C.L.A.+T


Nick_BB
 Share

Recommended Posts

Hmmm, ja det lyder jo fantastisk! Men er personligt meget skeptisk overfor sådan noget - man har ligesom hørt mange skrækhistorier, ik'?

Har selv tabt 10 kg på et par måneder og holder fint mine delmål hen imod 25 kg. Mit "problem! er hvor meget muskelmasse man taber under cut, og det er jo netop det præparatet modvirker.

Men er her nogle eksperter, der kan fortælle menigmand om et sådant produkt? Virker det? Er det farligt, eller er det i bedste fald bare spild af penge?

Desuden nævnes der, at præparatet har en anabol-lignende effekt: Er det på dopinglisten?

Link to comment
Share on other sites

Istedet for bevidst at bryde reglerne, kunne du blot spørge om folks holdning til CLA.

CLA - et populært kosttilskud med tvivlsom virkning!

Synes denne artikel, som er at finde her på siden, giver et glimrende og videnskabeligt billede af CLA.

For det første brød jeg ikke reglerne med vilje. Men tak for artiklen, har lige læst den med interesse, men overvejder stadig at købe det, da det kan hjælpe med at sænke min fedt%

Men okay, så spørger jeg sådan her: Hvad er jeres holdning til produktet? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men tak for artiklen, har lige læst den med interesse, men overvejder stadig at købe det, da det kan hjælpe med at sænke min fedt%

Det kan jeg ikke helt lure, hvordan du kan konkludere, når der ikke er nogen beviser for at det kan sænke fedtprocenten - og studierne, der påstår det er lavet af folk, der lever af at sælge CLA?

Hvorfor ikke droppe diverse kosttilskud og i stedet bare spise en sund og varieret kost?

Fødevarestyrelsen advarer desuden visse personer mod at benytte kosttilskud med CLA:

Den norske undersøgelse viser også, at CLA kan forværre insulinresistens. Mange overvægtige og de fleste diabetes-2 patienter er insulinresistente, hvilket vil sige, at deres krop ikke reagerer på insulin. Ofte er personer med insulinresistens ikke selv klar over, at de har denne sygdom.

Undersøgelser har også vist, at CLA har en negativ indvirkning på fedtsammensætningen i blodet, bl.a. ved at reducere det gode HDL-kolesterol, hvilket er meget uheldigt for personer, der er disponerede for hjerte-karsygdomme og diabetes.

Fødevaredirektoratet fraråder derfor personer med forhøjet kolesterol eller type 2-diabetes at bruge CLA-produkter. Hvis sygdommene findes i familien, anbefaler Fødevaredirektoratet, at man kontakter sin læge, inden man bruger produkter med CLA.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg ikke helt lure, hvordan du kan konkludere, når der ikke er nogen beviser for at det kan sænke fedtprocenten - og studierne, der påstår det er lavet af folk, der lever af at sælge CLA?

Hvorfor ikke droppe diverse kosttilskud og i stedet bare spise en sund og varieret kost?

Fødevarestyrelsen advarer desuden visse personer mod at benytte kosttilskud med CLA:

Min fejl, jeg mente selvfølgelig at jeg ikk køber det :smile:

og tak for advarslen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share