sasligaen 08/09


apprenti
 Share

Recommended Posts

ja så er indkøbne jo så småt ved at gå i gang, så jeg tænkte vi kunne lave en tråd allerede nu for at se de forbedringer/ændringer der kommer i de forskellige klubber.

Brøndby:

Forsvar: Jon Jönsson - "Brøndby er en storklub"

at ende som nummer 8 ud af 12 = storklub? han skal da vist have en reeksame i matematik :tongue:

Esbjerg:

Midtbane: Martin Fribrock

Link to comment
Share on other sites

ja så er indkøbne jo så småt ved at gå i gang, så jeg tænkte vi kunne lave en tråd allerede nu for at se de forbedringer/ændringer der kommer i de forskellige klubber.

Brøndby:

Forsvar: Jon Jönsson - "Brøndby er en storklub"

at ende som nummer 8 ud af 12 = storklub? han skal da vist have en reeksame i matematik :tongue:

Esbjerg:

Midtbane: Martin Fribrock

En klub kan vel godt være en storklub selv om resultaterne ikke går godt hele tiden. Kapital, tilskuertal/kapacitet, spillertrup osv. er vel definerende.

Borring fra OB til FCM

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Slettet bruger

Jeg ser Brøndby og FCM som de to, der kæmper om guldet.

Måske er det optimistisk, men jeg føler at Brøndby klart har gjort det bedst på transfermarkedet og derfor står med det mest spændende hold nu.

Brøndbys svenskere (hahaha) har et rigtig godt niveau. Holmén, Farnerud, Ericsson og Jönsson er langt over gennemsnittet for en superligaspiller.

Von Schleebrügge kender jeg kun fra hans tid i Hammarby, hvor han var en af de tre-fire bedste stoppere i Allsvenskan, men jeg har en vis ringeagt for ligaen og ser den som værende en del svagere end den danske. Men vi får se. Uanset hvad, er han en ret god spiller.

Jan K er også et spændende indkøb. Udover det, har Brøndby som altid en del interessante, unge spillere. Daniel Wass, som er fortsat relativt ukendt, ser jeg et vist potentiale i.

Det eneste jeg føler, at Brøndby for alvor mangler, er nogle angribere og en venstreback.

FCK har også foretaget enkelte fine inkøb, bl.a. Santín, men hverken deres forsvar eller maskinrum imponerer mig. Hullene efter Linderoth og Lars Jacobsen er stadig langt fra fyldt ud. Eftersom at Hangeland og Gravgaard også er væk, ser jeg ikke helt, hvordan de skal have det samme "betonforsvar", som de havde i de sidste par sæsoner. Bjärsmyr er bestemt ikke en løsning på problemet, da jeg ikke ser ham som på nogen måde værende på niveau med hverken den ene eller den anden af de to, omend han er en glimrende spiller og har et par års udvikling til i sig. Måske undervurderer jeg ham.

De har nok SAS Ligaens to bedste kantspillere i Grønkjær og Sionko, samt skulle de stå ret godt på angrebspladserne med deres brasilianere. Dog er kun José Júnior, nogen der har markeret sig i SAS Ligaen. Aílton var en succes i Allsvenskan, men en skuffelse i Danmark. Hvem siger, at César Santín ikke skal gøre det lige så "godt"?

Han er ganske vist op til flere gange, i den her sæson, blevet omtalt som Allsvenskans bedste spiller. Lignende ting sagde man dog også om Aílton, i hans sidste, succesfulde tid i Örgryte.

Jeg håber at BIF får fat i en ny back, der faktisk vil hæve niveauet og en ny forward. De har stået ret svagt på backpladserne i de sidste år og jeg ser ikke Duncan/Katongo/Williams som nogen afløsere for Elmander/Skoubo. Det ville også gavne med en afløser for Retov. Det holder jo ikke fantastisk med Daugaard - praktisk set - på den opgave.

Link to comment
Share on other sites

nu vi er ved Brøndby, så ja, det ser noget bedre ud end sidste år, men ikke meget skal gå galt, før de igen kan opleve en skidt sæson. I forsvaret er de virkelig godt dækket ind efterhånden, også hvis uheldet skulle være ude og en skade skulle opstå.

