen-Skiltespurt v. Klampenborg skiltet).

Flækker nogen en rasende hurtig hjemmeside sammen, så lægger jeg gerne domænerne Bikespeed.dk og Enkeltstart.dk til :) Skulle folk have højde- og GPS-profiler fra ure eller lign. så er det måske en mulighed at lægge det på siden også.

Dogmerace: Ingen polititilladelser, Ingen hjælpere, Ingen depoter, Ingen følgevogne, Ingen vejvisere, Ingen drafting. Ingen undskyldninger. Bare benhårdt race.

Ud-og-hjemturen bliver naturligvis i hygge-tempo, hvor vi hjælpes ad med punkteringer osv. i det omfang vi kan.

Alle på alle niveauer kan være med. Det bliver SJOVT!

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også med - på betingelse af jeg starter efter Max :innocent:

Har indtasten Tyren med rute og højdeprofil her (skal ses i Explorer).

Er dog ikke helt sikker på startstedet, Marianne og jeg startede et andet sted, end der er angivet på kortet.

Og for øvrigt; Mariaaaaaanne, hvor er du? b010.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg og Bagmanden har besluttet at vi skal have gang i noget Dogmecykling - og udnytte at vi efterhånden er så mange cykel nuts på MOL!!

Idden er at samle flokken nogle aftner hen over sommeren og køre forskellige ruter som enkeltstart - vi køre med jagtstart og tager selv tid - og YES det er blodig konkurance!! :devil: Præmien er tilfredsstillelsen og reten til at hovere!!

Fårste rute er Tyren Vi forstiller os at der køres 2 runder. Vi skal igang mens der er godt vejr - så derfor kære venner - så starter vi allerede mandag den 26 Maj. Vi skal lige have detaljerne på plads. Men vi samles et sted i udkanten af København sidst på eftermiddagen og ruller stille og roliogt derop. Køre konkurancen -og roller roligt hjem.

Hvem er med? Og nej - dagen er mandag - ingen forhandling der!! :devil:

Forslag til kommende ruter??

Tag geren dine ikke MOL venner med!!

Bagmanden og jeg har besluttet at vi skal have gang i noget Dogmecykling - og udnytte at vi efterhånden er så mange cykelnuts på MOL!!

Idéen er at samle flokken nogle aftener hen over sommeren og køre forskellige ruter som enkeltstart - vi kører med jagtstart og tager selv tid - og YES det er blodig konkurrence!! :devil: Præmien er tilfredsstillelsen og retten til at hovere!!

Første rute er Tyren. Vi forstiller os at der køres 2 runder. Vi skal i gang mens der er godt vejr - så derfor kære venner - så starter vi allerede mandag den 26 Maj. Vi skal lige have detaljerne på plads. Men vi samles et sted i udkanten af København sidst på eftermiddagen og ruller stille og roligt derop. Kører konkurrence-og ruller roligt hjem.

Hvem er med? Og nej - dagen er mandag - ingen forhandling dér!! :devil:

Forslag til kommende ruter??

Tag gerne dine ikke-MOL venner med!!

Link to comment
Share on other sites

Bagmanden og jeg har besluttet at vi skal have gang i noget Dogmecykling - og udnytte at vi efterhånden er så mange cykelnuts på MOL!!

Idéen er at samle flokken nogle aftener hen over sommeren og køre forskellige ruter som enkeltstart - vi kører med jagtstart og tager selv tid - og YES det er blodig konkurrence!! :devil: Præmien er tilfredsstillelsen og retten til at hovere!!

Første rute er Tyren. Vi forstiller os at der køres 2 runder. Vi skal i gang mens der er godt vejr - så derfor kære venner - så starter vi allerede mandag den 26 Maj. Vi skal lige have detaljerne på plads. Men vi samles et sted i udkanten af København sidst på eftermiddagen og ruller stille og roligt derop. Kører konkurrence-og ruller roligt hjem.

Hvem er med? Og nej - dagen er mandag - ingen forhandling dér!! :devil:

Forslag til kommende ruter??

Tag gerne dine ikke-MOL venner med!!

Du skulle vel ikke læse Nordisk?? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bagmanden og jeg har besluttet at vi skal have gang i noget Dogmecykling - og udnytte at vi efterhånden er så mange cykelnuts på MOL!!

Idéen er at samle flokken nogle aftener hen over sommeren og køre forskellige ruter som enkeltstart - vi kører med jagtstart og tager selv tid - og YES det er blodig konkurrence!! :devil: Præmien er tilfredsstillelsen og retten til at hovere!!

Første rute er Tyren. Vi forstiller os at der køres 2 runder. Vi skal i gang mens der er godt vejr - så derfor kære venner - så starter vi allerede mandag den 26 Maj. Vi skal lige have detaljerne på plads. Men vi samles et sted i udkanten af København sidst på eftermiddagen og ruller stille og roligt derop. Kører konkurrence-og ruller roligt hjem.

Hvem er med? Og nej - dagen er mandag - ingen forhandling dér!! :devil:

Forslag til kommende ruter??

