Coca cola light produkt


Benjamin*
 Share

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej !

Jeg ville lige høre, jeg drikker altid pepsi max, i den er der intet energi i, intet af noget. men noget må den da ha ? jeg har hørt at det nedsætter forbrændingen , hvad siger i ?

Hvorfor må den da have noget enrgi? :smile: Den nedsætter ikke din forbrænding, det enste du skal tænke på er dine tænder pga syren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen kcal i cola light. Så lige meget hvordan og hvorledes man drejer den, så tager man ikke på af cola light. I hvert fald ikke af colaen i sig selv. Problematikken bag de her light produkter, er sødemidlet aspartam. I følge nogle teoretikerer skulle aspartam have den tendens, at det kan få kroppen til at tro at den indtager noget sødt der skal nedbrydes, og derved udskiller mere insulin. Mere insulin skulle så have den effekt at ens lyst til noget sødt skulle styrkes, og derved påstår nogle at ved at drikke cola light, er som at pisse i bukserne.

Men som jeg ser det, handler det udelukkende om selvkontrol.

Nogen der evt. kan af- eller bekræfte teorien? Undskyld jeg lige "stjæler" topic.

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen kcal i cola light. Så lige meget hvordan og hvorledes man drejer den, så tager man ikke på af cola light. I hvert fald ikke af colaen i sig selv. Problematikken bag de her light produkter, er sødemidlet aspartam. I følge nogle teoretikerer skulle aspartam have den tendens, at det kan få kroppen til at tro at den indtager noget sødt der skal nedbrydes, og derved udskiller mere insulin. Mere insulin skulle så have den effekt at ens lyst til noget sødt skulle styrkes, og derved påstår nogle at ved at drikke cola light, er som at pisse i bukserne.

Men som jeg ser det, handler det udelukkende om selvkontrol.

Nogen der evt. kan af- eller bekræfte teorien? Undskyld jeg lige "stjæler" topic.

Jeg er ikke 100% sikker men diabetikere må jo gerne drikke light cola og det giver ikke meget mening hvis det så skulle have indflydelse på insulin-udskillelsen

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Jeg ville lige høre, jeg drikker altid pepsi max, i den er der intet energi i, intet af noget. men noget må den da ha ? jeg har hørt at det nedsætter forbrændingen , hvad siger i ?

Ja det indeholder jo en del koffein, men om det skulle nedsætte forbrændingen har jeg sgu aldrig hørt om............

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke 100% sikker men diabetikere må jo gerne drikke light cola og det giver ikke meget mening hvis det så skulle have indflydelse på insulin-udskillelsen

Giver netop mening - for hvis man har type 1 diabets producerer man jo netop ikke insulin :wink:

Link to comment
Share on other sites

Koffein giver mætheds fornemmelse. Der er bla. koffein i en del slankepiller.

Har du en kilde på det? Synes jeg ikke at have hørt før :smile:

grunden til der er koffein i slankepiller, er det ikke fordi at det giver lidt mere "energi"(ikk i kal.dog) til de her personer?? - da de jo er på nedsat kal. indtag.

Altså det kan give energi og overskud til at de fx gider at træne, hvis man kan sige det sådan. Men tror det er, fordi koffein stimulerer stofskiftet og derved kan medvirke til et vægttab.

Link to comment
Share on other sites

nej... men din insulinfølsomhed er alligevel fucked up.. så hvis det var tilfældet med ekstra insulinudskillelses (ala Pavlov's hunde) så er det alligevel et fedt!

Ja for pokker. Det er derfor at man aldrig giver en type 2 diabetiker insulin, eller gør man ? :4slap:

Aspartam påvirker IKKE glukose og insulin niveauerne i kroppen, dog er der muligvis nogle ganske få individer der påvirkes, men sådan er det jo næsten med alt.

Link to comment
Share on other sites

Ja for pokker. Det er derfor at man aldrig giver en type 2 diabetiker insulin, eller gør man ? :4slap:

OK... det var ikke helt klart formuleret.... altså forstået på den måde at den smule ekstra udskillelse der kunne komme (ved eks kroppen tro på at den får sukker) ikke har noget at sige i forhold til fedtaflejring :wink::

Og self man giver insulin - og dette i reglen samme med insulinfølsomhedsgørende stoffer så man ikke bare skal pumpe massive mængder insulin i omløb for selv det mindste respons :smile:

Aspartam påvirker IKKE glukose og insulin niveauerne i kroppen, dog er der muligvis nogle ganske få individer der påvirkes, men sådan er det jo næsten med alt.

Aldrig en regel uden undtagelse :tongue:

Men obs Pavlovs hunde ... og effekten af vanens mag... hvis kroppen tror den får sukker kan der godt komme et insulin respons ligeså vel som munden kan løbe i vand ved synes af et lækker måltid :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

OK... det var ikke helt klart formuleret.... altså forstået på den måde at den smule ekstra udskillelse der kunne komme (ved eks kroppen tro på at den får sukker) ikke har noget at sige i forhold til fedtaflejring :wink: :

Og self man giver insulin - og dette i reglen samme med insulinfølsomhedsgørende stoffer så man ikke bare skal pumpe massive mængder insulin i omløb for selv det mindste respons :smile:

Aldrig en regel uden undtagelse :tongue:

Men obs Pavlovs hunde ... og effekten af vanens mag... hvis kroppen tror den får sukker kan der godt komme et insulin respons ligeså vel som munden kan løbe i vand ved synes af et lækker måltid :4mewantfood:

The question of a possible effect of intense sweeteners on this

system has been raised because it could provide a scientifically

credible rationale for the proposed effects on hunger. If intense

sweeteners stimulated insulin release this would cause a decrease

in blood glucose concentrations and thereby stimulate appetite.

This suggestion was largely hypothetical with some support from

animal studies. Investigations undertaken in humans are summarised

in Table 3. Only one study has demonstrated a cephalic

phase insulin response accompanied by a decrease in blood glucose.

However, this study involved the administration of an aspartame-

sweetened strawberry-flavoured dessert and, therefore,

the response detected may not have been related to the sweetener.

An insulin response was not detected in other studies using a

simple solution of aspartame, although in many of these the

blood sampling times were too late to detect the minor early

cephalic phase. This criticism does not apply to a recent study

(13), which found no effect of four different intense sweeteners

on plasma insulin or blood glucose concentrations. What is very

clear from all of these studies is that intense sweeteners do not

significantly affect blood glucose levels so that there would not

be this physiological stimulus for an increase in perceived hunger.

Men kender du nogen gode studier der viser at aspartam påvirker insulinudskillelsen må du gerne linke til dem.

Link to comment
Share on other sites

In addition, no treatment related effects were detected in blood pressure,

or plasma concentrations of cortisol, insulin, glucagon, histamine, epinephrine or

norepinephrine.

Denne kommentar stammer fra en rapport af Scientific Committee on Food der har vurderet aspartam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share