Vellykket lynkure!


muchacha
 Share

Recommended Posts

Problemet er således at jeg vil igang med et større vægttab, og at jeg har brug

for et kickstart, for at komme igang.

Jeg har diabetes 1 - den arvelige - så jeg har brug for kulhydrater.

Jeg har godt hørt om "kålsuppekuren," men den siger mig ikke rigtig noget.

Så jeg vil egentlig bare hører jeres erfaringer med "lynkure," hvad i har gjort osv.

Edited by muchacha
Link to comment
Share on other sites

nu er det jo altså ikke sådan at du selv kan vælge hvilke råd du får på et debatforum....

Det der er det ufede ved lynkure er at man taber muskelmasse, samt at de rent empirisk medfører langt større risiko for at tage vægten på igen. Den efterfølgende vægtforøgelse foregår typisk ligeledes for hurtigt, så du tager mere fedt på end nødvendigt... Den omgang skal du bare igennem 5-10 gange, så skal du nok få smidt 10 kg muskelmasse og tage 20 kg fedt på.

SPECIELT set i lyset af din sygdom, er det særligt dumt at du insisterer på at vælge en fremgangsmåde der fucker din insulinfølsomhed endnu mere op...

god fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Halløj

Ked af at sige det, men dit indlæg frembyder ikke til at du forventer et specielt stort engagement fra dem du spørger..Ligesom du heller ikke selv lyder til at være specielt engageret? Hvis man vejer 300kg, kan jeg godt se at 1 kg om ugen er lidt for lidt..eller?, men tror lige det går for dig.?

Og du vil ikke fyldes med "dårlige kommentarer" som fx "at det meste er vand som man taber"...Hvis du ikke tror på disse kommentarer, skal der med garanti :) sikkert nok være nogen der med glæde vil fylde dig med en gang lort, som at hvis du spiser dit og dat taber du 17 kg om dagen...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Halløj

Ked af at sige det, men dit indlæg frembyder ikke til at du forventer et specielt stort engagement fra dem du spørger..Ligesom du heller ikke selv lyder til at være specielt engageret? Hvis man vejer 300kg, kan jeg godt se at 1 kg om ugen er lidt for lidt..eller?, men tror lige det går for dig.?

Og du vil ikke fyldes med "dårlige kommentarer" som fx "at det meste er vand som man taber"...Hvis du ikke tror på disse kommentarer, skal der med garanti :) sikkert nok være nogen der med glæde vil fylde dig med en gang lort, som at hvis du spiser dit og dat taber du 17 kg om dagen...

Hygge

Jeg er faktisk meget engageret i det her, og jo jeg tror på de konsekvenser der er ved lynkure..

Men nu er det kun 2 uger jeg snakker om, og derefter vil jeg gå over til en sundere måde at tabe mig på.

Og 2 uger på en lynkur tror jeg ikke man kan tage meget skade af..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk meget engageret i det her, og jo jeg tror på de konsekvenser der er ved lynkure..

Men nu er det kun 2 uger jeg snakker om, og derefter vil jeg gå over til en sundere måde at tabe mig på.

Og 2 uger på en lynkur tror jeg ikke man kan tage meget skade af..

Hvorfor søger du råd når du allerede har bestemt dig for din fremgangsmåde?

At du ikke tager incognitos svar til dig er ris til egen røv... han er blandt de bedste humanfysiologer her på boardet sammen med Morten Z, Stubbe og Elvirus... det er fint nok at ville gøre tingene på sin egen måde da man ofte føler man har større indflydelse på sit vægttab men at afvise fakta som Incognito kommer med er decideret dumt og ubegavet... håber for din egen skyld at du tænker lidt mere over tingene end du giver udtryk for

Link to comment
Share on other sites

Men nu er det kun 2 uger jeg snakker om, og derefter vil jeg gå over til en sundere måde at tabe mig på.

Og 2 uger på en lynkur tror jeg ikke man kan tage meget skade af..

Skade eller ej - hvorfor ikke droppe lynkuren og bare starte på en sundere måde, som du kan fortsætte med på længere sigt, med det samme? Hvis det virker uoverskueligt, så start i det små og begynd med at skære kalorieholdige drikke væk fra kosten (cola -> cola light eksempelvis) osv. Der er masser af gode råd og information på forummet i tidligere tråde.

Link to comment
Share on other sites

nu er det jo altså ikke sådan at du selv kan vælge hvilke råd du får på et debatforum....

