Forbrænding og bulimi + forbrænding generelt


cphgirl84
 Share

Recommended Posts

Hej brugere!

Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på andre steder.

spørgsmål 1:

Jeg har igennem mange år lidt af bulimi - ligenu er det rigtig slemt og jeg tager på som følge af at jeg kaster op. Er der nogen som kan fortælle mig lidt om hvad der sker med

ens forbrænding når man kaster op og hvorfor man ofte ikke taber sig af det? Jeg er 1,74 og vejer 62 kilo pg vægten vil bare ikke ned til de 60 kilo jeg plejer/vil veje!

spørgsmål 2:

Hvordan kan det være at nogle mennesker ikke taber sig selvom de forbrænder mere end de indtager. Jeg synes ofte jeg støder på at overvægtige mennesker ikke kan få gang i et vægttab selvom de gør alt det rigtige.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej brugere!

Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på andre steder.

spørgsmål 1:

Jeg har igennem mange år lidt af bulimi - ligenu er det rigtig slemt og jeg tager på som følge af at jeg kaster op. Er der nogen som kan fortælle mig lidt om hvad der sker med

ens forbrænding når man kaster op og hvorfor man ofte ikke taber sig af det? Jeg er 1,74 og vejer 62 kilo pg vægten vil bare ikke ned til de 60 kilo jeg plejer/vil veje!

spørgsmål 2:

Hvordan kan det være at nogle mennesker ikke taber sig selvom de forbrænder mere end de indtager. Jeg synes ofte jeg støder på at overvægtige mennesker ikke kan få gang i et vægttab selvom de gør alt det rigtige.

På forhånd tak!

Spørgsmål 1 er jeg ikke kompetent til at svare på.

Hvad angår spørgsmål 2 så er der ingen mennesker der forbrænder mere end de indtager uden at tabe sig. Sandheden er nok at de ligger i stort kcal underskud nogen dage, de kan ikke forstå hvorfor de ikke taber sig, så de giver op og spiser som de plejer en uges tid hvorefter de prøver igen. Det er ikke rocket science- et moderat kcalunderskud over en lang periode = fedttab

Link to comment
Share on other sites

Hej brugere!

Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunne finde svar på andre steder.

spørgsmål 1:

Jeg har igennem mange år lidt af bulimi - ligenu er det rigtig slemt og jeg tager på som følge af at jeg kaster op. Er der nogen som kan fortælle mig lidt om hvad der sker med

ens forbrænding når man kaster op og hvorfor man ofte ikke taber sig af det? Jeg er 1,74 og vejer 62 kilo pg vægten vil bare ikke ned til de 60 kilo jeg plejer/vil veje!

spørgsmål 2:

Hvordan kan det være at nogle mennesker ikke taber sig selvom de forbrænder mere end de indtager. Jeg synes ofte jeg støder på at overvægtige mennesker ikke kan få gang i et vægttab selvom de gør alt det rigtige.

På forhånd tak!

Hej med dig.

# 2 er der svaret fint på.

# 1. Svaret har jeg fra den ledende overlæge på Aalborg Sygehus afsnit for spiseforstyrrelser. Hun fortæller, at kroppen har gennemskuet, at den må optage maden hurtigere end normalt, idet maden "bliver taget fra den igen". Med andre ord ryger maden hurtigt fra mavesækken og videre i systemet.

Ved godt at du sikkert ikke vil/kan lytte til denne kommentar, men 1. Du er IKKE overvægtig, 2. Din bullimi ødelægger dig, dit sind og din krop. Du vil bruge tusindvis af kroner på tandlægeregninger, dit spiserør ødeløgges i sådan en grad at du til sidst ikke vil kunne spise som andre, etc etc. Du kender sikkert sangen, men... Kom ud af det skidt :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Suk!

I øvrigt bør du vide, at kroppen tilpasser sig et kcal-underskud hvis det er for markant. Derved forbrænder du bare mindre og dine organers aktivitet bliver sat ned sammen med hjerneaktiviteten.

Så det du gør er at skyde dig selv i foden og du provokerer selv kroppen til at gå i 'dvale'. Prøv med anoreksi, det er ligeså dumt og der bliver du virkelig tynd. Her går dine organer dog ikke i 'dvale', her stopper de bare og så dør du en smertefuld død over længere tid som følge af organsvigt.

Søg psykolog, ikke et online-forum til seriøse vægttabere/motionister.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

1.

Jeg kender det alt for godt. Jeg har selv lidt af bulimi, og jeg forstod heller ikke hvorfor jeg ikke tabte mig selvom jeg brækkede det hele op. Men man kan ikke tabe sig ved kun at spise noget som man kaster op igen.

Kroppen suger alt den kan til sig af det du spiser, fordi ellers så ender du med at dø.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share