På midtbanen ser jeg Gislasson, som det svageste led, da han er for langsom til at dække et stort område, og derudover er han heller ingen super boldspiller. hans force er dog klart at han kan vinde dueller, specielt i luften. Men igen, kræver det jo lige man når hen til manden man skal duellerer mod :-D

Får Farnerud en skade kan det give problemer. De kunne så enten spille med Lortentzen eller Ericsson på pladsen, men tvivler på nogen af dem vil være en fuldgod erstatning.

Angrebet...Indtil videre har ingen af angriberne scoret, og det i sig selv er et problem. Dunken er meget skadet, Peter Madsen har ikke bevist han endelig er tilbage - måske man skulle overveje at give Williams chancen oppe foran, eller unge Patrick Mortensen - der virker til at være stærk i feltet. Og så er der Nikolaj Agger har været en del skadet og er mig bekendt ikke klar endnu. Alt dette kunne gøre at manude på vestegnen køber en ny angriber, hvilket salget af Katongo også har åbnet op for.

I år, håber jeg bliver en sæson med lidt højere underholdsningsværdi end sidste år, da jeg ikke syntes det var det mest spændende fodbold især Aab og FCK leverede. Indtil videre kunne det se ud til begge disse hold er på vej med lidt mere seværdigt fodbold.

Hvem der vinder mesterskabet: Det kan blive hvemsomhelst af: FCM, BIF,FCK,OB og Aab. I bunden er det ligeså åbent tilsyneladende. Et hold som FCN tror jeg ikke kan vide sig for sikre(specielt hvis de sælger Bernburg), ej heller AC Horsens, men nu må vi se.

Link to comment
Share on other sites

I år, håber jeg bliver en sæson med lidt højere underholdsningsværdi end sidste år, da jeg ikke syntes det var det mest spændende fodbold især Aab og FCK leverede. Indtil videre kunne det se ud til begge disse hold er på vej med lidt mere seværdigt fodbold.

Der var i hvert fald kanon underholdning på Brøndby Stadion i dag (eller Kasi Arena aka. Hjalte Park). Brøndby har ikke en chance for mesterskabet i år. Det står formentlig mellem FCK, FC Midtafrika og OB. Med FCK som favorit.

Link to comment
Share on other sites

Der var i hvert fald kanon underholdning på Brøndby Stadion i dag (eller Kasi Arena aka. Hjalte Park). Brøndby har ikke en chance for mesterskabet i år. Det står formentlig mellem FCK, FC Midtafrika og OB. Med FCK som favorit.

'

Hvilket du konkluderer ud fra en kamp hvor Brøndby fra start mangler en nøglespiller, samt de lige har solgt deres angriber og yderligere en profil bliver skadet under kampen...?!

Link to comment
Share on other sites

'

Hvilket du konkluderer ud fra en kamp hvor Brøndby fra start mangler en nøglespiller, samt de lige har solgt deres angriber og yderligere en profil bliver skadet under kampen...?!

Og det var det værste skadeshelvede i 32 år der i sidste sæson gjorde at det endte som nummer 8. Brøndby ender måske i top 5, men de er altså ikke det hold de engang har været.

Link to comment
Share on other sites

nu skal man måske ikke udfra en kamp afgøre et holds skæbne. Mig bekendt vandt de mesterskabet den sæson de tabte 6-1 på brøndby stadion til Esbjerg, eller ihvertfald blev de nummer 2.

Men man må da sige at man fik syn for sagen mht. det jeg tidligere skrev om BIFs tilstand. Det eneste jeg ikke fik ret i var forsvarets styrke, tilsyneladende :-D

Udover det, så synes jeg det var underligt ingen af kommentatorerne nævnte hvorfor Howard og Bischoff ikke var med på bænken. Howard der blev kåret til årets BIF spiller sidste sæson, og Bischoff der så ret fit ud i kampen mod Juventus.