Det der er det ufede ved lynkure er at man taber muskelmasse, samt at de rent empirisk medfører langt større risiko for at tage vægten på igen. Den efterfølgende vægtforøgelse foregår typisk ligeledes for hurtigt, så du tager mere fedt på end nødvendigt... Den omgang skal du bare igennem 5-10 gange, så skal du nok få smidt 10 kg muskelmasse og tage 20 kg fedt på.

SPECIELT set i lyset af din sygdom, er det særligt dumt at du insisterer på at vælge en fremgangsmåde der fucker din insulinfølsomhed endnu mere op...

god fornøjelse

Loool.... :4thumbup: Så sandt som det er sagt.

Der findes INGEN lynkure. Hvis man vil tabe sig, så handler det om en kostomlægning for resten af dit liv! Går du tilbage til dine tidligere kostvaner efter at du har tabt dig, så tager du det hele og ofte mere på igen, hvad enten det er en lynkur eller en længerevarende sund kur!

Link to comment
Share on other sites

Der er denne suppekur hvor man laver en stor portion suppe som man lever på i en hel uge og supplerer med forskellige madvarer hver ugedag.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visop...0-%20Suppekuren

En lynkur er ikke en dum måde at starte et vægttab på. Det er godt til at få renset kroppen igennem og så er det en super motivation til at fortsætte et sundt vægttab, hvis der lige er røget et par kilo. Det skulle jeg bestemt ikke mene at man kan tage skade af :)

Link to comment
Share on other sites

Der er denne suppekur hvor man laver en stor portion suppe som man lever på i en hel uge og supplerer med forskellige madvarer hver ugedag.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visop...0-%20Suppekuren

En lynkur er ikke en dum måde at starte et vægttab på. Det er godt til at få renset kroppen igennem og så er det en super motivation til at fortsætte et sundt vægttab, hvis der lige er røget et par kilo. Det skulle jeg bestemt ikke mene at man kan tage skade af :)

Det er helt klart at der absolut ikke er nogle fysiologiske gode ting ved lynkure. Jeg har gjort det klart hvorfor tidligere. At du oplever det som en motivationsfaktor er en anden ting. Men at du så ikke kan se ud over din egen subjektivitet og indse at det faktisk ikke gør din krop godt, kan man vel kun begræde. Kan du slet ikke se at det er et problem at du får motivation ved at gøre noget der er uhensigtsmæssigt i forhold til dit mål? Du kan jo også bare starte med at tabe nogle hurtige kilo ved at stikke benene i en flishugger. Det skal nok "rive" nogle hurtige kilo af, så du rigtigt kan føle at du er i gang edm dit vægttab. Det er selvfølgelig at sætte tingene på spidsen, men analogien, skulle være til at se....

Iøvrigt er der ikke noget der tyder på at man får renset noget som helst ved suppekure, bare at man kommer nærmere fejlernæring.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart at der absolut ikke er nogle fysiologiske gode ting ved lynkure. Jeg har gjort det klart hvorfor tidligere. At du oplever det som en motivationsfaktor er en anden ting. Men at du så ikke kan se ud over din egen subjektivitet og indse at det faktisk ikke gør din krop godt, kan man vel kun begræde. Kan du slet ikke se at det er et problem at du får motivation ved at gøre noget der er uhensigtsmæssigt i forhold til dit mål? Du kan jo også bare starte med at tabe nogle hurtige kilo ved at stikke benene i en flishugger. Det skal nok "rive" nogle hurtige kilo af, så du rigtigt kan føle at du er i gang edm dit vægttab. Det er selvfølgelig at sætte tingene på spidsen, men analogien, skulle være til at se....

Iøvrigt er der ikke noget der tyder på at man får renset noget som helst ved suppekure, bare at man kommer nærmere fejlernæring.

Well jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger at jeg har god erfaring med lynkure. Jeg har tabt mig hurtigt, ikke kun på vægten, kan bestemt også se forskel i spejlet. Og efter kuren er kiloene fortsat blevet ved at falde af. Jeg har intet mærket til bivirkninger, tvært imod har jeg altid lidt af forstoppelse, hvilket denne kur har kureret. Men det er jo ens eget valg om man vil benytte sig af den eller ej, der blev jo bedt om erfaringer med lynkure, ikke kun de negative :)

Link to comment
Share on other sites

Well jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger at jeg har god erfaring med lynkure. Jeg har tabt mig hurtigt, ikke kun på vægten, kan bestemt også se forskel i spejlet. Og efter kuren er kiloene fortsat blevet ved at falde af. Jeg har intet mærket til bivirkninger, tvært imod har jeg altid lidt af forstoppelse, hvilket denne kur har kureret. Men det er jo ens eget valg om man vil benytte sig af den eller ej, der blev jo bedt om erfaringer med lynkure, ikke kun de negative :)

Du taler mod bedre vidende!

