Begrænsning for hypertrofi


Jakob
 Share

Recommended Posts

I forlængelse af svaret på indlægget kredsløbstræning/styrketræning vil jeg gerne vide i hvilken grad 5 km cykling efter vægttræning kan være begrænsende for hypertrofi? Cyklingen fungerer som transport og foregår på en intensitet lidt højere end den "Average-Joe"-cyklisten kører på, men ikke på mere end omkring 60% af maxpuls, vil jeg tro. Endvidere indtager jeg kulhydrat-proteinblanding lige efter vægttræningen, eftersom målet er hypertrofi.

Hvilke mekanismer foranlediger denne begræsning for hypertrofi? Her tænker jeg generelt på konditionstræning efter vægttræning med fokus på hypertrofi.

Mvh. Jakob

Link to comment
Share on other sites

Der er nok ingen der kan svare dig på hvad de 5 km gør i forskel - specielt ikke da du netop indtager protein-kulhydrat lige efter træning.

Hvis du skulle konkurrere i sværvægtsklassen i BB ville jeg nok droppe den cykeltur, bare for en sikkerheds skyld. I alle andre situationer falder overvejelsen ned under bagatelgrænsen.

Teoretisk kan man forestille sig, at der bliver sub-optimale mængder af næringsstoffer, samt evt. et direkte hæmmende signal fra konditionstræningen (et kemisk skænderi: "gi mig den aminosyre, jeg skal lave myosin" - "nej, gi mig den, jeg skal lave kapillærer og citratsyntase" osv.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share