Derudover var jeg målløs, da Werge mente dommeren og dennes hjælpere havde dømt en god kamp. Igen så man jo at linjevogterne vinkede offside hvor der intet var, og havde flere underlige frisparks kendelser, og så den hvor Williams skupepr Ellegaard udover baglinjen og får hjørne.

OB ser iøvrigt rigtig stærke ud, Djiby Fall var virkelig modbydelig svær at holde for AGFs forsvarer, kunne man se.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket du konkluderer ud fra en kamp

vil give salt lidt ret.

Brøndby har været nede at ligge og blevet sparket til de sidste to sæsoner og så skal der kun en lussing til før assosiationerne til de forgange sæsoner kommer tilbage og psyken er efter min mening(og burde også være jeres) en factor der skal medregnes i fodbold(og alt andet sport og livet generelt).

Link to comment
Share on other sites

Der var i hvert fald kanon underholdning på Brøndby Stadion i dag (eller Kasi Arena aka. Hjalte Park). Brøndby har ikke en chance for mesterskabet i år. Det står formentlig mellem FCK, FC Midtafrika og OB. Med FCK som favorit.

Holdene er så svingende at det er svært at udpege en favorit så tidligt. Se nu bare din favorit FCK, de kunne ikke slå Sønderjyske, som inden turneringen startede var dømt til nedrykning. Mesterne bliver det hold, der først kan finde stabiliteten.

Husk iøvrigt at Aab på dette tidspunkt har flere point end de havde efter de 3 første kampe sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Holdene er så svingende at det er svært at udpege en favorit så tidligt. Se nu bare din favorit FCK, de kunne ikke slå Sønderjyske, som inden turneringen startede var dømt til nedrykning. Mesterne bliver det hold, der først kan finde stabiliteten.

Husk iøvrigt at Aab på dette tidspunkt har flere point end de havde efter de 3 første kampe sidste år.

Jeg tror heller ikke så meget på FCK. Det bliver nok AaB igen, eller FCM.

Ellers ville det være sjovt at se Randers vinde SAS-Ligaen.

Jeg forstår egentlig ikke, hvordan Brøndby præsterer at spille så ringe, deres spillermateriale taget i betragtning. Brøndby, på papiret, har tæt på den stærkeste trup i denne sæsons SAS-Liga.

FCK er pga. samme type udsalg, som Brøndby havde når Agger, Johansen, Kahlenberg, Kamper, Elmander og Skoubo røg, også røget ind i instabilitet. I det mindste var de fornuftige nok, ikke at fyre "stjernetræneren" af, sammen med stjernespillerne. Jeg er desuden også ret sikker på, at det ikke vil tage over to sæsoner for dem, at komme over det.

Fuck Bjerregaard.

Edited by Motörhead
Link to comment
Share on other sites

Randers FC :4thumbup:

Vi vinder sikkert ikke guld i år, men truppen er efterhånden så sammentømret, at der kan være noget stort i gære. Det hele står og falder på Tidiane Sane :smile:

Desuden var Djiby UHYGGELIG mod AGF, så I de to brysttæmninger han lavede? Jeg har sjældent set så vild en teknik i Sas-ligaen.

Edited by Rasmus G
Link to comment
Share on other sites

FCK skal sateme til at få arbejdshandskerne på, ellers er det netop OB og Djiby som render med det hele. De (FCK) er jo helt skæve og mangler en der kan tage de andre ved nosserne og råbe noget "this is sparta"-lignende!

Har FCK spillere nosser :blink::laugh:

God kamp på mandag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Metal til Århus...! :4thumbup: :tongue:

Kæft det er lækkert at have investeret i Sæsonkort og så være øjenvidne til en flot omgang bold fra de hvii'e! :cool:

De 2 nye indkøb i form af Nando Raphael og Jakob Poulsen spillede begge solide kampe. Især Poulsen var allerede godt med, trods han kun har trænet med i et par dage! :superman:

En skam at en god fodboldfest med +16.000 tilskuere skal ødelægges af en flok brøndby tilhængere der umiddelbart kun kom for at slås... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share