Link to comment
Share on other sites

Well jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger at jeg har god erfaring med lynkure. Jeg har tabt mig hurtigt, ikke kun på vægten, kan bestemt også se forskel i spejlet. Og efter kuren er kiloene fortsat blevet ved at falde af. Jeg har intet mærket til bivirkninger, tvært imod har jeg altid lidt af forstoppelse, hvilket denne kur har kureret. Men det er jo ens eget valg om man vil benytte sig af den eller ej, der blev jo bedt om erfaringer med lynkure, ikke kun de negative :)

Du vil jo bare ikke hjælpes kun bekræftes i de valg du allerede har taget... sørgeligt

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er denne suppekur hvor man laver en stor portion suppe som man lever på i en hel uge og supplerer med forskellige madvarer hver ugedag.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visop...0-%20Suppekuren

En lynkur er ikke en dum måde at starte et vægttab på. Det er godt til at få renset kroppen igennem og så er det en super motivation til at fortsætte et sundt vægttab, hvis der lige er røget et par kilo. Det skulle jeg bestemt ikke mene at man kan tage skade af :)

Der er også KZ-lejr kuren, her laver man en lille portion suppe (primært på kartoffel) og supplerer kun sjældent med forskellige madvarer.

KZ lejr kuren er ikke en dum måde at starte et vægttab på. Den renser kroppen godt igennem, og så er det super motivation at se kiloene rasle af kroppen - den giver det der gode magre look! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du vil jo bare ikke hjælpes kun bekræftes i de valg du allerede har taget... sørgeligt

Hjælpes? Jeg har aldrig bedt om hjælp eller om andres meninger? Det er ikke mig som skal tabe mig. Jeg svarer bare på en debat med mine egne erfaringer, jeg har ikke sagt at jeg nødvendigvis har videnskabelige beviser eller ret i det hele taget. Jeg siger bare at det virker for mig. Hvis det ikke gør for jer andre så er det jo bare synd for jer :)

Link to comment
Share on other sites

Så jeg vil egentlig bare hører jeres erfaringer med "lynkure," hvad i har gjort osv.

Prøv nu og læs hvad personen skriver og efterspørger! Det er super fedt med videnskabsfunderet svar, da alt i den sammenhæng tyder på at lynkure absolut ikke er et særlig langtidsholdbart valg i forhold til vægttab. MEN motion-online er vel et relativt åbent forum, hvor både folk med videnskabelig viden og folk udelukkende med egne erfaringer må svare på de indlæg de ønsker.

Så må det være op til spørgeren at sortere informationen ud fra egne præferencer.

Det kan da aldrig være forkert at uddele viden af egen erfaring/empiri. Specielt ikke når, spørgeren i dette tilfælde tydeligvis efterlyser personlige erfaringer.

Edited by Arne
fjernet kommentar til slettet indlæg
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Prøv nu og læs hvad personen skriver og efterspørger! Det er super fedt med videnskabsfunderet svar, da alt i den sammenhæng tyder på at lynkure absolut ikke er et særlig langtidsholdbart valg i forhold til vægttab. MEN motion-online er vel et relativt åbent forum, hvor både folk med videnskabelig viden og folk udelukkende med egne erfaringer må svare på de indlæg de ønsker.

Så må det være op til spørgeren at sortere informationen ud fra egne præferencer.

Ja :smile: Folk må svare på det de ønsker :smile: Derfor må juliemalou naturligvis godt skrive i tråden, ligesom Christian B også må skrive i tråden :smile: Hvad er din rationelle begrundelse for at folks erfaring med fup-kure er interessant når dette er et klassisk område hvor den almindelige borger er uoplyst og ikke har det fornødne grundlag for at udtale sig kvalificere eller til at fastslå kausalitet og ikke kun relation? :smile: Befinder vi os på et forum hvor kvalificerede holdninger skal vægtes eller befinder vi os i frisørsalonen hvor damerne beretter om deres seneste kur-forsøg? :smile:

Det kan da aldrig være forkert at uddele viden af egen erfaring/empiri. Specielt ikke når, spørgeren i dette tilfælde tydeligvis efterlyser personlige erfaringer.

