Hvad mangler jeg i mit center


Scorpi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej der

Fed kælder.

Har du haft trænet i et center? Så er der vist mange ting du kunne ønske dig.

Primært syndes jeg du mangler en maskine til at træne ryg. (Bredtræk til nakken, Smalt træk til bryst, osv)

Håber du ved hvad jeg tænker på, kan ikke huske hvad maskinen hedder, held og lykke.

Venlig hilsen

Brian

Link to comment
Share on other sites

Hvad er en olympisk stang? Er det også det der briver kaldt en crul-stang?

Hvordan vil du træne ryg (Træt til nakken) med frige vægte?

Så skal du ønske dig et stativ du kan skruge op på vægen, hvor du kan trække dig op. (Sorry jeg ved ikke hvad det hedder). Alså køre ryg.

Du kan ikke træne korekt uden en af de to ting, medmindre du kan stå på hovedet med en arm og løfte med den anden.

Vil du også se bred ud kan du ikke undgå at skulle træne ryg.

Hvilke øvelser køre du i ryg?

Hilsen Brian

Link to comment
Share on other sites

fik lige set at du skriver " Mine forældres rygbænk. Bruger den aldrig selv"

Fy Fy Fy

Det er en øvelse man ikke må glemme, det opleder du hår du bliver lidt ældre og får et kontor arbejde.

Det er meget vigtigt også at træne "os lumbalis", selv om du ikke har problemer.

Held og lykke

Brian

Link to comment
Share on other sites

Hvad er en olympisk stang? Er det også det der briver kaldt en crul-stang?

Hvordan vil du træne ryg (Træt til nakken) med frige vægte?

Så skal du ønske dig et stativ du kan skruge op på vægen, hvor du kan trække dig op. (Sorry jeg ved ikke hvad det hedder). Alså køre ryg.

Du kan ikke træne korekt uden en af de to ting, medmindre du kan stå på hovedet med en arm og løfte med den anden.

Vil du også se bred ud kan du ikke undgå at skulle træne ryg.

Hvilke øvelser køre du i ryg?

Hilsen Brian

Hvorfor skulle man ikke kunne træne ryggen med fri vægt uden at benytte et stativ?

Jeg vil nu påstå at fri vægt er ALLE maskiner overlegne! - Lige meget hvilken del af kroppen man gerne vil træne!!

Link to comment
Share on other sites

Men, hvordan vil du køre øvelser som bredt træk til nakken og snalt træt til bryst?

Det er 2 meget dårlige rygøvelser du nævner der, hvis man sammenligner med det man kan lave med en tung vægtstang og et par tunge håndvægte. Dødløft og diverse rows rammer ryggen en million gange bedre end diverse kabeltræk.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Det er meget vigtigt også at træne "os lumbalis", selv om du ikke har problemer.

"OS" betyder knogle eller ben på latin. Mener du ikke musculus lumbalis - eller ryg-ekstensorene???

Link to comment
Share on other sites

de kritiske ryg øvelser er jo dødløft og rows, alt andet er fint, men hvis man ik har dødløft og rows inde i sit program også, er man da for dum, det er jo basis øvelser.

Olympisk stang er en stang der er 220cm lang og vejer 20kg, jeg går udfra den hedder det pga. det er hvad de bruger til de olympiske lege i clean & jerk ?

Anyways, en anden gang ku du måske samle alle dine billeder etc i ét indlæg? så d ik flooder så meget :)

Eneste man ska bruge er en ol stang, skiver at sætte på, et rack og så en bænk, så ka du køre alt hva du ska bruge, bænkpres, skråpres, skulderpres, squat, dødløft, rows, curl's, etc etc, dette vil jeg ihvertfald mene er det vigtigste, og det eneste jeg nogensinde har tænkt mig at købe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej, der er en ting jeg synes du mangler...Et træktårn, eller en maskine til at køre bagside i. For det du har nu er i det store hele kun til forsiden, hvilket også er fint. Meen hvis du kun køre forsiden, bliver der ubalance i kroppen (stærk forside men "slap" bagside) Hvilket kan resultere i skader, og at du på et tidspunkt ikke kan blive stærkere i forsiden, før du bliver stærkere i bagsiden...hvis du forstår hvad jeg mener... B)

Link to comment
Share on other sites

Jarl> hvorfor mener du ikke man kan træne bagsiden af kroppen med frie vægte ?? Der er da et hav af øvelser man kan anvende. Her er en lille liste:

BAGSKULDER/RHOMBOIDEUS

Dumbell rear laterals

Dumbell kickback laterals

Barbell/dumbell rows (med armene ud til siden)

TRAPEZIUS

Barbell/dumbell Shrugs

Barbell high pulls

LATS

Dumbell rows

Barbell rows

Kan ikke se hvorfor det er strengt nødvendigt med et træktårn når ovenstående øvelser dækker hele ryggen/bagskulderen perfekt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Scorpi, en mandshøj sandsæk til spark og slag ville pynte.

Jeg har også et hjemmegym. Da jeg købte min bænk skulle jeg naturligvis have træktårn med. Ikke nok med det, så fik jeg lavet en mod til siddende roning. Hvordan er min virkelighed så nu? Jeg laver masser af kropshævninger i min chin bar!

Link to comment
Share on other sites

Det ser rigtigt fedt ud Scorpi ;)

Der er jo nok udstyr til at træne hele kroppen

Har du skiver nok?

Og hvad har hele molevitten kostet(ikke tøj osv.)?

>micheal og Jarl

Hvad skal man bruge et træktårn til når man kan lave barbell / dumbell rows?

Hilsen M!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share