Nintendo Wii Fit (balance board)


Huusmann
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er meget interesseret i at finde ud af, om Nintendos nye Wii Fit rent faktisk fungerer... Kan maskinen bruges til vægttab, eller er det bare endnu et konsolspil i mængden, med den lille fordel, at man ikke sidder og hænger i sofaen? Nogle der har prøvet den, og måske endda opnået resultater??

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg er meget interesseret i at finde ud af, om Nintendos nye Wii Fit rent faktisk fungerer... Kan maskinen bruges til vægttab, eller er det bare endnu et konsolspil i mængden, med den lille fordel, at man ikke sidder og hænger i sofaen? Nogle der har prøvet den, og måske endda opnået resultater??

Er du seriøs med din træning, burde du i forvejen vide, at du ikke får noget vægttab ud af at lege tåbelig på en måtte. Op på løbebåndet.

Jeg tror Wii's fit er en måde at få børn/voksne aktive på, som i forvejen er meget inaktive. Du skal ikke forvente vægttab; det handler om at røre sig.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Er du seriøs med din træning, burde du i forvejen vide, at du ikke får noget vægttab ud af at lege tåbelig på en måtte. Op på løbebåndet.

Jeg tror Wii's fit er en måde at få børn/voksne aktive på, som i forvejen er meget inaktive. Du skal ikke forvente vægttab; det handler om at røre sig.

Ja, eller en måde at populisere ordet fitness - så alle, selv de inaktive, dyrker "fitness".

Link to comment
Share on other sites

til emne-starter

man behøver faktisk ikke at lave noget som helst andet end at side på sofaen, så taber man sig!

Men her mener jeg også præcis det jeg skriver - intet - ergo man skal heller ikke lave mad!

så let er det faktisk...

Så når nogen taber sig ved at spille computerspil, drikke cacao eller pille næse, så er det blot et udsagn om at de har indtaget mindre ernæring end de har forbrændt. uanset hvad pokker de så har brugt deres tid på. så det kan selvfølgelig hjælpe, hvis man i stedet for at gå ud og æde en pizza, så spiller computerspil el.l.

( dette er ikket et svar der skal opfordre til mærkelige unaturlige spiselidelser el.l.)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke være lidt åbne over for ideen?

Vi ved alle, at et vægttab kræver et underskud på energibalancen. Kan man opnå dette underskud ved at stå på et balancebræt, så er den hellige grav velbevaret.

Er det effektivt? Sikker ikke, men bedre end at sidde på sin flade. Nøglen er stadig en regulering af madindtaget.

Hr.K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvis du gerne vil træne hjemme er konventionel træning som træning med håndvægte, mavebøjninger, armbøjninger (som vist rigtigt hedder armstrækninger) etc. nok et bedre valg.

Men hvis du har svært ved at motivere dig til at træne hjemme vi jeg mene at wii fit er et godt valg. Du har mulighed for at se om du laver øvelserne bedre end sidst, du kan dyste mod familiemedlemmer og venner og så holder wii fit øje med din vægt så det bliver påpeget over for dig hvis du har taget på. Poppet - ja absolut, men et fint bud på kombinationen af spil og (let) motion).

Jeg regner med at købe en selv i løbet af nogle uger.

sunek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som den eneste i denne tråd der rent faktisk ejer en Wii fit balance board, vil jeg gerne komme med et par kommentarer.

Lad mig med det samme slå fast at du i mine øjne ikke kan erstatte løbeture fitness center eller andre former for seriøs motion med wii fit. Men når det er sagt så er det rent faktisk en skide sjov opfindelse. Og det er muligt at få sved på panden, selv for folk i god form.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har også investeret i en Nintendo Wii efter jeg prøvede det (i beruset tilstand) hos en kammerat.

Kanon underholdning, og man kan snildt få sved på panden gennem nogle af spillene.