Hvis det "aldrig" kan være forkert at uddele viden af egen erfaring og empiri er det sjovt du lægger vægt på hvad spørgeren konkret eftersøger :smile: Nu har vi al grund til at tro at spørgeren søger erfaring fra andre for selv at gennemgå vægttab :smile: og her skal man naturligvis bruge enhver lejlighed til at oplyse om hvor fjollede lynkure i deres natur er :smile: Hvad er det også for en "erfaring" der ledes efter? :smile: Erfaringen at når man spiser mindre så taber man sig? :smile: Det er ligeså revolutionerende som stikker man hånden ind i pejsen gør det ondt :smile:

Edited by Arne
kommentere slettet indlæg
Link to comment
Share on other sites

Hvis det "aldrig" kan være forkert at uddele viden af egen erfaring og empiri er det sjovt du lægger vægt på hvad spørgeren konkret eftersøger :smile: Nu har vi al grund til at tro at spørgeren søger erfaring fra andre for selv at gennemgå vægttab :smile: og her skal man naturligvis bruge enhver lejlighed til at oplyse om hvor fjollede lynkure i deres natur er :smile: Hvad er det også for en "erfaring" der ledes efter? :smile: Erfaringen at når man spiser mindre så taber man sig? :smile: Det er ligeså revolutionerende som stikker man hånden ind i pejsen gør det ondt :smile:

Hvad har du i din pejs siden det gør ondt at stikke hånden i den :blink:

Alm diabetes kost og en masse motion(et par timer om dagen) burde give et fint vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest, du har diabetes 1 og så snakker du om suppekure og alt muligt andet hjernedødt! Det er en alvorlig sygdom, så medmindre du har en IQ der ligger 100 under hjernedød, så vil du altid sørge for at din approach tager udgangspunkt i netop din sygdom! - Hvis du ikke kan indse det, og bare ønsker at gamble løs, så har du sikkert brug for en psykolog mere end en diætist (jeg joker ikke).

1. Du kan ikke bare eksperimentere løs med alt muligt hjerne dødt, du må bruge dobbelt så meget tid, ja måske enda ti gange så meget tid som alle andre raske mennesker, på at undersøge emnet ORDENTLIGT. Det betyder ikke der ikke kan forsøges med ukonventionelle løsninger, men de løsninger bliver nødvendigvis nødt til at være ekstremt velfunderende.

"Dr. Bernstein's Diabetes Solution" ville sikkert være mere end et kik værd:

http://www.amazon.com/Dr-Bernsteins-Diabet...5050&sr=8-1

Den er godt supleret med Lyle McDonalds "The Ketogenic Diet" http://www.amazon.com/Ketogenic-Diet-Compl...4851&sr=8-3 , der har en masse nyttig information omkring diabetes.

2. Du bliver nødt til at have din læge med dig hele vejen, inkludere ham i alle dine planer (det betyder ikke at man ikke kan udfordre ham, og hans viden - det er ofte meget muligt, især hvis du gør punkt 1. ordentligt), du får brug for konstant kontrol af din sygdoms relaterede påvirkninger, samt adskillige nødplaner osv.

M.V.H

Helio

PS: du kan ikke bruge andres effaringer med lynkure, medmindre de selv har diabetes 1, det burde iøvrigt være ret indlysende!

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg sige til alle andre med jeres meget negative vendinger..........føj hvor skulle I skamme jer. Man behøver ikke at komme med ukvemsord for at kunne svare pænt, og der er rigtigt mange der ikke har svaret pænt!!

Dét der bliver spurgt om er hvilke ERFARINGER man har med "lynkure" ikke om muchacha skal påbegynde nogle.

Der bliver nævnt en suppekur og straks går man da fuldstændig i flint og fy skamme sig osv.........læs dog for pokker hvad der står inden I svarer!!!!

Til dig muchacha vil jeg sige, at suppekur skal du nok holde dig langt væk fra, har selv forsøgt, og var nærmest ved at brække mig bare ved lugten af suppen tilsidst, så det vil jeg ikke anbefale dig. Det er rigtigt at man i de første dage kun taber væske, og det tager man lige så hurtigt på igen, så det vil jeg ikke kunne kalde for en kickstart.

