Haves: Slidgigt i knæ. Ønskes: Fast fyldig bagdel


BoogieDoll
 Share

Recommended Posts

Efter en lang sydomsperiode er min bagdel begyndt at se lidt "trist" ud.

Jeg vil enormt gerne gøre noget effektivt for få ballerne op på plads igen og få noget af den muskulatur tilbage i bagdelen, som er forsvundet p.g.a. stilstand.

Jeg læser hele tiden om at squats, lunges (begge med vægte) samt løb er den mest optimale måde at træne på.

Desværre synes mine knæ bare ikke, at det er sagen.

Så føler mig lidt fortabt, om det virkelig kan passe, at der ikke er andre mere skånesomme metoder, som alligevel kan "sparke røv"?

Det er yderst begrænset, hvad mit lokale fitnesscenter har af maskiner, der fokuserer på bagdelen.

Der er kun en, hvor man på maven ligger (på en bænk) og trækker benene op mod bagdelen med vægt belastning.

Jeg håber, at I vil komme med nogle ideer til motionsformer, gulvøvelser og andet godt, der kan hjælpe mig til at træne effektivt trods knæ skavanker.

På forhånd tak :o)

Link to comment
Share on other sites

Stivbenet dødløft og romansk dødløft, går lige i bagdelen! :4thumbup:

Enig :4thumbup:

Er du dog, lige som mig, baglårsdominant, kommer du evt mest at mærke dem i dine baglår og skal arbejde lidt med aktivering af dine glutes før du går igang med øvelserne. (Ikke fordi det er dårligt med store baglår IMO, men nu var det jo numsen du ville fylde ud)

Prøv evt at se om du kan holde til Glute bridges og brug dem som opvarmning. De bruges som del af træning for folk med dårlige knæ, det eneste du skal huskå på når du laver dem er at prøve løfte forfoden, så du undgår at det er quads som trækker dig op.

2006_04_16_pillar_of_strength_3.jpg

PS: Også i glute bridges kan det nemt ske at baglårene tar over, så var opmærksom på at det er dine glutes som arbejder når du laver dem. Men i og med at du ikke her står med en tung vægt og skal hive den op, har du lidt nemmere for at kontrollere hvilke muskler som skal arbejde.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share