Tror nu ikke det er noget man skal investere i, med vægttab for øjet, men det kan helt sikkert give et boost (især da man let kan bruge et par timer der - fremfor mentalt at skulle psyke sig op til at løbe en tur i regnvejr :blink:).

- damen har også lige fået et dansespil med tilhørende dansemåtte... Se det er noget der giver sved på panden, når der skal hoppes og trykkes på 4 'taster' (med benene) indenfor 1-2 sek :tongue:

Edit: Dansespillet kommer også med en funktion, der giver et skud på kcal-forbrug ud for højde, vægt og hvor aktiv man er.. Skyder lidt højt IMO, men viser helt sikkert hensigten med Wii'en :smile:

- og så er det jo ellers halvliret at sidde med en plastik-gun og nakke zombier i de gamle arkade-spil (house of the dead #2 & #3) :bigsmile:

Edited by A_R
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvis du er seriøs med det, vil du kunne bruge det som et middel til vægttab. Det vil kræve en del tid på det, og jeg er heller ikke sikker på, om du kan regne med dens udregnede kcal forbrug.

Til gengæld "revser" den dig, hvis du springer en dag over.

Personligt synes jeg bedst om konditions- og balancespillene. De giver sved på panden med et smil på læberne. Styrketræningsdelen er ok, men den er for mig mest brugbar som en måling af min holdning under udførelsen af øvelsen.

Konklusion: hvis du vil tabe dig er pengene bedst investeret i et medlemsskab i den lokale fitness klub, men hvis du meget gerne vil træne hjemme og ikke har meget plads kunne wii være en mulighed.

Edit: Hehe ser lige, at emnet er oprettet i 2008, sådan går det, når man bruger søgefunktion.

Edited by bls
Link to comment
Share on other sites

Jamen så lad os da puste lidt liv tilbage i tråden :tongue:

Har overvejet en wii gennem længere tid, primært til sjov og spas, men kunne faktisk godt tænke mig at høre lidt mere om især balancedelen af wii-fit. Er det noget der duer til noget, sådan rent træningsmæssigt, evt som genoptræning efter ankelskader?

Link to comment
Share on other sites

En af min mors kollegaer har opnået et stort vægttab bland andet ved hjælpe af wii.

Hun begyndte med at løbe (kan man det?) på sin konsol, og tabte sig derved en del.

Det skal dog siges, at kollegaen nu er begyndt at løbe "rigtigt", hvilket hun har indset, giver mere. Men hun fandt motivationen og kom igang med hjælp fra sin konsol.

Link to comment
Share on other sites

En af min mors kollegaer har opnået et stort vægttab bland andet ved hjælpe af wii.

Hun begyndte med at løbe (kan man det?) på sin konsol, og tabte sig derved en del.

Det skal dog siges, at kollegaen nu er begyndt at løbe "rigtigt", hvilket hun har indset, giver mere. Men hun fandt motivationen og kom igang med hjælp fra sin konsol.

Løb på en wii foregår som "løb på stedet", enten hvor nunchuck-controlleren er anbragt på låret (vha en strap) eller i en lomme, eller på balanceboard der reagerer på forskridtene.

Min egen erfaring er at for balance er fit'en ret udmærket til at udfordre mange, omend det nye og sjove rimelig hurtigt forsvinder.

Til "rigtig" træning er wii'en en virtuel træner, der kan hjælpe med at finde på øvelser hjemme på stuegulvet. I perioder er det pædagogisk grænsende til det kvalmende, men det er muligt det tiltaler nogle.

Det er hårdt nok til at sofa-kartoflen helt sikkert får udbytte hvis han/hun laver det 2-3 gange om ugen. Dog giver det sig selv at man derhjemme som regel vil have en væsentlig begrænsning i belastningen, og derfor vil det næppe være tungt nok til de fleste herinde. :smile:

20-30 min pushups, squats, lunges og alt muligt andet BW-halløj vil dog helt sikkert give sved på panden hos de fleste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share