Er selv igang med en grundig omlægning af min kost, så også jeg kan tabe mig, og det er noget der tager enormt lang tid, for det gør man jo ikke bare lige på én dag. :)

Jeg har selv prøvet at have diabetes, dog ikke type 1, men type 2, og den forsvandt da heldigvis, men jeg er disponibel for diabetes og skal resten af mit liv passe på at jeg ikke bliver alt for overvægtig.

Dét jeg har gjort er at gå til min læge for at få gode råd og vejledning selvfølgelig også, og dernæst notere ved hvert enkelt måltid og hvornår jeg har spist. Det er lidt tidskrævende, men man får øjnene op for hvad det egentlig er man spiser og hvor meget, og gradvist begynder man at ændre på sine dårlige vaner, for dem har ALLE, det er der ingen der kan sige sig fri for.

Samtidigt skal man også huske at ændring af ens kostvaner ikke kun hjælper alene, man må også lave noget motion.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg får det bedre når jeg også har været fysisk aktiv.

Det er nok den eneste kur der virkelig kan hjælpe. Den er sej at komme igennem, hvis man ikke har sine omgivelser med, men er man stædig nok, ja så skal det nok lykkedes.

Jeg håber at du kan bruge mit svar, og held og lykke med vægttab:)

MVH: Minnie_Mouse

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver der spurgt efter erfaringer. Min er at lynkure er træls at følge og ikke virker en dyt overhovedet. Der går 3 dage så er det hele på igen. Da det er muskelmasse der er forbrændt og ikke fedt. For det første, for det andet fordi man ikke bliver ved med at leve af suppe og porrer.

Selv har jeg tabt 30 kg på et år, det var ikke en navngiven kur, men sund fornuft, kostændring med stort k, masser af styrketræning og endnu mere kostændring, så kom det hele af hurtigt. Der var slet ikke noget jeg undgik undervejs, jeg fik mine kartofler, ris, pasta og brød. Fik endda chokolade og kage, men tænkte mig om og spiste kun et stykke, i stedet for 2 plader chokolade. Og kun en gang i mellem.

Det er jo ikke nogen hemmelighed hvad der skal til, hvis man vil tabe sig og hurtigt, skal man jo egentlig bare tænke sig lidt om så kommer resten af sig selv. Bare man husker at passe sin træning og sørger for at den er effektiv.

Håber det kan bruges til noget.

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver der spurgt efter erfaringer. Min er at lynkure er træls at følge og ikke virker en dyt overhovedet. Der går 3 dage så er det hele på igen. Da det er muskelmasse der er forbrændt og ikke fedt. For det første, for det andet fordi man ikke bliver ved med at leve af suppe og porrer.

Selv har jeg tabt 30 kg på et år, det var ikke en navngiven kur, men sund fornuft, kostændring med stort k, masser af styrketræning og endnu mere kostændring, så kom det hele af hurtigt. Der var slet ikke noget jeg undgik undervejs, jeg fik mine kartofler, ris, pasta og brød. Fik endda chokolade og kage, men tænkte mig om og spiste kun et stykke, i stedet for 2 plader chokolade. Og kun en gang i mellem.

Det er jo ikke nogen hemmelighed hvad der skal til, hvis man vil tabe sig og hurtigt, skal man jo egentlig bare tænke sig lidt om så kommer resten af sig selv. Bare man husker at passe sin træning og sørger for at den er effektiv.

Håber det kan bruges til noget.

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

sådan!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver der spurgt efter erfaringer. Min er at lynkure er træls at følge og ikke virker en dyt overhovedet. Der går 3 dage så er det hele på igen. Da det er muskelmasse der er forbrændt og ikke fedt. For det første, for det andet fordi man ikke bliver ved med at leve af suppe og porrer.

Selv har jeg tabt 30 kg på et år, det var ikke en navngiven kur, men sund fornuft, kostændring med stort k, masser af styrketræning og endnu mere kostændring, så kom det hele af hurtigt. Der var slet ikke noget jeg undgik undervejs, jeg fik mine kartofler, ris, pasta og brød. Fik endda chokolade og kage, men tænkte mig om og spiste kun et stykke, i stedet for 2 plader chokolade. Og kun en gang i mellem.

Det er jo ikke nogen hemmelighed hvad der skal til, hvis man vil tabe sig og hurtigt, skal man jo egentlig bare tænke sig lidt om så kommer resten af sig selv. Bare man husker at passe sin træning og sørger for at den er effektiv.

Håber det kan bruges til noget.

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share