Hjælp til træningsprogram


mastajay
 Share

Recommended Posts

Jeg er en 21-årig ung mand, normalt bygget og vejer omkring de 80kg.

Jeg har trænet et stykke tid, mere eller mindre useriøst - altså uden den vilde viden om og organisering af øvelserne.

Af øvelser jeg hyppigt har brugt kan nævnes: bench press, lat pull, cable cross over, single arm rowing, military press, one arm extension, pull over, preacher curl og squat. Derudover laver jeg selvfølgelig noget kondi træning.

Jeg har fået fortalt, at for at få det optimale ud af sin træning skal de forskellige øvelser sættes i system, sådan så jeg f.eks. ikke laver biceps 3 dage i træk eller lign.

Så mit spørgsmål går på om der findes en venlig sjæl, der gad hjælpe mig med at sammensætte et program - ikke kun med ovenstående øvelser, men også andre der kunne være gode for mig.

Også hjælp med reps og sæt.

Jeg træner ikke faste dage om ugen, men jeg træner 4 gange hver uge.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en 21-årig ung mand, normalt bygget og vejer omkring de 80kg.

Jeg har trænet et stykke tid, mere eller mindre useriøst - altså uden den vilde viden om og organisering af øvelserne.

Af øvelser jeg hyppigt har brugt kan nævnes: bench press, lat pull, cable cross over, single arm rowing, military press, one arm extension, pull over, preacher curl og squat. Derudover laver jeg selvfølgelig noget kondi træning.

Jeg har fået fortalt, at for at få det optimale ud af sin træning skal de forskellige øvelser sættes i system, sådan så jeg f.eks. ikke laver biceps 3 dage i træk eller lign.

Så mit spørgsmål går på om der findes en venlig sjæl, der gad hjælpe mig med at sammensætte et program - ikke kun med ovenstående øvelser, men også andre der kunne være gode for mig.

Også hjælp med reps og sæt.

Jeg træner ikke faste dage om ugen, men jeg træner 4 gange hver uge.

På forhånd tak!

Der er god læsning herinde om forskellige træningsprogrammer, mon ikke de kan inspirere dig lidt :-)

http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/

Link to comment
Share on other sites

trænes: Mandag, onsdag, fredag

Squat

dødløft

bænkpres

dips

mili pres

chin up

bent over row

biceps curl

der køres 3x8 rep i alle øvelser

de 3 første øvelser kan også køres tungt med 5x5 rep

Det er ikke værd at anbefale en begynder at køre 5x5.

Han skal have viden om træning samt kendskab til basal træning.

IMO: få fastlagt 3 træningspas pr. uge:

Træn store flerledsøvelser som squat, dødløft, bænk, military, bend over.

Med disse er du godt pakket ind og behøver ikke andre øvelser i starten.

Det skal siges, at du skal starte stille og roligt ud, og når du har trænet i et par måneder kan du overveje at opbygge et reelt program.

Kris

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Hmm, bend over er at foretrække og vil altid være en bedre øvelse, så kan ikke se din pointe?

Jeg troede at 'Bend Over Row' og Single Arm Row' var en og samme øvelse, bortset fra at man i 'Bend bruger begge arme, men i 'Single' bruger en ad gangen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share