Brystkassen


kmba
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg har nu trænet lidt i omkring en måned med nogle forskellige øvelser til brystkassen, men synes ikk rigtig der sker noget og det skrider fremad. jeg må indrømme jeg kan mærke den er blevet mere robust og sådan, så derfor er mine spørgsmål:

hvor lang tid vil det tage før man kan se resultater? (ska sige jeg har været stor og er røget meget ned i vægt, og derfor prøver at omdanne det sidste fedt til muskler og træner derfor hver anden dag)

kan der gøres ting så man kan få hurtigere resultater?

hvilke øvelser er bedst til at træne "hele brystkassen" "nedre bryst" og "øvre bryst" ? (specielt nedre bryst da jeg synes jeg har mere fedt ved brystvorten) ska siges jeg har hele motioncenterets redskaber til rådighed:)

Tak for hjælpen på forhånd. :)

mvh mark :)

Edited by kmba
Link to comment
Share on other sites

hej kmba

Uanset hvilken del af kroppen du ønsker at træne kræver det some allerede sagt at du ligger i kcal overskud (Spiser mere end du forbrænder).

Du siger selv du stadig har lidt fedt på kroppen... ønsker du at smide det så fortsæt kur / cardio (motion) til du er nede på ønskede fedt %... fortsæt dog styrketræninger herunder.

Grunden til jeg siger dette er at ethvert kcal overskud medfører at du tager en mængde fedt på også! Mægten af fedt gained under kcal overskud (bulking) kan minimeres ved at være i 300-500 kcal overskud om dagen. Dette vil medføre et gain på omkring 300-500g om ugen. Ligger man på højere ved en større procentdel være fedt.

Få styr på din kost og sørg for at få 2g protein pr. kg kropsvægt. Læs evt nogle artikler omkring kosten da den er uhyrre vigtig for resultatet af din træning. Find et program der passer dig og den måde du ønsker at træne på og så burde den være der :)

Gode brystøvelser:

Mange, men af basis øvelser ville jeg foretrække bænkpres og DB incline bænkpress evt. supleret med nogle dips... you name it.

en måned med træning er ikke meget, og din krop skal vænne sig til vægtene, start derfor stille op og koncentrer dig om din teknik imens du smider det sidste fedt?! Bare mit foreslag :)

Andet? Spørg

Link to comment
Share on other sites

efter (afh. af dig ) ca ½ år, vil du selv kunne se en LILLE forskel. men regn med 2-5 år før du evt. vil se "veltrænet" ud.

men det kræver en hård indsats både i og uden for vægtcentret.

læs læs og læs alt hvad der vedrører sundhed og sport !

at ændre sin muskulaturs størrelse og styrke er ikke et "måneds projekt" det er noget der tager år, vilje og tålmodighed mm.

go træning håber du bliver så glad for det at du bliver ved.

Link to comment
Share on other sites

@ Tange

Du skriver at man skal sørge for at spise 2g protein pr kg kropsvægt om dagen. Jeg ved ikke hvor du har de tal fra, men et godt bud ville være fra de såkaldte "teori" sider diverse udbydere af proteinpulver og lignende har på deres hjemmesider. Hvis der er noget som er overvurderet i nutidens trænings filosofi så er det den enorme mængde protein man tilfører sig selv, DET ER IKKE NØDVENDIGT. Kroppen kan langt fra optage 2 g pr kg. Det er videnskabeligt bevist at man i en time efter endt træning ("mulighedernes vindue") har en større optagelse af protein, og det bør udnyttes. Tag derfor dit proteintilskud lige efter træningen og spis så en god og varieret kost, så har du gjort det du skal. Resten af det protein du indtager ryger ud med urinen, så det bliver pludseligt dyrt at gå på toilettet og se alt det dyre protein fosse ud i toilettet.

Peter

Link to comment
Share on other sites

efter (afh. af dig ) ca ½ år, vil du selv kunne se en LILLE forskel. men regn med 2-5 år før du evt. vil se "veltrænet" ud.

men det kræver en hård indsats både i og uden for vægtcentret.

læs læs og læs alt hvad der vedrører sundhed og sport !

at ændre sin muskulaturs størrelse og styrke er ikke et "måneds projekt" det er noget der tager år, vilje og tålmodighed mm.

go træning håber du bliver så glad for det at du bliver ved.

5 år er nok lidt for højt sat, det er som du siger naturligvis afhængigt af personens indsats.. Men den skal dog være utroligt lav hvis der skal gå op til 5 år. Jeg vil sige, 2 år med semi-seriøs indsats.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share