Overrevne ledbånd i skulder AC - led grad tre


Martin S
 Share

Recommended Posts

Jeg har ved styrt på cykel revet nogle lednånd mellem skulder og kraveben over.

Skadestuen mente ikke at operation var nødvendig, med efter at have konsulteret en ortopædkirug på et privathospital, valgte jeg at blive opereret og selv betale...

Jeg har roet kajak siden 1979 og ror stadigvæk 3-5 gange om ugen. Om vinteren ror jeg ikke så meget - gider ikke ro i mørke mere - så der træner jeg i fitnesscenter, vægttræning, spinning mm.

Jeg står også en del på ski - med det er jo ikke så belastende for skulderen.

Er der nogle der har erfaring med hvordan skulderen kommer til at fungere efter operation. Blev operet d. 13/6 og er indstillet på lang pause, men er nysgerrig på hvad jeg kan forvente af eventuelle gener.

Mvh

Martin

Edited by Martin S
Link to comment
Share on other sites

Har selv revet ligamentet acromioclaviculare (mellem skulderblad og kraveben), og klarer mig uden gener selvom jeg ikke er blevet opereret - dog skal jeg træne rotatorcuffen jævnligt for at holde skulderbladet på plads.

Nu ved jeg ikke helt hvilke dele af ledet du har fået opereret, men jeg kan vist godt tillade mig at anbefale dig, at gøre meget ud af at træne skulderen - Træning af rotatorcuffen

God bedring

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hej Joacim

Der er samme ledbånd vi har revet over. Hvis jeg har forstået det rigtigt så deler man luxationen op i 5 grader alt efter hvor meget kravebenet "stritter"

Jeg har fået boret hul i kravebene og i en underliggende knogle, der er så trukket en tråd gennem knoglerne for at trække kravebeet på plads og for at støtte mens de sammensyede ledbånd - forhåbentligvis - vokser sammen.

Martin

Edited by Martin S
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share