Tag gerne dine ikke-MOL venner med!!

:laugh:

Bær over med ham Christina, han var træt efter dagens spinning :tongue:

Superfedt initiativ, Arne og Grumme :bigsmile: - jeg er klar - men ikke på debut-turen, hvor jeg er forhindret :unhappy:

Selvom man ikke har nogen indflydelse på dage og tider, så vil jeg gerne anmode om at datoerne (i hvertfald 1 tur frem) bliver lagt fast i "rimelig tid" før.. :please: - og meldt ud :smile:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Og for øvrigt; Mariaaaaaanne, hvor er du? b010.gif

:laugh:

Jeg kommer ikke med på mandag. Jeg har nok - ligesom Vivsen - brug for lidt længere varsel, for at få det til at passe.

Er også lidt i tvivl om, konceptet er noget for mig. Jeg er faktisk både en dårlig taber og dårlig vinder :blush: så jeg synes der går lidt for meget konkurrence i den.

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jeg kommer ikke med på mandag. Jeg har nok - ligesom Vivsen - brug for lidt længere varsel, for at få det til at passe.

Er også lidt i tvivl om, konceptet er noget for mig. Jeg er faktisk både en dårlig taber og dårlig vinder :blush: så jeg synes der går lidt for meget konkurrence i den.

Det med dårlig taber og dårlig vinder - det gælder vist flere af os :tongue: Håber at du ender med at joine!

Altså Christina - hvorfor har du lavet en ny udgave af mit oprindelige indlæg - nu fuld af fejl??? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mosehuset ligger hvor cykelstien starterved Hillerød/Farum-motorvejen. Man kommer fra Bellahøj og kører mod motorvejen. Lige hvor motorvejen starter ligger et lyskryds. Cykelstien starter lige efter lyskrydset til venstre og ca. 20m henne ligger et lille hus - Det hedder mosehuset. Skal vi mødes der kl 17:15 her første gang og så skyde konceptet igang.

Vi kan køre mandag, tirsdag eller onsdag eftermiddag de andre gang - hvis det passer bedre. Jeg har alligevel altid trætte ben ;)

Marianne - du BEHØVER jo ikke offentliggøre din egen tid. Så bare på med cykelskoene!

Link to comment
Share on other sites

ØV, ØV...

Med mine nuværende knæproblemer må jeg slet ikke træde hårdt i pedalerne og bakker er også halvt bandlyst. Kunne dog være sjov at køre med derud af på nogle af turene udenfor konkurrence (hvis det er tilladt) for at møde nogle af af jer andre fra MOL.

Tror nu Gregers har ret i, at mandag generelt er den dag i kan lokke færrest med og det de fleste har mindst krudt i benene, men det er måske en del af taktikken. :tongue:

Allerede i morgen er dog ikke muligt med så kort varsel. Kender ellers en genvej på Tyren. :tongue:

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Mosehuset ligger hvor cykelstien starterved Hillerød/Farum-motorvejen. Man kommer fra Bellahøj og kører mod motorvejen. Lige hvor motorvejen starter ligger et lyskryds. Cykelstien starter lige efter lyskrydset til venstre og ca. 20m henne ligger et lille hus - Det hedder mosehuset. Skal vi mødes der kl 17:15 her første gang og så skyde konceptet igang.

Umiddelbart fint med mig. Men har i set vejrudsigten?! De lover en del regn i morgen, og hvis det står ned hopper jeg altså fra. :blush:

Men det ligner dog at der skulle komme opklaring i løbet eftermiddag (fra kl.17-18, se evt. her)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke pjattet med at sidde på min cykel i regnvejr. Så i tilfælde af regn kan vi fint flytte det til tirsdag eller onsdag for min skyld. Så er vi også ude over alle de "jeg-har-trætte-ben-om-mandagen"-undskyldinger.

Anyway - Arne du er game-master på den her.

Det er ikke sjovt at køre gode tider, hvis ingen ser det ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke pjattet med at sidde på min cykel i regnvejr. Så i tilfælde af regn kan vi fint flytte det til tirsdag eller onsdag for min skyld. Så er vi også ude over alle de "jeg-har-trætte-ben-om-mandagen"-undskyldinger.

Anyway - Arne du er game-master på den her.

Det er ikke sjovt at køre gode tider, hvis ingen ser det ;)

Jeg elsker heller ikke regn - men tirsdag og onsdag i denne uge er ikke optioner for mig - desvære

Link to comment
Share on other sites

Skide godt initiativ ... :4thumbup:

Skidegodt tidspunkt ... :4thumbup:

Møg elendigt sted i landet !!! :nonono:

Det gad jeg nu ellers godt for at få sat hoveder på på mange af navnene herinde. Hyg jer !! Og skulle jeg engang få muligheden så kan i bare vente jer .... :devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er en mægtig god idé. Jeg vil gerne være med. Kan dog ikke om mandagen, men hvis dagen går på skift er jeg på. Gad også godt snart lære nogle andre rundstrækninger end Tyren...mit repetoir på de sjællandske veje er stadig ret begrænset

Edited by happyjazz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share