Træning af baller!


Eagle
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg er er dreng på 15 år. Jeg synes selv at jeg har en del svej i ryggen, så derfor synes jeg også mine baller er meget fremhævede. Især når jeg har shorts på, kan man virkelig godt se det, synes jeg selv i hvert fald!

Også når jeg går, det ser lidt anderledes ud end mine venner gør, fordi mine baller virker en del, ikke store, men altså.. u know :P

Derfor søger jeg hjælp til nogle øvelser eller lign. der kan stramme ens baller lidt op. Ikke at jeg vil have vildt stærke og muskuløse baller, men bare stramme lidt op.

(PS: skal siges, at jeg ikke er tyk :) Jeg er 168cm, 54½ kg :) Jeg styrketræner en lille smule med vægte osv.

Men jeg har lige et par spørgsmål omkring det:

1) Når man træner en muskel, og derefter holder op igen bliver den jo slap. I mit tilfælde, hvis jeg starter på at træne baller, og stopper igen, vil situationen så blive værre, altså vil de så blive større/ mere fremhævede?

2) Hvor gammel bør man være før at begynde på styrketræning? Jeg er selv 168 cm ca. Jeg er højere end min mor, og min far er stadig dog 1 - 1½ hoved højrere end mig. Jeg er dog gået i puberteten!

Det var det! Håber virkelig i kan give mig noget hjælp!

På forhånd tusind tusind tak!

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt beygynde at løbe, og alt afhængig af hvor vant du er til det/i hvor god form du er kan du også lave lidt intervaller - det skal nok stramme op.

Ellers en masse squat øvelser (ducksquat, hack squat, lunges, pistols und so weiter), søg evt på øvelsesbiblioteket her på siden eller på getbig.dk.

ad1) hvsi jeg forstår dig ret spørger du om at hvis du begynder at træne og så holder op igen, vil dine muskler så blive endnu mindre end de er nu. Dertil må svaret være at enhver form for inaktivitet gør muskler slappe og enhver form for aktivitet "strammer op" og giver større muskler i en eller anden grad. Bare fordi du har trænet og lige pludselig holder betyder det ikke at de forsvinder hurtigere end ellers.

ad2) nu er jeg ikke læge, men man anbefaler vist at personer der ikke er fuldt udvoksede ikke laver tung styrketræning (og det kan du dårligt være som 15 årig). Men ellers skal man absolut ikke være bange for at få rørt sig :-) så løb og styrketræning som ikke går over gevind kan du ikke tage skade af - tværtimod

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Til din glæde, tror jeg ikke at der er ballerne der er problemet...

Du nævner selv du har et lille lændesvej hvilket jeg tror gør at røven forkommer lidt større ende andre steder.

Mit råd vil være at du prøver at stramme op i musklerne på den anden side, dvs. hoftebøjere og maven. Generelt vil en størk "core" (hele vejen omkring maven ) hjælpe lidt på dit "problem".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej alle :)

Jeg er er dreng på 15 år. Jeg synes selv at jeg har en del svej i ryggen, så derfor synes jeg også mine baller er meget fremhævede. Især når jeg har shorts på, kan man virkelig godt se det, synes jeg selv i hvert fald!

Også når jeg går, det ser lidt anderledes ud end mine venner gør, fordi mine baller virker en del, ikke store, men altså.. u know :P

Derfor søger jeg hjælp til nogle øvelser eller lign. der kan stramme ens baller lidt op. Ikke at jeg vil have vildt stærke og muskuløse baller, men bare stramme lidt op.

(PS: skal siges, at jeg ikke er tyk :) Jeg er 168cm, 54½ kg :) Jeg styrketræner en lille smule med vægte osv.

Hvis dine baller allerede nu er fremtrædende, så kan jeg ikke forstå dit ønske om at træne dem og derfor gøre dem større. Har jeg misset noget?

Én forklaring på lændesvaj skal som mriber antyder findes på den anden side af kroppen, nemlig hvis du har svage mavemuskler og overstramme hoftebøjere. Så maven skal trænes ja, men hoftebøjerne skal strækkes. Det er naturligvis rent gætværk om det er situationen hos dig. Nogle mennesker har bare større lændesvaj, fordi sådan er de bygget.

Men jeg har lige et par spørgsmål omkring det:

1) Når man træner en muskel, og derefter holder op igen bliver den jo slap. I mit tilfælde, hvis jeg starter på at træne baller, og stopper igen, vil situationen så blive værre, altså vil de så blive større/ mere fremhævede?

2) Hvor gammel bør man være før at begynde på styrketræning? Jeg er selv 168 cm ca. Jeg er højere end min mor, og min far er stadig dog 1 - 1½ hoved højrere end mig. Jeg er dog gået i puberteten!

Det var det! Håber virkelig i kan give mig noget hjælp!

På forhånd tusind tusind tak!

1) Nej. Hvis en muskel ikke får nok stimulering til at holde sin nuværende størrelse bliver den mindre igen.

2) Du spørger om alder men snakker højde? Mig ikke forstå. :smile: Der er ikke nogen specifik alder for det. Børn starter til gymnastik, vægtløftning, fodbold, atletik og alt muligt andet i en tidlig alder. Med nybegyndere uanset alder skal man naturligvis træne fornuftigt og ikke tungere end teknikken kan bære det. Jeg vil sige at ansvarlighed er det afgørende for om man kan begynde med styrketræning. Man kan komme galt afsted hvis man ikke respekterer udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share