Yougurt Kur


M-Jensen10
 Share

Recommended Posts

Heej alle sammen :D

Hørte om noget yougurt kur idag om at det var godt og spise en masse yougurt og banan for at blive større, for at få mere protein

Men fik ikke helt fat i det . Håber der er nogle der kan hjælpe mig herinde .

Har altid været meget tynd og vil gerne tage lidt på som jeg forhåbentlig kan få lavet om til muskelmasse hen af vejen :D

Er dette det rigtig og gøre eller skal jeg gå over til Protein pulver ?

Håber i kan hjælpe :D

Hilsen M-Jensen

Edited by M-Jensen10
Link to comment
Share on other sites

Heej alle sammen :D

Hørte om noget yougurt kur idag om at det var godt og spise en masse yougurt og banan for at blive større, for at få mere protein

Men fik ikke helt fat i det . Håber der er nogle der kan hjælpe mig herinde .

Har altid været meget tynd og vil gerne tage lidt på som jeg forhåbentlig kan få lavet om til muskelmasse hen af vejen :D

Er dette det rigtig og gøre eller skal jeg gå over til Protein pulver ?

Håber i kan hjælpe :D

Hilsen M-Jensen

Klik Mig <--- Se under kost.

Generelt: En kur vil ikke give dig nogen gode resultater. Det vil en kostomlægning tilgengæld (læs: du skal i solidt energi-overskud!)

I store træk forholder det sig således: Hvis ikke du er i energioverskud så kan du ikke opbygge muskelmasse.

Hvis du vil have en mere proteinrig kost kan man godt spise yoghurt. Men det handler om du skal have gode proteinkilder løbende gennem dagen (Kød, fisk, mejeriprodukter, proteinpulver)

Få ca. 1,8-2,0g protein pr. kilo kropsvægt, så er du godt dækket ind. Læs nogen artikler og søg lidt omkring kost på dette fora; Der er masser af godt læse stof til at guide dig..

Ps. Følg de overordnede "kostråd". Skær en lille smule kulhydrat væk til fordel for protein, sørg for at være i energioverskud, og så er du meget godt kørende.

Link to comment
Share on other sites

Hey M

Generelt skal du løbe langt væk fra alt der hedder kur og er sat i forbindelse med kost......

Og ellers følge bananagtigko´s råd............

Proteinpulver er et kosttilskud, der er ikke noget mirakel i det, det er dyrt men kan være et god suplement. Især med de kød priser nu om stunder hehe....

Link to comment
Share on other sites

Har også tænkt på at købe protein pulver og tage det indtil jeg har taget et par kilo på .

Kan det godt betale sig ?

Du har tydeligvis ikkelæst de kost artikler der er blevet linket til. Læs dem først. Så svarer vi glædeligt på spørgsmål bagefter.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Klik Mig <--- Se under kost.

Generelt: En kur vil ikke give dig nogen gode resultater. Det vil en kostomlægning tilgengæld (læs: du skal i solidt energi-overskud!)

I store træk forholder det sig således: Hvis ikke du er i energioverskud så kan du ikke opbygge muskelmasse.

Hvis du vil have en mere proteinrig kost kan man godt spise yoghurt. Men det handler om du skal have gode proteinkilder løbende gennem dagen (Kød, fisk, mejeriprodukter, proteinpulver)

Få ca. 1,8-2,0g protein pr. kilo kropsvægt, så er du godt dækket ind. Læs nogen artikler og søg lidt omkring kost på dette fora; Der er masser af godt læse stof til at guide dig..

Ps. Følg de overordnede "kostråd". Skær en lille smule kulhydrat væk til fordel for protein, sørg for at være i energioverskud, og så er du meget godt kørende.

Fint indlæg, men jeg skreg da jeg nåede til "skær en lille smule kulhydrat væk". Nu vil jeg prøve at gøre det kort: Insulin kræves for at optage aminosyrer i musklerne som bruges til proteinsyntese. Insulin sekreres som respons på højt blodsukker og dermed kun kulhydrat i kosten. Sekretionen af insulin hæmmes af hormonet glucagon. Glucagon sekreres som respons på aminosyrer i blodet.

Protein = godt. Kulhydrat = godt. Protein + kulhydrat = rigtig godt.

Link to comment
Share on other sites

Fint indlæg, men jeg skreg da jeg nåede til "skær en lille smule kulhydrat væk". Nu vil jeg prøve at gøre det kort: Insulin kræves for at optage aminosyrer i musklerne som bruges til proteinsyntese. Insulin sekreres som respons på højt blodsukker og dermed kun kulhydrat i kosten. Sekretionen af insulin hæmmes af hormonet glucagon. Glucagon sekreres som respons på aminosyrer i blodet.

Protein = godt. Kulhydrat = godt. Protein + kulhydrat = rigtig godt.

Det er rigtig, ganske vist ret simplificeret - tror/ved dog ikke om insulin responset bliver så meget lavere ved at skære lidt af kulhydraterne i kosten væk, at det influerer tilstrækkeligt på at fjerne inhibering af glucagon ekspressionen (det er et spørgsmål om kinetik).

Men anyway, det er vist lidt off-topic... Hvis du er tynd og altid har været det tror jeg bare at du skal spise normalt sammensat mad (dvs. ikke nødendigt at skære ed på kulhydraterne), bare mere af det. Og hvis vi lige skal underbygge det med noget biokemisk lir, så har kroppen også brug for kulhydrater til at opbygge "reducing power" (NADPH), som bruges til anabole formål (ved dog ikke om det er rigtigt at youghurt og banan skulle være ekstra godt i den forbindelse, eller om det bare er en røver).

Ved ikke om det er selvsagt i tråden, men du skal selvfølgelig huske at træne hvis du også vil blive større (på den fede måde, dvs muskler)

Edited by KJK
Link to comment
Share on other sites

Fint indlæg, men jeg skreg da jeg nåede til "skær en lille smule kulhydrat væk". Nu vil jeg prøve at gøre det kort: Insulin kræves for at optage aminosyrer i musklerne som bruges til proteinsyntese. Insulin sekreres som respons på højt blodsukker og dermed kun kulhydrat i kosten. Sekretionen af insulin hæmmes af hormonet glucagon. Glucagon sekreres som respons på aminosyrer i blodet.

Protein = godt. Kulhydrat = godt. Protein + kulhydrat = rigtig godt.

Ifht. de "officielle" kostråd anbefales der 50-60% Kulhudrat. Jeg mener at man bør prioritere at få dækket sit proteinbehov (1,8g/kg), hvilket kan være på bekostning af at skære en lille smule i kulhydrat indtaget (ned til 50%). På den måde får man dækket begge behov, og der vil efter min overbevisning være rigeligt kulhydrat til optagelsen af aminosyrerne?

Men jeg er enig i han skal få fækket sit behov for kulhydrater.

Men jeg kan forstå din respons, da der generelt indenfor fintness/bodybuildingkredse er en "overfokusering" på proteiner. Proteiner er vigtige, men det er kulhydrat og fedt også, det hele skal hænge sammen. Jeg tror især at protein-pulver producenterne er med til at skabe dette forvrængede billede af, at det "kun" er proteiner der dur og man ikke kan få nok af dem. Typsik vil de i deres salgsmateriale og på deres produkter anbefales mellem 2-2,5g/kg kropvægt, hvilket de færreste vil kunne optage, med mindre de er på sterioder (muligvis kan man efter mange års træning optage mere, 2g+ ? mener at have læst et forsøg omkring dette engang)...

I værste fald kan et overdrevent proteinindtag endda kunne sende nyre på overarbejde, hvilket bestemt ikke er gunstigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share